Random Grid Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SAP HANA Cloud Application Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12662 Introductie HANA Cloud Application Developer at a High Tech company. The company is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. This role is situated in the Big Data Analytics (BDA) Domain. The teams have mixture of young talent and senior specialists and have a

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »
G P

G P

20/08/2024 18:37:55
Quote Anchor link
Hallo, in mijn volgende code maak ik een grid map van X x Y vakken.
Het werkt al gedeeltelijk maar er zijn enkele problemen en ik zie door het bos de bomen niet meer.

De problemen:
#1. Lopen in cirkels is niet toegestaan (blauwe cirkel in de afbeelding)
#2. Gebroken doorgangen (de rode lijnen in de afbeelding tonen de gebroken doorgangen)

Afbeelding
De code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
<?php

// Start Sessie
session_start();

// Map settings
$mapWidth        = 5;
$mapHeight        = 5;
$squareSize     = 70;
$squareColor    = '#333';

// Content settings
$monster        = '&#129430;';
$treasure        = '&#127873;';
$start            = '&#128578;';
$exit            = '&#128274;';

// Make SVG files
$fontSize = $squareSize * 2;
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />';
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />';
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />';
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />';
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />';

// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Calculate Monsters
$monsters = ceil($mapHeight * $mapWidth * 0.16);

// Calculate Chests
$chests = floor($mapHeight * $mapWidth * 0.24);

// Check map size
if ($monsters == 0 || $chests == 0 || ($monsters + $chests + 2) > ($mapHeight * $mapWidth))
{

    print 'Please change your mapsize';
    exit;
}


// Create content
$squareChests    = array_fill(1, $chests, 'treasure');
$squareMonsters    = array_fill(1, $monsters, 'monster');
$squareStart    = array(1 => 'start');
$squareEnd        = array(1 => 'exit');

// Merge and mix all content
$fillbox = array_merge($squareChests, $squareMonsters, $squareStart, $squareEnd);
shuffle($fillbox);

/******************************\
    Start Grid Map
\******************************/
// Build column

for ($row=1; $row<=$mapHeight; $row++)
{

    // Build row
    for ($col=1; $col<=$mapWidth; $col++)
    {

        // Default settings
        $squareMaxTop        = 1;
        $squareMaxLeft        = 1;
        $squareMaxBottom    = 1;
        $squareMaxRight        = 1;

        // Top row has never a door at top
        if ($row == 1){ $squareMaxTop = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($col == 1){ $squareMaxLeft = 0; }
        // Last row has never a door at the bottom
        if ($row == $mapHeight){ $squareMaxBottom = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($col == $mapWidth){ $squareMaxRight = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        $randomSquare = array();
        while (count_values($randomSquare) < 1)
        {

            $randomSquare = array(
                'top'        => rand(0, $squareMaxTop),
                'right'        => rand(0, $squareMaxRight),
                'bottom'    => rand(0, $squareMaxBottom),
                'left'        => rand(0, $squareMaxLeft),
            );
        }

        $field[$row][$col] = $randomSquare;
    }
}


/******************************\
    Check each field = connected
\******************************/

foreach ($field as $row => $colArr)
{

    foreach ($colArr as $col => $door)
    {

        // Check top door is connected with previous top field
        $previousTop = $row - 1;
        $field[$previousTop][$col] = isset($field[$previousTop][$col]) ? $field[$previousTop][$col] : NULL;
        if ($field[$previousTop][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['top'] = $field[$previousTop][$col]['bottom'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['top'] = 1;
                $field[$previousTop][$col]['bottom'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$previousTop]);
        }


        // Check right door is connected with next right field
        $nextRight = $col + 1;
        $field[$row][$nextRight] = isset($field[$row][$nextRight]) ? $field[$row][$nextRight] : NULL;
        if ($field[$row][$nextRight] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['right'] = $field[$row][$nextRight]['left'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['right'] = 1;
                $field[$row][$nextRight]['left'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$nextRight]);
        }


