Query resultaten samenvoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »
D B

D B

13/08/2014 09:55:46
Quote Anchor link
Hallo helpers!

Ik gebruik al een tijdje een scriptje om wedstrijden van een bepaalde speler te laten zien. Nu ben ik er achter dat als een speler bij 2 teams zit, hij random 1 team neemt. Hiermee ben ik aan de slag gegaan zodat hij nu elk team uitfiltert. Nu zou ik deze graag in een dropdown menutje zetten, zodat ik hier zonder pagina reload in kan switchen. (Of via een ajax call?)

Dit is mijn output nu:

Hallo Danny,
Knvb: MMPB117
Team: ZSC 5
Goals: 0
Team: ZSC Veteranen
Goals: 0
-Mijn gegevens aanvullen-
-Dit ben ik niet-

Je volgende wedstrijd
is nog niet bekend.

Wat ik dus eigenlijk wil is dat hij iedere output bij Team samenvoegt en daar de goals aan hangt.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en kunnen jullie me hier mee op weg helpen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
if ($acoord == 'OK') {
$query ="
        SELECT
            l.id,
            l.knvb,
            l.voornaam,
            l.achternaam,
            t.team_id,
            teams.team
        FROM
            Ip as i
        LEFT JOIN
            Leden as l
        ON
            (l.id = i.id)
        LEFT JOIN
            Teamindeling as t
        ON
            (l.id = t.leden_id) AND t.seizoen = '". $seizoen. "'
        LEFT JOIN
            Teams as teams
        ON
            (t.team_id = teams.id)
        LEFT JOIN
            Statistieken as s
        ON
            (l.id = s.leden_id) AND s.seizoen = '". $seizoen. "'
        WHERE
            i.ip = '". $_SERVER['REMOTE_ADDR']. "'
        AND
            i.id != ''
        GROUP BY
            t.team_id
        ORDER BY
            t.taak DESC
        ";
    $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
    $team = array();
    $boven = 0;
    if ( mysql_num_rows($result) >= 1 ) {
        while ($row = mysql_fetch_array($result)){
            if ( $boven == 0 ) {
                $SESSION['suser'] = $row['voornaam']. " ". $row['achternaam'];
                $SESSION['id'] = $row['id'];
                $team[] = $row['team'];
                echo '<div id="rechtsbb">';
                echo '<table width="145">';
                echo '<tr>';
                echo '<td align="left" colspan="2">';
                echo 'Hallo '. $row['voornaam']. ',<br>';
                echo '</td>';
                echo '</tr>';
                echo '<tr>';
                echo '<td align="left">Knvb:</td><td align="right">'. $row['knvb']. '</td>';
                echo '</tr><tr>';
            }
            $boven = 1;
            if ( $row['team_id'] != NULL) {
                $que1 ="SELECT
                        COUNT(g.leden_id) AS goals
                    FROM
                        Goals AS g
                    LEFT JOIN
                        Wedstrijden AS w
                    ON
                        (g.wedstrijd_id = w.id)
                    WHERE
                        g.leden_id = '". $SESSION['id']. "'
                    AND
                        w.seizoen = '". $seizoen. "'";
                    if ( $team == 'ZSC Veteranen' ) {
                        $que1 .= "AND w.soort = 'Vriendschappelijk'";
                    }
                    else {
                        $que1 .= "AND w.soort = 'Competitie'";
                    }
                $que1 .="AND
                        g.wie = '". $team. "'";
                $res1 = mysql_query($que1) or die(mysql_error());
                $row1 = mysql_fetch_array($res1);
                echo '<td  align="left">Team:</td><td align="right">'. $row['team']. '</td>';
                echo '</tr><tr>';
                echo '<td align="left">Goals:</td><td align="right">'. $row1['goals']. '</td>';
                echo '</tr>';
            }
        }
        echo '<tr>';
        echo '<td colspan="2" align="center">';
        echo '<form action="gegevens.php" target="contentframe" method="POST">';
        echo '<input type="hidden" name="idtje" value="'. $row['id']. '">';
        echo '<input class="input" type="submit" name="submit2" value="Mijn gegevens aanvullen">';
        echo '</form>';
        echo '</td>';
        echo '</tr>';
        echo '<tr>';
        echo '<td colspan="2" align="center">';
        echo '<form action="'. $_SERVER['REQUEST_URI']. '" method="POST">';
        echo '<input type="hidden" name="ip" value="'. $_SERVER['REMOTE_ADDR']. '">';
        echo '<input class="input" type="submit" name="submit1" value="Dit ben ik niet">';
        echo '</form>';
        echo '</td>';
        echo '</tr>';
        echo '</table>';
        echo '</div>';
        echo '<div id="rechtsbo">';
        echo 'Je volgende wedstrijd<br>';
        $query=    "
            SELECT
                w.team_1,
                w.team_2,
                DATE_FORMAT(w.datum, '%a %d %M') as datum1,
                TIME_FORMAT(w.tijd, '%H:%i') as tijd
            FROM     
                Wedstrijden AS w
            LEFT JOIN
                Teams AS team
            ON
                team.team = w.competitie
            LEFT JOIN
                Teamindeling AS t
            ON
                t.team_id = team.id AND t.seizoen = '". $seizoen. "'
            WHERE
                t.leden_id = '". $row['id']. "'
            AND
                ( ( w.datum > DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') ) OR ( w.datum = DATE_FORMAT(NOW(),'%Y-%m-%d') AND DATE_FORMAT(w.tijd,'%H:%i') > DATE_FORMAT(NOW(),'%H:%i') ))
            AND
                (uitslag_t1 IS NULL OR uitslag_t1 = '')
            AND
                w.seizoen = '". $seizoen. "'
            ORDER BY
                datum ASC,
                tijd ASC
            LIMIT 1
            ";
        $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
        $row = mysql_fetch_array($result);
        if ( mysql_num_rows($result) > '0') {
            echo '<table align="center">';
            echo '<tr>';
            echo '<td colspan="3" align="center">'. $row['datum1']. ' '. $row['tijd']. '</td>';
            echo '</tr><tr>';
            echo '<td align="center">'. stripcslashes($row['team_1']). '</td>';
            echo '</tr><tr>';
            echo '<td align="center">-</td>';
            echo '</tr><tr>';
            echo '<td align="center">'. stripcslashes($row['team_2']). '</td>';
            echo '</tr>';
            echo '</table>';
        }
        else {
            echo 'is nog niet bekend.';
        }
        echo '</div>';
    }


