Pull down menu met post_self en option uit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The master

the master

07/10/2010 19:56:57
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben tot 4 jaar geleden vrij veel gedaan met php / sql maar dat is een beetje ver weggezakt door verandering van opleiding.

Ik wil nu ter demonstratie laten zien wat mogelijk is met php / sql om mijn idee tastbaar te maken.

Nu wat ik wil.

een pull down menu met opties uit een veld van een database gevonden dmv select merk from auto.

alle opties zijn alle automerken die aanwezig zijn in de database AUTO in het veld merk.

Zodra er een opties geselecteerd is moet deze gepost worden naar het eigen formulier dmv Post_self (ofzo)
En dit merk wil ik als tekst gebruiken in een andere query

Maar ik heb geen idee hoe ik dit kan combineren
wie heeft er een tip ?


ok ik ben zelf iets verder dmv

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<select name="NaamVanJeSelect" onclick="document.getElementById('selectValue').value = this.value" onchange="document.getElementById('selectValue').value = this.value">




<?php while($hostel = mysql_fetch_array($res)){ ?>
      <option value="<?php echo $hostel['merk'];?>"><?php echo $hostel['merk'];?>



<?php } ?>
</select>

<input type="text" id="selectValue" value="" />


Nu heb ik de optie die ik selecteer zichtbaar in een textbox maar ik wel deze waarde nu koppelen aan een $merk string met php zodat ik deze dat in een volgend zoekopdracht kan gebruiken hoe kan ik dit doen ?
Gewijzigd op 07/10/2010 23:33:03 door The master
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.