        // Check bottom door is connected with next bottom field
        $nextBottom = $row + 1;
        $field[$nextBottom][$col] = isset($field[$nextBottom][$col]) ? $field[$nextBottom][$col] : NULL;
        if ($field[$nextBottom][$col] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['bottom'] = $field[$nextBottom][$col]['top'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['bottom'] = 1;
                $field[$nextBottom][$col]['top'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$nextBottom]);
        }


        // Check left door is connected with previous left field
        $previousLeft = $col - 1;
        $field[$row][$previousLeft] = isset($field[$row][$previousLeft]) ? $field[$row][$previousLeft] : NULL;
        if ($field[$row][$previousLeft] != NULL)
        {

            $field[$row][$col]['left'] = $field[$row][$previousLeft]['right'];
            if (count_values($field[$row][$col]) < 1)
            {

                $field[$row][$col]['left'] = 1;
                $field[$row][$previousLeft]['right'] = 1;
            }
        }
else {
            unset($field[$row][$previousLeft]);
        }


        // Give dead end always a monster / treasure / Start or Exit
        if (count_values($field[$row][$col]) == 1 && count($fillbox) > 0)
        {

            $field[$row][$col]['content'] = $fillbox[0];
            array_shift($fillbox);
        }
else {
            $field[$row][$col]['content'] = '';
        }
    }
}


/**************************************************\
    Check broken paths
    If broken path, add entry to random field in broken path
\**************************************************/
// How to do ?????

/**************************************************\
    Check walking circles
    If circle, remove one entry from random field in cicle path
\**************************************************/
// How to do ?????

// Set leftover content to random fields

while (count($fillbox) > 0)
{

    $x = rand(1, $mapHeight);
    $y = rand(1, $mapWidth);
    if ($field[$x][$y]['content'] == '')
    {

        $field[$x][$y]['content'] = $fillbox[0];
        array_shift($fillbox);
    }
}


/******************************\
    Show grid
\******************************/

foreach ($field as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Create and show image SVG
        $image = '<svg width="'.$squareSize.'px" height="'.$squareSize.'px" fill="'.$squareColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">'.PHP_EOL;
        $image .= '    '.$svg['center'].PHP_EOL; // Center square
        // The doors

        if ($colArr['top']        == 1) { $image .= '    '.$svg['top'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['right']    == 1) { $image .= '    '.$svg['right'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['bottom']    == 1) { $image .= '    '.$svg['bottom'].PHP_EOL; }
        if ($colArr['left']        == 1) { $image .= '    '.$svg['left'].PHP_EOL; }
        // The text (content)
        $text = '';
        if ($colArr['content'] == 'monster'){ $text = $monster; }
        if ($colArr['content'] == 'treasure'){ $text = $treasure; }
        if ($colArr['content'] == 'start'){ $text = $start; }
        if ($colArr['content'] == 'exit'){ $text = $exit; }
        $image .= '    <text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.$fontSize.'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$text.'</text>'.PHP_EOL;
        $image .= '</svg>'; // Close SVG

        print $image; // Show image
    }
    print '<br>'; // Next row
}

?>
Gewijzigd op 22/08/2024 04:06:50 door G P
 
PHP hulp

PHP hulp

08/07/2025 19:17:54
 
Ivo P

Ivo P

22/08/2024 16:54:18
Quote Anchor link
ik neem aan dat het probleem voor jou perfect duidelijk is.
Maar de meeste lezers zullen geen idee hebben waar je het over hebt.

Er wordt een soort doolhof getekend. Dat werkt kennelijk.
Maar er is iets met het pad dat door de rode lijn gevormd wordt. Maar wat? Mag dat pad niet splitsen? Mag het überhaupt niet bestaan?

En in de cirkel ligt een punt dat van geen enkele kant bereikbaar is. Mogelijk moet dat wel het geval zijn?

Je komt niet met een tekening en de melding "zo is het niet goed".
Maar je laat ons lezers maar raden hoe het dan wel had moeten zijn. Laat staan dat je daar dan ook nog een "waarom" aan koppelt.

Toevoeging op 22/08/2024 16:59:38:

oh, nog eens starend naar de tekening: misschien gaat het niet om het path tussen de blokken, maar wil je van blok naar blok kunnen verplaatsen?
 
