Punten systeem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Thijn

Thijn

30/01/2008 17:08:00
Quote Anchor link
ik wil een soort systeem maken (het liefst zonder mysql) die zorgt dat als je inlogt, je "saldo" weergegeven en met dat saldo kun je van de download pagina iets afhalen. Als je iet upload krijg je saldo erbij (waarmee je weer kunt downloaden). Is dit mogelijk, zo ja, wat is het begin?

Groetjes Degoudenclub
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 17:01:59
 
Jacco Engel

Jacco Engel

30/01/2008 17:09:00
Quote Anchor link
Mysql installeren is het begin
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 17:11:00
Quote Anchor link
Ok ik heb mysql, en nu? (en nog bedankt voor je snelle post :) )
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijn
 
Crispijn -

Crispijn -

30/01/2008 17:16:00
Quote Anchor link
laten we beginnen met een brainstorm. Aan de hand daarvan ga je kijken welke gegevens je allemaal op moet slaan.

Hierna ga je je database normaliseren en dan kan je beginnen met het uitspugen en toevoegen van data.

Laten we eens een opzetje maken

tabel users
id
nickname
emailadres
wachtwoord

nu mag jij verder!
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2008 17:16:00
Quote Anchor link
Schrijf in een kladblok bestand (of in commentaar in je webeditor) je tabel structuur. Dus alle benodigde tabellen, velden, etc. etc. (dit geeft meteen overzicht). Denk dus je systeem van te voren uit.

Hierna ga je het systeem schrijven. Een inlogpagina, registreerpagina, uitlogpagina, downloadpagina, uploadpagina, etc. etc. lijkt me in jouw geval een goed begin.
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 17:17:00
Quote Anchor link
Ik ben niet echt goed in mysql (ik weet er eigenlijk helemaal niks vanaf).
Hoe moet dit precies? Ik bedoel dan, ik weet wel hoe je tabellen erbij moet maken, maar dan verder?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Thijn
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2008 17:35:00
Quote Anchor link
Tabellen zijn de delen in een database. In die tabellen kun je gegevens opslaan, dat doe je in velden. Velden zijn dus weer delen in tabellen, waar je de gegevens precies onder een bepaalde naam op kunt slaan.

Denk gewoon goed na hoe je je systeem wil hebben (wat moet ik allemaal opslaan bij de registratie, wat heb ik nodig voor het inloggen, hoe wil ik het gaan doen met het down- en uploaden).
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 17:39:00
Quote Anchor link
Ok, tot zover snap ik het. Maar hoe moet ik ervoor zorgen dat als je iets down- of upload je saldo omlaag of omhoog gaat? (mischien een simpel script).
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2008 17:41:00
Quote Anchor link
Via een query je tabel met daarin de juiste gegevens updaten. Dat doe je via UPDATE. Voorbeeldje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE tabel SET saldo = saldo+1 WHERE id = '1'

Ik update hier de tabel 'tabel'. Ik verander het veld saldo van ID = '1' naar hetzelfde saldo+1. Dit zou dus voor het uploaden gelden, het downloaden is saldo-1 ;).
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 17:44:00
Quote Anchor link
Maar hoe zet je dit script precies in PHP?
Bijvoorbeeld: ik druk op een link en er moet saldo afgehaalt worden, hoe ziet het script er dan uit (globaal).
 
- -

- -

30/01/2008 17:45:00
Quote Anchor link
Korter en netter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
UPDATE
        tabel
    SET
        saldo + 1
    WHERE
        id = 1
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2008 17:48:00
Quote Anchor link
Hoogstwaarschijnlijk zal de link dan een $_GET moeten bevatten. Anders zal het alleen al bij het laden van die pagina geüpload worden.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
if(isset($_GET['w'])) {
    if($_GET['w'] == "d") {
        $uQuery = "UPDATE tabel SET saldo = saldo-1 WHERE id = '1'";
        $uResult = mysql_query($uQuery);
        if($uResult) {
            // succesvol
        } else {
            // error, vang mysql_error() af
        }
    }
elseif($_GET['w'] == "u") {
        $uQuery = "UPDATE tabel SET saldo = saldo+1 WHERE id = '1'";
        $uResult = mysql_query($uQuery);
        if($uResult) {
            // succesvol
        } else {
            // error, vang mysql_error() af
        }
    }
}

?>


Zoiets? Je zult nog wel wat moeten sleutelen, omdat hier natuurlijk niet de juiste dingetjes in worden gebruikt (denk aan de tabelnaam, etc.).

@Jonathan: Tuurlijk, joh. Korter, met een aantal enters, right? We zitten hier niet ingewikkeld te joinen, laat die enters dus maar achterwegen. (Als je hier al het overzicht verliest.....)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 17:48:00
Quote Anchor link
Ik heb een script gevonden die het script van jouw gebruikt, kan ik hier iets mee? http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/122/
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

30/01/2008 17:51:00
Quote Anchor link
Je kunt het gebruiken, alleen wel wat ombouwen. Het is nog een beetje oud, en or die() is lomp :-P. Ook zul je de tabel die gemaakt wordt nog wat uit moeten breiden.
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 17:52:00
Quote Anchor link
ok, alvast bedankt! Ik ga nu even aan het script "sleutelen"
 
Thijn

Thijn

30/01/2008 21:07:00
Quote Anchor link
Ik kom er niet uit, als ik het script overneem (en een database connectie heb) goet hij niks? Ik heb wel de goede tabellen en databases, hoe kan dit?
 
Frank -

Frank -

30/01/2008 21:14:00
Quote Anchor link
Zorg eerst dat je de benodigde PHP- en SQL-kennis in huis hebt: tutorial

Daarna is het een fluitje van een cent!
 
Thijn

Thijn

31/01/2008 16:15:00
Quote Anchor link
Ik heb deze tabellen tot nu toe:

Veld Type Null Standaardwaarde
id int(8) Ja NULL
naam varchar(50) Ja
wachtwoord varchar(75) Ja
saldo int(2) Ja 10

Is dit al een mooi begin?
 
Frank -

Frank -

31/01/2008 17:18:00
Quote Anchor link
Het id wil je vast nog een auto_increment meegeven, dat zul je dus even moeten toevoegen. Een wachtwoord sla je op als md5- of sha1-hash, die zijn 32 en 40 karakters lang. Een VARCHAR(32) of een VARCHAR(40) is dus meer dan genoeg. Opzich was een CHAR beter geweest, maar daar kan MySQL niet (goed) mee uit de voeten.

1 tabelletje is leuk en aardig, maar dat heeft nog vrijwel niks met normaliseren te maken. Dat gaat namelijk over het héle datamodel en niet over een fractie van het datamodel. Je bent dus nog lang niet klaar!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.