Alvast bedankt voor het meedenken!
Gewijzigd op 13/08/2014 09:58:36 door D B
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:10:23
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/08/2014 13:44:10
Quote Anchor link
Volgens mij heb ik je hier al meer op gewezen, maar je gebruikt group by helemaal verkeerd:
a) je hebt geen aggegrate functie in je SELECT
b) je groepeert niet op ALLE kolommen in de select die niet in een aggegrate functie staan.

En gebruik ook geen left join wanneer dat niet specifiek nodig is.
 
D B

D B

13/08/2014 20:08:42
Quote Anchor link
Hallo Ger,

Allereerst, bedankt voor je reactie weer!

De query zoals ik hem gebruik werkt eigenlijk perfect, het gaat me eigenlijk om de output van team en goals, deze zouden aan elkaar gekoppeld moeten zijn en oproepbaar door bijvoorbeeld een dropdown menu.


Toch wil ik graag verder op jou antwoorden in gaan, omdat ik mijn query ook zo perfect mogelijk wil hebben. Waarschijnlijk kun jij de 2 query's die ik gebruik ook in 1 query kwijt, maar dit lukt me zelf nog niet. Nu is het niet zo dat ik je ga vragen om dit te doen, maar ik zou graag willen weten wat je precies bedoelt met:
a) je hebt geen aggegrate?? functie in je SELECT
b) je groepeert niet op ALLE kolommen in de select die niet in een aggegrate functie staan.
c) en gebruik ook geen left join wanneer dat niet specifiek nodig is.

a) waarschijnlijk is dit een beginnersvraag, maar zou je mij in makkelijke taal uit kunnen leggen wat dit precies betekent?
b) zal dan waarschijnlijk ook makkelijker worden.
c) kun je hier wat specifieker in zijn? deze zie ik niet namelijk.