G P

G P

22/08/2024 18:12:38
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen vakken en blokken ?

Het is inderdaad de bedoeling om van het ene vak (blok) naar het andere vak (blok) te kunnen lopen.
De zwarte lijnen tussen elk vak (blok) is een doorgang.

Waarom zouden er anders afbeeldingen staan in het vak (blok) ?
Ik heb een beetje de indruk dat uw bos groter is dan de mijne.

De rode lijn(en) die je ziet is om aan te tonen dat er een gebroken pad is.
De bedoeling is dat elk vak (blok) toegankelijk moet zijn.

De blauwe cirkel is om aan te tonen dat je in cirkels kan lopen, dit is niet de bedoeling.

De smiley is de start positie.
Het slotje is de uitgang.
De dinosaurus is een monster die je onderweg tegen komt.
En het pakje is een kist die je onderweg tegen komt.

Ik hoop dat deze uitleg iets meer duidelijkheid geeft.

Toevoeging op 23/08/2024 03:07:10:

Ik heb de code een beetje aangepast en een betere output toegevoegd zodat het een beetje duidelijker word.
De kans op een gebroken doorgang is kleiner maar nog steeds mogelijk.
Het probleem om in cirkels te lopen blijft bestaan
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
<?php

// Grid settings
$gridWidth    = 3;
$gridHeight    = 4;
$svgSize    = 100;
$svgColor    = '#333';

// Images (Icons)
$iconExit        = '&#128274;'; // Shows a lock
$iconMonster    = '&#129430;'; // Shows a dinosaur
$iconStart        = '&#128578;'; // Shows a smiley
$iconTreasure    = '&#127873;'; // Shows a gift

// Calculate Monsters

$monsters = ceil($gridHeight * $gridWidth * 0.15);

// Calculate Treasures
$treasures = floor($gridHeight * $gridWidth * 0.25);

// Make iconBox and shuffleBox
$iconBox = array_merge(
    array_fill(1, $treasures, $iconTreasure),
    array(1 => $iconExit),
    array_fill(1, $monsters, $iconMonster),
    array(1 => $iconStart)
);

$shuffleBox = $iconBox;
shuffle($shuffleBox);

// Build the full grid with all information
$grid = array(
    'grid'            => array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
        'binary'        => '0000',
        'decimal'        => 0,
        'doors'            => array(
            'bottom'    => 0,
            'left'        => 0,
            'right'        => 0,
            'top'        => 0
    ),
        'icon'            => NULL,
        'svg'            => NULL
    ))),
    'icons'            => array(
        'exit'            => $iconExit,
        'monster'        => $iconMonster,
        'treasure'        => $iconTreasure,
        'start'            => $iconStart
    ),
    'iconBox'        => array(
        'default'        => $iconBox,
        'shuffle'        => $shuffleBox
    ),
    'information'    => array(
        'emptyFields'    => (($gridHeight * $gridWidth) - ($monsters + $treasures + 2)),
        'gridHeight'    => $gridHeight,
        'gridWidth'        => $gridWidth,
        'monsters'        => $monsters,
        'svgColor'        => $svgColor,
        'svgSize'        => $svgSize,
        'treasures'        => $treasures,
        'totalFields'    => ($gridHeight * $gridWidth),
        'totalIcons'    => count($iconBox)
    )
);


// Function to count the values in a field
function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Build the fields
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random settings
        $randomBottom    = 1;
        $randomLeft        = 1;
        $randomRight    = 1;
        $randomTop        = 1;

        // Last row has never a door at the bottom
        if ($rowKey == $grid['information']['gridHeight']){ $randomBottom = 0; }
        // First column has never a door at left
        if ($colKey == 1){ $randomLeft = 0; }
        // Last column has never a door at the right
        if ($colKey == $grid['information']['gridWidth']){ $randomRight = 0; }
        // Top row has never a door at top
        if ($rowKey == 1){ $randomTop = 0; }

        // Create random square with at least 1 door
        while (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) < 1)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors'] = array(
                'bottom'    => rand(0, $randomBottom),
                'left'        => rand(0, $randomLeft),
                'right'        => rand(0, $randomRight),
                'top'        => rand(0, $randomTop)
            );


