Random record per dag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Velixr

velixr

25/01/2005 00:20:00
Quote Anchor link
Op welke wijze verkrijg ik PER DAG een random record tevoorschijn getoverd uit mijn MySQLdb?

Een random record krijg ik wel voor elkaar. Maar probleem is dan dat die iedere keer dat de pagina vernieuwd wordt (met bv F5) het record ook steeds wijzigt en dat wil ik dus alleen per dag...
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:48:31
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

25/01/2005 00:47:00
Quote Anchor link
met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $record_id = date("j", time()); ?>
kan je elke dag een ander record uit de database trekken. Het nadeel hiervan is dat je bv elke 10e van de maand het zelfde record heb en je max aan 31 records vast zit.

Wat je ook kan doen is (wat je nu al met rand doet) alleen dan op het moment dat de pagina voor het eerst per dag geladen word de datum en het record id ergens in de database opslaan.
Gewijzigd op 25/01/2005 00:52:00 door The Beeding Clown
 
Velixr

velixr

25/01/2005 01:14:00
Quote Anchor link
hmm,
optie 1 gaat vrees ik niet werken. Heb veeeeel meer dan 31 records.
twee optie klikt logisch. Het is erg aannemlijk dat een record aan een dag gekoppeld moet worden en zodoende een apart plaatsje in de dbase dient te krijgen.
Maar ben er zeker van dat ik dat als beginnende php/mysql'er niet voor elkaar ga krijgen.

Doch lijkt het me dat er ongetwijfeld meer mogelijkheden moeten zijn.
 
Olaf Lederer

Olaf Lederer

25/01/2005 10:39:00
Quote Anchor link
velixr,
Kijk maar naar het script "Daily (random) banner"

deze maakt gebruik van dezelfde functionaliteit, ik denk dan wordt het voor je duidelijk.
 
Velixr

velixr

25/01/2005 11:42:00
Quote Anchor link
ik volg het script met zeer hoge interesse. Dit is inderdaad iets wat ik zoek.
Helaas is het script nog wat te technisch van aard :(
Kan het wel volgen maar zou tot op heden nooit zoiets zelf in elkaar kunnen draaien.
Daarbij komt dat er een banner wordt geladen die per dag wijzigt. In mijn geval betreft het enkel een tekstveld (2 velden eigenlijk) welke weergegeven hoeven te worden.
Als ik het verder goed begrijp zijn er 2 tabellen. Eentje met het id voor t dagelijkse record en 1 tabel waar alle data-records staan.
Betekent dit, dat wanneer je een tabel met data hebt van meer dan 5000 records je evenveel records nodig zal gaan hebben bij de tabel van het dagelijkse record?

Verders ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar wat de functie cornjob betekent?
 
Olaf Lederer

Olaf Lederer

25/01/2005 12:03:00
Quote Anchor link
Het maakt geen groot verschil of je een bestandsnaam of een simpele tekst ophaalt, het systeem blijft hetzelfde.
Over de tabellen:
De tabel met de random data grooit elke dag met een record.

Trouwens PHP is ook best technisch ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.