Rare tekesn

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer / PHP

Functieomschrijving Werk jij graag in een vooruitstrevende en groeiende organisatie aan een eigen ontwikkeld platform dat door steeds meer bedrijven in Nederland gebruikt wordt? Ligt jouw passie bij software development en heb jij ervaring met PHP? Dan zijn wij op zoek naar jou voor dit bedrijf in regio Eindhoven! Je werkt samen met het ontwikkelteam aan de ontwikkeling van het platform, o.a. met Symfony, Docker, API's en Git; Je denkt mee over verbeteringen, doorontwikkeling en schaalbaarheid van het platform; Je werkt in sprints van twee weken; Je spreekt met diverse betrokkenen om samen een optimaal product neer te zetten. Functie-eisen

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Applicatie Beheerder

Wie zijn wij? Nederland vergrijst, ouderen wonen steeds langer zelfstandig thuis. De zorgvraag van mensen in verzorgings- en verpleeghuizen neemt toe. Tegelijkertijd zijn zorgmedewerkers schaars. Er zijn veel vacatures en de werkdruk is hoog. De zorg moet dus efficiënter, duurzamer en moderner. Digitalisering speelt daarin een sleutelrol. Hoe kunnen we zorgorganisaties in een sterk veranderende technologische wereld helpen? Die vraag stond centraal bij het ontwikkelen van Open Care Connect, het nieuwe concept van Eurocom Group. Een belangrijke vraag, want organisaties kunnen worstelen met de transitie naar de nieuwe digitale wereld. Open Care Connect faciliteert deze transformatie, met als resultaat: duurzame

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Web Developer

Help jij graag mee met het optimaliseren van ons platform? Solliciteer dan naar de functie Web Developer. Op ons hoofdkantoor in Amsterdam krijg je alle ruimte om je kwaliteiten te tonen. Jouw baan ChipSoft maakt breed gebruik van webtechnologie voor de ondersteuning van administratieve processen. Als ontwikkelaar ben je verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de applicaties op ons platform. Jij richt je met name op het ontwikkelen van nieuwe applicaties en het onderhouden van de gebruikte programmatuur op ons platform. Denk hierbij aan e-learning en projectplanning. Jouw team Je komt op de 25ste verdieping van ons hoofdkantoor in

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Software Developer C#

Organization Within business line Applications, software groups address the area of complex machine control software. You will be end-to-end responsible for realization of software in C# . This is done using a scrum/Agile way of working. As a Software Developer you will act as fast learning software professional, and contribute to software realization using a disciplined agile/scrum based way of working. You apply software engineering practices such as requirements engineering (user story definition), object oriented analysis and design, implementation in C#, testing, and integration. You are eager to pick up knowledge on semiconductor fab automation and throughput models. What are

Bekijk vacature »

Allround applicatiebeheerder (technisch-functionee

Kunstmuseum Den Haag is een van Nederlands grootste en best bezochte musea voor moderne kunst. Het is gevestigd in een betoverend gebouw van de architect Berlage. De collectie, met 160.000 kunstwerken, is internationaal toonaangevend en bevat onder andere moderne en hedendaagse beeldende kunst, fotografie, mode en toegepaste kunst. Per jaar organiseren we ongeveer dertig tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Fotomuseum Den Haag en GEM, Museum voor actuele kunst behoren ook tot Kunstmuseum Den Haag. Kunstmuseum Den Haag zoekt voor de afdeling ICT ter aanvulling van het team, een: Allround applicatiebeheerder (technisch-functioneel) voor 36 uur per week Afdeling en functie De

Bekijk vacature »

iOS developer in The Hague (non-Dutch/relocation p

Functieomschrijving As a iOS developer you will be working on the development of a complex app which communicates through a JSON Rest/API with the backend. This app will be targeted to business-to-business telecommunication market. They use Swift as a basis and you get the opportunity to work on several interesting project. The team consists of iOS but also experienced Android developers so you get the chance to learn from experts within the field of mobile development and so grow significantly as a developer. Once you are 'up and running', you will be given enough freedom and opportunities to approach your

Bekijk vacature »