            // Get previous top and left field
            $previousLeft    = $colKey - 1;
            $previousTop    = $rowKey - 1;

            // Check connection with top field
            if ($previousTop > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']['bottom'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'];
                }
            }


            // Check connection with left field
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if ($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
                }
else {
                    $grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']['right'] = $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'];
                }
            }


            // Check broken path with top
            if ($previousTop > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$previousTop][$colKey]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 0;
                }
            }


            // Check broken path with left
            if ($previousLeft > 0)
            {

                if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count_values($grid['grid'][$rowKey][$previousLeft]['doors']) == 1)
                {

                    $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 0;
                }
            }

        }
    }
}


// Add some extra information
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Make a binary
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary'] =
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'].
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right'];

        // Convert binary to decimal
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['decimal'] = bindec($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['binary']);

        // Always fill dead ends with an icon
        if (count_values($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']) == 1 && count($shuffleBox) > 0)
        {

            // This add an icon to a dead end
            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] = $shuffleBox[0];
            array_shift($shuffleBox);
        }
    }
}


// Set leftover from shuffleBox to random fields
while (count($shuffleBox) > 0)
{

    $x = rand(1, $grid['information']['gridWidth']);
    $y = rand(1, $grid['information']['gridHeight']);
    if ($grid['grid'][$y][$x]['icon'] == NULL)
    {

        $grid['grid'][$y][$x]['icon'] = $shuffleBox[0];
        array_shift($shuffleBox);
    }
}


// Make SVG files
$svg['center']    = '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />'; // A simple square
$svg['right']    = '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />'; // Put a door (path) to the right side of the square
$svg['bottom']    = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="90%" />'; // Put a door (path) to the bottom side of the square
$svg['left']    = '<rect width="10%" height="20%" x="0" y="40%" />'; // Put a door (path) to the left side of the square
$svg['top']        = '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />'; // Put a door (path) to the top side of the square

// Create SVG for each field

foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] = '<svg width="'.$grid['information']['svgSize'].'px" height="'.$grid['information']['svgSize'].'px" fill="'.$grid['information']['svgColor'].'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['center'];
        // The doors
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['top']        == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['top']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['right']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['right']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['bottom']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['bottom']; }
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['doors']['left']    == 1) { $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= $svg['left']; }
        // Add icon
        if ($grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'] != NULL)
        {

            $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '<text x="50%" y="50%" textLength="100%" font-size="'.($grid['information']['svgSize'] * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">'.$grid['grid'][$rowKey][$colKey]['icon'].'</text>';
        }

        // Close SVG
        $grid['grid'][$rowKey][$colKey]['svg'] .= '</svg>';
    }
}


// Make information block
$information = '';
foreach($grid['information'] as $key => $content)
{

    $information .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
;
}


$icons = '';
foreach($grid['icons'] as $key => $content)
{

    $icons .= '    <tr>
        <td>'
.$key.'</td>
        <td>'
.$content.'</td>
    </tr>'
.PHP_EOL;
}


// Create image and table
$image = '';
$table = '';
foreach ($grid['grid'] as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        $image .= $colArr['svg'].PHP_EOL;
        $table .= '        <tr>
            <td>'
.$rowKey.'</td>
            <td>'
.$colKey.'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['right'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['bottom'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['left'].'</td>
            <td>'
.$colArr['doors']['top'].'</td>
            <td>'
.$colArr['icon'].'</td>
            <td>'
.$colArr['binary'].'</td>
            <td>'
.$colArr['decimal'].'</td>
            <td>'
.$colArr['svg'].'</td>
        </tr>'
.PHP_EOL;
    }
}