Alvast bedankt!
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/08/2014 11:41:47
Quote Anchor link
a)
Aggegrate functies zijn COUNT, AVG, SUM, MIN, MAX etc.
Die staan niet nergens in de select clause dus heeft de group by geen zin (je kan dan beter SELECT DISTINCT gebruiken)
In sommige DBM systemen krijg je een foutmelding voorgeschoteld (zoals het hoort)

b)
Zie ook link

c)
Een left join betekent alle records die in de tabel(len) die aan de linkerkant van de join staan meenemen.

In de derde query begin je met de tabel wedstrijden, dat betekent dus dat je in eerste instantie alle wedstrijden in het (tussen)resultaat hebt, daarna ga je in de WHERE op waardes filteren die in een left gejoinde tabel staan, wat hetzelfde effect heeft als een INNER JOIN. Dit kan als gevolg hebben dat je query (beduidend) langer gaat duren.
 
D B

D B

14/08/2014 12:14:11
Quote Anchor link
Ok, dus als ik het goed begrijp verander ik de eerste query beter naar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
       SELECT DISTINCT
            l.id,
            l.knvb,
            l.voornaam,
            l.achternaam,
            t.team_id,
            teams.team
        FROM
            Ip as i
        LEFT JOIN
            Leden as l
        ON
            (l.id = i.id)
        LEFT JOIN
            Teamindeling as t
        ON
            (l.id = t.leden_id) AND t.seizoen = '". $seizoen ."'
        LEFT JOIN
            Teams as teams
        ON
            (t.team_id = teams.id)
        LEFT JOIN
            Statistieken as s
        ON
            (l.id = s.leden_id) AND s.seizoen = '". $seizoen. "'
        WHERE
            i.ip = '". $_SERVER['REMOTE_ADDR']. "'
        AND
            i.id != ''
        ORDER BY
            t.taak DESC


Omdat ik hier eigenlijk geen aggegrate functie bij nodig heb (aggegrate functie is een alleen nodig bij een 'berekening'(telfunctie) als ik het goed begrijp)
 
Erwin H

Erwin H

14/08/2014 12:21:01
Quote Anchor link
Waarbij je nu wel beduidend meer resultaten kunt krijgen dan bij je query waarin je een GROUP BY gebruikte. Ik ben het overigens volkomen met Ger eens dat dat incorrect was.

Het verschil tussen je eerste en deze, is dat door de GROUP BY die alleen op team_id groepeerde, je in die query voor elk team 1 record terug kreeg. Nu heb je een DISTINCT en die haalt elk record op waarvoor de combinatie van alle kolommen uniek is. Dat kunnen dus veel meer records zijn.
 
D B

D B

14/08/2014 22:47:10
Quote Anchor link
Ik heb een aantal keer getest met group by en distinct en begrijp wat je bedoeld. Toch denk ik dat in mijn situatie DISTINCT inderdaad genoeg is. Dus dat deel is verholpen.

Zou iemand van jullie ook nog naar het andere deel van mijn vraag willen kijken:

nl. Hoe kan ik nu het beste de output van mijn 2de query samenvoegen (wil dit later misschien ook nog uitbreiden dat je meerdere mensen op 1 ip kunt hebben, dus dat je daartussen al kunt switchen en dat aan de hand van de gebruikersnaam dus team en aantal goals veranderd. En dat je bij team dus kunt switchen tussen de verschillende teams en dat het aantal goals dan meeveranderd.)

Hopelijk begrijpen jullie dit zo een beetje, en kunnen jullie mij wat verder op de goede weg brengen.

Groeten!
 
D B

D B

17/08/2014 15:23:05
Quote Anchor link
Niemand die mij hier wat verder mee op weg kan helpen?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/08/2014 12:15:16
Quote Anchor link
Je zet het aantal goals in de value van de options:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<select id="team" name="team" onchange="showGoals(this.value)">
<option value="4">Bal Op Het Dak</option>
<option value="2">Bal In De Sloot</option>
</select>
<span id="goals">4<span> goals

<script type="text/javascript">
function showGoals(g) {
    document.getElementById("goals").innerHTML = g;
}
</script>
Gewijzigd op 18/08/2014 12:16:15 door Ger van Steenderen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.