Query voorkomt in databse

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Joren de Wit

Joren de Wit

30/01/2008 21:30:00
Quote Anchor link
Quote:
ik heb text gekozen omdat ik bij de andere een cijfer moest invullen of zow, een goed argument heb ik dus ^^.
Goed argument? Je doet het juist vreselijk fout. Een TEXT gebruik je alleen voor grote lappen tekst. De datatypen die jij nodig hebt zijn respectievelijk INT, DECIMAL (of INT) en VARCHAR. Niets anders...

Overigens zou ik je UNIQUE constraint niet ook de kolom 'cijfer' laten rusten. Doe je dat wel, dan kan een gebruiker nog steeds meerdere keren stemmen. Namelijk met elk verschillend cijfer een keer.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 19:52:45
 
Frank -

Frank -

30/01/2008 21:39:00
Quote Anchor link
Peter schreef op 30.01.2008 21:27:
MySQL retourneerde: Documentatie
#1170 - BLOB/TEXT column 'id' used in key specification without a key length

En dan uit de handleiding:
Quote:
BLOB and TEXT columns also can be indexed, but a prefix length must be given.
Een TEXT-kolom is veel te groot om daar een complete index op te zetten. Vandaar dat je verplicht e.e.a. moet beperken en dus een lengte op moet geven.

Maar in dit geval is de keuze voor een TEXT gewoon fout. Weet je het al vast voor de volgende keer.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

31/01/2008 15:29:00
Quote Anchor link
huh, het werkt (wonder)!?!

maar ALTER TABLE tabelnaam ADD UNIQUE (id, ip) regelt dus alles toch?
kijkt of het waarde uniek is .. als het niet bestaat voegt ie het pas toe
 
Frank -

Frank -

31/01/2008 15:39:00
Quote Anchor link
Nee, het wijzigt eenmalig jouw tabel (deze query voer je dus maar 1x uit!!!!) en daarna wordt bij iedere INSERT of UPDATE automatisch gecontroleerd of je wel geldige data invoert. Dat is dus het voordeel van een constraint, die dwingt regels af. In dit geval de regel dat de combinatie van id en ip uniek moet zijn.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

31/01/2008 15:45:00
Quote Anchor link
hmm okee

maar kan ik niet zoiets doen

tabel id rij 1 -> alle ip's die bij id 1 horen.
rij 2 => alle ip's die bij id 2 horen

zeg maar om niet steeds een id tabel aan te maken
want je zegt "id en ip uniek moet zijn."
 
Frank -

Frank -

31/01/2008 22:33:00
Quote Anchor link
Peter schreef op 31.01.2008 15:45:
hmm okee

maar kan ik niet zoiets doen

tabel id rij 1 -> alle ip's die bij id 1 horen.
rij 2 => alle ip's die bij id 2 horen

zeg maar om niet steeds een id tabel aan te maken
want je zegt "id en ip uniek moet zijn."
Nee, daarmee help je het hele idee van een relationele database om zeep. Ga bv. maar eens zoeken op een ip-adres, je zult in een record moeten gaan spitten in de ip's die daarin voorkomen. Dat is geen doen.

Ga eens tellen hoeveel verschillende ip-adressen hebben gereageerd, dat is wederom geen doen, zul je in php moeten uitvogelen.

Nee, dat wordt niks, niet doen.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.