QUERY werkt niet ik weet niet waarom?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Bas de jong

Bas de jong

02/12/2012 21:41:38
Quote Anchor link
ik wil een gebruiker registreren met een query
ik heb alle veldnamen en formuliervariabelen netjes in een array geparkeerd
maar er het werkt maar niet.

$fields = '' . implode(', ', array_keys($register_data)) . '';
$data = '\'' . implode('\', \'', $register_data) . '\'';

mysql_query('INSERT INTO users ($fields) VALUES ($data)');

dit is de echo output
$fields geeft username, password, first_name, last_name, email
$data geeft 'berend', 'e10adc3949ba59abbe56e057f20f883e', 'sss', '', '[email protected]'

weet iemand wat ik verkeerd doe met mijn query?
hij voegt niks toe aan de SQL databasetabel
mvg bas
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:08:42
 
Wouter J

Wouter J

02/12/2012 21:52:53
Quote Anchor link
Je moet geen variabele in strings voegen, maar ze erbuiten doen: operator.string
 
Bas de jong

Bas de jong

02/12/2012 22:00:24
Quote Anchor link
sorry wouter maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt.
ik heb het inmiddels wel op kunnen lossen

ik heb een nieuwe variabele gemaakt
$string = "INSERT INTO users ($fields) VALUES ($data)";
en vervolgens heb ik deze in mijn query geplaatst ,nu werkt het wel
mysql_query($string);

het werkt maar ik begrijp niet waarom het nu wel werkt?
 
Wouter J

Wouter J

02/12/2012 22:05:27
Quote Anchor link
Omdat je dubbele quotes gebruikt en geen enkele, waardoor variabele worden geparsed. De link was verkeerd, sorry het is operators.string

LET OP: Jouw oplossing is niet echte oplossing, eerder een oplossing als 'een theedoek om een lekkende kraan binden'.
Gewijzigd op 02/12/2012 22:06:08 door Wouter J
 
Ivo Breeden

Ivo Breeden

02/12/2012 22:25:38
Quote Anchor link
Wouter, hoe komt het toch dat iedereen zo zweert bij de methode om strings te splitsen?
Ik houdt me aan de methode volgens de "bijbel": http://nl1.php.net/manual/en/language.types.string.php#language.types.string.parsing . En daar staat precies uitgelegd dat je variabelen in double quoted strings kunt opnemen. Ik vind dat heel overzichtelijk.


Toevoeging op 03/12/2012 09:57:29:

Excuus Bas, dat ik me in jouw topic tot Wouter richt. Maar je zult wel gezien hebben dat de link die ik geef het meest volledige antwoord op jouw vraag (waarom het nu werkt) bevat.
 
Bas de jong

Bas de jong

03/12/2012 11:38:53
Quote Anchor link
ik ben 1 maand geleden pas begonnen met php programming dus ik ben nog veel aan het rommelen zoals jullie zien.
het is mijn doelstelling om alles goed en op de beste manier te doen.
dus de 'bijbel' waar ivo het over heeft zal ik zeker gaan raadplegen.

@ wouter
bedankt voor je reactie
@ivo
ook bedankt voor je reactie uiteraard!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.