/**************************************************\
    Just a simple HTML + CSS for a better view
    Don't look at the source code, it's not valid
    It's made very quick
\**************************************************/

print '<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Random Grid Map</title>
<style type="text/css">
html
{
    background: none #fff;
    display: block;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    position: relative;
    width: 100%;
}

body
{
    display: grid;
    font-family: "Verdana";
    font-size: 1em;
    font-weight: 100;
    grid-column-gap: 0;
    grid-row-gap: 0;
    grid-template-areas:
        "header header"
        "svg information"
        "svg table"
        "footer footer";
    grid-template-columns: 1fr 1fr;
    grid-template-rows: auto auto 1fr auto;
    height: 100%;
    margin: 0 0 0 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0 0 0 0;
    width: 100%;
}

h1
{
    border-bottom: solid 1px #000;
    font-size: 3em;
    grid-area: header;
    margin: 0 0 0.5em 0;
    padding: 0 0 0.2em 0;
    text-align: center;
}

div.rgm
{
    background: none #369;
    display: inline-block;
    grid-area: svg;
    margin: 0 auto 0 auto;
    overflow: auto;
    padding: 0.5em 0.5em 0.5em 0.5em;
}

div.rgm svg
{
    background: none transparent;
    float: left;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

div.rgm svg:nth-child('
.$grid['information']['gridWidth'].'n+1)
{
    clear: left;
}

div.information
{
    grid-area: information;
    overflow: auto;
}

div.information table
{
    border: solid 1px #000;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
    float:left;
    margin: 0 1em 0 1em;
}

div.information table tr td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.2em 0.2em 0.2em;
    vertical-align: middle;
}

div.information table tr td[colspan="2"]
{
    font-weight: 900;
    text-align: center;
}

div.information table tr:nth-child(odd) td
{
    background-color: #fff;
}

div.information table tr:nth-child(even) td
{
    background-color: #ddd;
}

div.table
{
    grid-area: table;
    margin: 1em 0 0 0;
    overflow: auto;
}

div.table table
{
    border: none 0 transparent;
    border-spacing: 0;
    border-collapse: separate;
}

div.table table thead tr th
{
    background: none #fff;
    border-bottom: solid 1px #000;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.2em 0.3em 0.2em 0.3em;
    position: sticky;
    top: 0;
}

div.table table tbody td
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}

footer
{
    border-top: solid 1px #000;
    grid-area: footer;
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0 0 0 0;
}

footer p
{
    margin: 0 0 0 0;
    padding: 0.5em 0 0.5em 0;
    text-align: center;
}
</style>
</head>

<body>
<h1>Random Grid Map</h1>
<div class="rgm">
'
.$image.'</div>
<div class="information">
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Information</td>
    </tr>
'
.$information.'
</table>
<table>
    <tr>
        <td colspan="2">Icons</td>
    </tr>
'
.$icons.'
</table>
</div>
<div class="table">
<table>
    <thead>
        <tr>
            <th>Row</th>
            <th>Column</th>
            <th>Right Door</th>
            <th>Bottom Door</th>
            <th>Left Door</th>
            <th>Top Door</th>
            <th>Icon</th>
            <th>Binary</th>
            <th>Decimal</th>
            <th>SVG</th>
        </tr>
    </thead>
    <tbody>
'
.$table.'    </tbody>
</table>
</div>
<footer>
    <p><a href="'
.$_SERVER['PHP_SELF'].'">Click here to refresh the page and make a new Random Grid Map</a> or press "F5" on your keyboard</p>
</footer>
</body>
</html>'
;

?>
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2024 13:13:06
Quote Anchor link
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
 
Ivo P

Ivo P

23/08/2024 17:29:58
Quote Anchor link
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.

Dat lost het probleem op. Maar dan is er een niet genoemde, en ook niet toegelichte, voorwaarde, dat dat niet de bedoeling is.

Maar wat dan wel?
Kennelijk moeten er onderbroken doorgangen zijn. Maar zodanig dat alle blokken bereikbaar blijven? Maar mogen er doodlopende paden zijn?

MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?

Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
 
G P

G P

24/08/2024 02:12:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 23/08/2024 13:13:06:
Het is wel zo netjes/fatsoenlijk als je op een ander forum hetzelfde topic opent dit even te melden. Vind je niet?
En dit geeft een meerwaarde ?
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
En ook daar is de vraag niet duidelijk voor de antwoorders. Men probeert onder andere daar alle blokken van doorgangen naar de naastliggende blokken te geven.
Oké, ik begrijp je punt. Ik zal hierbij even uitleggen wat de bedoeling is: Er moet een grid opgebouwd worden van X-aantal en Y-aantal vakken (vlakken/blokken, hoe je het ook wilt noemen). Alle vakken moeten toegankelijk zijn zonder dat je in rondjes kan lopen, bijvoorbeeld van a naar b, van b naar c, van c naar d en van d weer naar a (dat mag dus niet kunnnen).
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
MAg beginblok naast eindblok liggen met een direct doorgang?
Geven de monsters nog een beperking?
Ja, begin en einde mogen naast elkaar liggen. Neen, monsters en gifts zijn geen beperkingen. Bedenk de iconen even weg.
Ivo P op 23/08/2024 17:29:58:
Ik vraag me af of dit wiskundig op te bouwen is.

Zou je het om kunnen draaien?
Begin met een volledig doorverbonden grid.

Snij at random 1 doorgang door en kijk of je nog van A naar Z kunt komen.
Zo ja, laat hem eruit en herhaal.
Zo nee, onthoud dat deze moet blijven en pak voor de herhaling at random een doorgang die niet moet blijven.

Herhaal dit zolang je nog doorgangen kunt snijden. (dus while $arrayDezeNiet < $arrayDoorgangen)

Je moet dan zelf een algoritme bedenken dat bepaalt hoe je door je grid kunt lopen.
Ik zal eens proberen zoals jij het voorstelt.
 

25/08/2024 11:20:41
Quote Anchor link
Waarom ga je niet uit van een standaard doolhof-generator?
Dat lost het probleem van de 'gebroken doorgangen' meteen op.

Als je meerdere doorgangen wilt, kan je in twee for-lussen (X en Y as) alle blokken aflopen, en voorwaardelijk doorgangen toevoegen om het probleem voor te zijn van het in cirkels kunnen lopen.
En als je bedoelt dat je helemaal nooit op hetzelfde punt uit moet kunnen komen bij het doorlopen, kan je deze stap gewoon overslaan.

Wel handig voor een game is als de game engine weet waar de uitgang is. Helaas heeft RosettaCode.org hiervoor geen kant-en-klare code voor PHP, maar wel voor JavaScript. Je kunt dit zelf even omschrijven naar PHP mocht je het willen gebruiken.
 
G P

G P

28/08/2024 17:35:31
Quote Anchor link
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.
In de nieuwe update kan je nu ook bij setWrong true of false zetten waarbij bij true word er een foute grid opgebouwd en bij false een willekeurige.
Als je op refresh klikt zal je ook merken dat bij een gebroken pad een willekeurige deur word geplaatst om doorgang te geven aan het volgende blok.

Om het probleem op te lossen met het wandelen in cirkels denk ik hetzelfde te doen als het gebroken pad te detecteren maar in omgekeerde volgorde. Dus ook vertrekken vanaf blok 1 maar in plaats van een weg te zoeken naar het laatste blok, de weg terug zoeken naar het eerste blok.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
<?php

// Start a new session
session_start();

/**************************************************\
    Settings
\**************************************************/
// Grid settings

$gridWidth    = 6;
$gridHeight    = 7;
$svgSize    = 50;
$svgColor    = '#333';
$setWrong    = true;

/**************************************************\
    Functions
\**************************************************/
// Function to count the values in a field

function count_values($arr)
{

    $counting = 0;
    foreach ($arr as $key => $val)
    {

        if (is_numeric($val))
        {

            $counting = $counting + $val;
        }
    }

    return $counting;
}


// Function to show the grid on screen
function viewGrid($thisGrid = array(), $thisSize = 50)
{

