Query in while loop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Shakes

Shakes

18/10/2006 00:35:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil gegevens ophalen uit mysql, meerdere rijen tegelijk, en een gedeelte ervan wegschrijven naar een andere tabel. Hoe kan ik dat doen? Door een mysql_query in de loop te zetten stopt de loop na 1 record.

Of weet iemand een andere handig manier om gegevens van een tabel naar een andere te schrijven? Niet alles maar slechts enkele kolommen.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 05:04:32
 
Frank -

Frank -

18/10/2006 03:24:00
Quote Anchor link
Waarom wil je gegevens die in de ene tabel staan, in een andere tabel gaan wegschrijven? Dit is 99 van de 100x vragen om problemen. Normaal gesproken leg je een verband m.b.v. een foreignkey.

Het copieeren van gegevens doe je eigenlijk alleen bij het aanmaken van facturen, daarbij moet je de verkoopprijzen van de artikelen definitief vastleggen. Het kan niet zo zijn dat een factuur in de toekomst veranderd wanneer verkoopprijzen worden aangepast.

Laat eens zien hoe je datamodel er uit ziet.
 
Shakes

Shakes

18/10/2006 15:25:00
Quote Anchor link
Omdat de ene tabel verdwijnt. Het gaat om een klassement systeem, eerst had ik voor alle klassementen een aparte tabel. Nu heb ik er een tabel voor gemaakt maar de oude gegevens wil ik dus overzetten naar de nieuwe tabel.

Ik heb het geprobeerd door het te exporteren naar excel en dan in de nieuwe tabel te zetten maar dat kostte bakken vol tijd (kan ook aan mij liggen) en vond ik niet echt ideaal. Dit leek me een hele makkelijke oplossing... ware het niet dat het niet werkt!

De namen van de kolommen zijn grotendeels (!) hetzelfde. Het aantal wedstrijden + naam van het team (het aantal wedstrijden verschilt per competitie). In de nieuwe tabel staat ook nog de naam van de competitie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.