Programma's voor websites te maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Lorre Mertens

Lorre Mertens

17/11/2014 22:41:32
Quote Anchor link
Beste forummers,

Welke programma's gebruiken jullie voor websites te ontwikkelen en waarom?

Ik bedoel niet alleen PHP IDE's en PHP editors maar ook WYSIWYG programma's.

Het zou fijn zijn als ik jullie websites ook eens kon bekijken.

Bedankt!
Gewijzigd op 17/11/2014 22:42:28 door Lorre Mertens
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 12:19:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/11/2014 00:26:00
Quote Anchor link
Mijn ervaring met WYSIWYG-editors is dat ze allemaal een afwijkende manier hebben van de opbouw van de CSS-stylesheets, waarbij er soms echt onbegrijpelijke namen in worden gebruikt, wat onderhoud los van de editor erg lastig maakt.

Daarom houd ik mij bezig met het uittypen van de sites. Ikzelf gebruik NetBeans als IDE, en dat bevalt mij prima.

En verder heb ik plannen om het te verbeteren. Zo wil ik bij de revisering van mijn site (zie profiel) ook gebruik maken van LESS, om de CSS-properties daarin te verwerken, waarna er een makkelijke valid, geoptimaliseerde en goed afgestemde CSS-file eruit rolt. Ik ik dit traject ga doen, moet ik nog even uitzoeken.
Een goede workflow is immers van groot belang.
Gewijzigd op 18/11/2014 00:28:07 door - Ariën -
 
Lorre Mertens

Lorre Mertens

18/11/2014 12:49:29
Quote Anchor link
Bedankt Aar,

Dat probleem ondervindt ik ook met die WYSIWYGs, het is bijna een vendor lock-in.
Ik ga NetBeans eens uitproberen, het ziet er prima uit op het eerste zicht.

Je treinenweb website ziet er erg goed uit, zoiets zou ik dus ook willen.
Goed om te zien dat dat prima kan zonder WYSIWYG.

P.S. de 'over ons' opties staat bij mij onder 'nieuws', weet niet of dat dat de bedoeling is.

Groetjes!
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

18/11/2014 14:26:31
Quote Anchor link
Een editor als NetBeans is niet meer dan een handig hulpmiddel. Waar het om draait is dat je zelf moet kunnen koken! Ik bedoel dus dat je verstand hebt van HTML en CSS zodat je in staat bent om in iets moois in elkaar te zetten zonder een wysiwyg.

Zelf klop ik best vaak wat CSS in op codepen.io omdat je dan direct het resultaat ziet. Als het geworden is wat het moet zijn dan kopieer ik de html/css naar mijn project.
Gewijzigd op 18/11/2014 14:26:58 door Frank Nietbelangrijk
 
Kenny iets

kenny iets

18/11/2014 16:00:16
Quote Anchor link
ik gebruik sublime text
omdat het lekker werkt:)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/11/2014 16:18:08
Quote Anchor link
Lorre Mertens op 18/11/2014 12:49:29:
Bedankt Aar,
...
P.S. de 'over ons' opties staat bij mij onder 'nieuws', weet niet of dat dat de bedoeling is.

Mail anders even een screenshot en vertel daarin even welke browser en de versie je gebruikt.
Dan kan ik even kijken.
 
Ivo P

Ivo P

18/11/2014 16:23:53
Quote Anchor link
waarschijnlijk een te smal scherm voor het menu, waardoor het laatste item (over ons) naar een tweede regel schuift.
 
Lorre Mertens

Lorre Mertens

18/11/2014 16:28:56
Quote Anchor link
Ik heb een screenshot gemaild naar [knip].

Toevoeging op 18/11/2014 16:33:59:

Ik krijg het alleen als ik op de startpagina kom, zodra ik op Nieuws of Evenementen klik is het weer in orde.

Toevoeging op 18/11/2014 18:55:19:

Zijn er nog andere programma's die jullie gebruiken?
Gewijzigd op 18/11/2014 19:13:33 door - Ariën -
 
Eddy E

Eddy E

18/11/2014 19:24:07
Quote Anchor link
Aptana.
Met FTP-ondersteuning, dus gewoon direct bewerken en online.
Geen gedoe met caching, projecten en moeilijk gedoe.
Ondersteund allerlei talen (PHP, CSS, HTML), controleert je code ook gelijk op typefouten/syntax en heeft een handige functie om alles direct automatisch in te laten springen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.