// SVG
    $svg = array(
        'center'    => '<rect width="80%" height="80%" x="10%" y="10%" rx="5%" ry="5%" />',
        'top'        => '<rect width="20%" height="10%" x="40%" y="0%" />',
        'right'        => '<rect width="10%" height="20%" x="90%" y="40%" />',
        'bottom'    => '<rect width="20%" height="100%" x="40%" y="90%" />',
        'left'        => '<rect width="10%" height="20%" x="0%" y="40%" />',
        'start'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128578;</text>',
        'exit'        => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#128274;</text>',
        'monster'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#129430;</text>',
        'treasure'    => '<text x="50%" y="50% "textLength="100%" font-size="'.($thisSize * 2).'%" dominant-baseline="middle" text-anchor="middle">&#127873;</text>',
    );


    foreach ($thisGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $thisColor = $colArr['color'];
            // Create and show image SVG
            $image = '<svg width="'.$thisSize.'px" height="'.$thisSize.'px" fill="'.$thisColor.'" xmlns="http://www.w3.org/2000/svg">';
            $image .= $svg['center']; // Center square
            // The doors

            if ($colArr['doors']['top']        == 1) { $image .= $svg['top']; }
            if ($colArr['doors']['right']    == 1) { $image .= $svg['right']; }
            if ($colArr['doors']['bottom']    == 1) { $image .= $svg['bottom']; }
            if ($colArr['doors']['left']    == 1) { $image .= $svg['left']; }
            if ($thisGrid[$rowKey][$colKey]['content'] != NULL)
            {

                $image .= $svg[$thisGrid[$rowKey][$colKey]['content']];
            }

            $image .= '</svg>'; // Close SVG

            print $image; // Show image
        }
        print '<br>'.PHP_EOL; // Next row
    }
}


/**************************************************\
    Grid building
\**************************************************/
// Build an empty grid

$grid = array_fill(1, $gridHeight, array_fill(1, $gridWidth, array(
    'doors'            => array(
        'bottom'    => 0,
        'left'        => 0,
        'right'        => 0,
        'top'        => 0
    ),
    'color'            => $svgColor,
    'content'        => NULL,
    'check'            => NULL
)));

// Fill empty grid with random fields
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Default random doors
        $randomTop = 1;
        $randomRight = 1;
        $randomBottom = 1;
        $randomLeft = 1;

        // Borders can never have a door
        if ($rowKey == 1) { $randomTop = 0; }
        if ($rowKey == $gridHeight) { $randomBottom = 0; }
        if ($colKey == 1) { $randomLeft = 0; }
        if ($colKey == $gridWidth) { $randomRight = 0; }

        // Set random doors
        while (count_values($grid[$rowKey][$colKey]['doors']) == 0)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = rand(0, $randomTop);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = rand(0, $randomRight);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = rand(0, $randomBottom);
            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = rand(0, $randomLeft);
        }
    }
}


// Get a wrong grid
if ($setWrong == true)
{

    unset($grid);

    // Create a broken grid to check
    $wrongGrid[1][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[1][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[2][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[2][3]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 1,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][1]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 1,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    $wrongGrid[3][2]['doors'] = array(
        'top' => 0,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 1,
    );


    $wrongGrid[3][3]['doors'] = array(
        'top' => 1,
        'right' => 0,
        'bottom' => 0,
        'left' => 0,
    );


    // Set new width en height
    $gridHeight    = count($wrongGrid);
    $gridWidth    = count($wrongGrid[$gridHeight]);

    foreach ($wrongGrid as $rowKey => $rowArr)
    {

        foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors'] = $colArr['doors'];
            $grid[$rowKey][$colKey]['color'] = '#300';
            $grid[$rowKey][$colKey]['content'] = NULL;
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = NULL;
        }
    }

    print 'Fill Grid with wrong grid<br>';
}
else {
    print 'Fill Grid with random doors<br>';
}


viewGrid($grid, $svgSize);

// Connect all doors
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['top'] = 1;
            $grid[($rowKey - 1)][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['right'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey + 1)]['doors']['left'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['bottom'] = 1;
            $grid[($rowKey + 1)][$colKey]['doors']['top'] = 1;
        }


        if ($grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] == 1)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['doors']['left'] = 1;
            $grid[$rowKey][($colKey - 1)]['doors']['right'] = 1;
        }
    }
}

print 'Show grid with all connected doors<br>';
viewGrid($grid, $svgSize);

// Check broken path
foreach ($grid as $rowKey => $rowArr)
{

    foreach ($rowArr as $colKey => $colArr)
    {

        // Set Keys
        $oldRow = $rowKey;
        $oldCol = $colKey;
        $newRow = $rowKey;
        $newCol = $colKey;
        // Set check grid
        $checkGrid = $grid;
        // Fall back by dead end
        $fallBack = array();
        // Start walking
        if ($colKey == $gridWidth && $rowKey == $gridHeight)
        {

            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = 1;
            $keepGoing = false;
        }
elseif ($grid[$rowKey][$colKey]['check'] == 1)
        {

            $keepGoing = false;
        }
else {
            $grid[$rowKey][$colKey]['check'] = '1';
            $keepGoing = true;
            // Remember walking
            $rememberWalking = array();
        }

        // Start check
        while ($keepGoing === true)
        {

            // Remember Walking Path
            $addPath = array(
                'row' => $newRow,
                'col' => $newCol
            );
            $rememberWalking[count($rememberWalking)] = $addPath;
            // Set Fall Back
            if (count_values($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']) > 1)
            {

                $rememberPosition = array(
                    'row' => $oldRow,
                    'col' => $oldCol
                );
                $fallBack[] = $rememberPosition;
            }


            // Go to next field
            if ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] == 1)
            {

                $newCol++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['right'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] == 1)
            {

                $newRow++;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['bottom'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['left'] == 1)
            {

                $newCol--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['left'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['right'] = 0;
            }
elseif ($checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['top'] == 1)
            {

                $newRow--;
                $checkGrid[$oldRow][$oldCol]['doors']['top'] = 0;
                $checkGrid[$newRow][$newCol]['doors']['bottom'] = 0;
            }
elseif (count($fallBack) > 0)
            {

                $lastPosition = end($fallBack);
                array_pop($fallBack);
                $newRow = $lastPosition['row'];
                $newCol = $lastPosition['col'];
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }
else {
                // Broken Path Found
                $lastRow = 0;
                $lastCol = 0;
                foreach ($rememberWalking as $color)
                {

                    if ($color['row'] > $lastRow)
                    {

                        $lastRow = $color['row'];
                        $lastCol = $color['col'];
                    }
elseif ($color['col'] > $lastCol)
                    {

                        $lastCol = $color['col'];
                    }
                }

                $directions = array('top', 'right', 'bottom', 'left');
                if ($lastRow == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['top'] == 1)
                {

                    $key = array_search('top', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == 1 || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['left'] == 1)
                {

                    $key = array_search('left', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastRow == $gridHeight || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['bottom'] == 1)
                {

                    $key = array_search('bottom', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                if ($lastCol == $gridWidth || $grid[$lastRow][$lastCol]['doors']['right'] == 1)
                {

                    $key = array_search('right', $directions);
                    unset($directions[$key]);
                }

                shuffle($directions);
                $grid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                $checkGrid[$lastRow][$lastCol]['doors'][$directions[0]] = 1;
                if ($directions[0] == 'top')
                {

                    $grid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow - 1)][$lastCol]['doors']['bottom'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'bottom')
                {

                    $grid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                    $checkGrid[($lastRow + 1)][$lastCol]['doors']['top'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'left')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol - 1)]['doors']['right'] = 1;
                }
elseif ($directions[0] == 'right')
                {

                    $grid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                    $checkGrid[$lastRow][($lastCol + 1)]['doors']['left'] = 1;
                }

                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
                $newCol = $lastCol;
                $newRow = $lastRow;
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 0;
            }






            if (($newCol == $gridWidth && $newRow == $gridHeight))
            {

                // Remember Walking Path
                $addPath = array(
                    'row' => $newRow,
                    'col' => $newCol
                );
                unset($rollBack);
                $keepGoing = false;
            }
else {
                $grid[$newRow][$newCol]['check'] = 1;
                $oldCol = $newCol;
                $oldRow = $newRow;
            }

        }
    }
}


print 'Show new grid without broken paths.<br>';
viewGrid($grid);

?>
 

30/08/2024 22:12:33
Quote Anchor link
G P op 28/08/2024 17:35:31:
Het probleem van onderbroken paden heb ik dus eindelijk gevonden.

Hoezo "dus" ?
Wat was dan precies het probleem en hoe heb je dat opgelost ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.