Office 365 / Messaging beheerder

Office 365 / Messaging beheerder Waarom T2? Je haalt voldoening uit de technische uitdagingen binnen een Enterprise omgeving. Je werkt voor top bedrijven zoals de Nationale Politie, WIGO4IT en de Rabobank. Bij T2 is stil staan is geen optie en dat geldt zeker in de IT. Je werkt graag in een hecht team van inspirerende en creatieve professionals, daarom T2! Wat mag je verwachten? Heb je ambitie enga je samen met ons de uitdaging aan dan bieden we je het volgende: Dienstverband voor onbepaalde tijd of een projectcontract Vast salaris vanaf € 3.500,- en een variabel deel Onkostenvergoeding € 100,-

Bekijk vacature »

Senior Fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Full-stack .Net Developer-Nieuw klant portaal, 2mi

Een bekende Nederlandse financiële organisatie in Heerlen bouwt een nieuw IT team om hun klanten portal flink uit te breiden. Na een reeks van fusies en overnames zijn verschillende klanten portalen in de DevOps omgeving samen gevoegd. Hierdoor is de behoefte ontstaan een uitgebreid overkoepelend klanten portal te bouwen. Het is het aan het nieuwe team dit vorm te geven en uit te breiden. Aan jou de taak de optimale klantbeleving voor 2+ miljoen gebruikers te bouwen! Hiervoor zoeken wij twee ervaren Fullstack .Net Developers voor het nieuwe IT scrum team, bestaande uit 8 gepassioneerde IT’ers. Je denkt hierbij mee

Bekijk vacature »

SQL Developer met SSRS, interne functie+thuiswerke

Functieomschrijving Als SQL Developer binnen deze organisatie wordt je verantwoordelijk voor het developen en onderhouden van hun databases alsmede het bouwen van rapportages voor hun klanten. Je hebt dus een goede kennis van SQL (Stored Procedures, Triggers, Functions) en daarnaast SSRS. Ook kan je ETL processen maken middels SSIS en kubussen middels SSRS. In deze functie ben je voornamelijk technisch bezig, maar houdt je je ook regelmatig bezig met de operationele kant om hun producten en diensten te optimaliseren. Respectievelijk zo’n 70/30. Je zal werken vanuit hun kantoor in Veenendaal. Het gaat dus om een interne functie waarbij je zo

Bekijk vacature »
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

13/11/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een array met wat gegevens erin, waaronder de titel van een link.
Deze wil ik invoegen in de database.
De array ziet er bijvoorbeeld zo uit. (Hij zit in de variabele $link)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
Array
(
    [titel] => Frankrijk - Brianon - Le Signal du Prorel
)

Nu wil ik daar gewoon de volgende code voor gebruiken.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php            
$new_link_sql
= "
    INSERT INTO dochterlinks (
        titel
    ) VALUES (
        '"
.mysql_real_escape_string($link['titel'])."'
    )
"
;

// Even kijken wat hij ervan maakt.
echo '<pre>'.htmlentities($link['titel']).'<br />'.htmlentities($new_link_sql).'</pre>';

?>

Nu geeft het de volgende output. Met allemaal rare tekens e.d.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
Frankrijk - Brianon - Le Signal du Prorel
INSERT INTO dochterlinks (
    titel
) VALUES (
    'Frankrijk - Brianon - Le Signal du Prorel'
)

Deze tekens worden ook zo in de database gezet, wat ik dus niet wil...
Het moet gewoon Frankrijk - Briançon - Le Signal du Prorel zo in de database worden gezet, zodat als ik het eruit moet halen, en op een webpagina moet zetten er nog simpel htmlentities om kan doen zodat het er uiteindelijk ook weer zoals Frankrijk - Briançon - Le Signal du Prorel uitziet.
Hoe komt dat hij van die rare tekens ervan maakt, en hoe moet ik dit oplossen?

Groeten,
Arian

PHP hulp

PHP hulp

08/08/2020 22:44:28

GaMer B

GaMer B

13/11/2007 20:31:00

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

13/11/2007 20:35:00
Quote Anchor link
Tja, dan zou je de ç veranderen in een c, niet dat het heel veel mensen heel erg zal opvallen misschien, maar eigenlijk zou het gewoon ç/ö/ë/é/ß/ê etc. blijven..

(Het probleem zit hem dus nog niet in de database hè... het zit er al voor...)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk

Frank -

Frank -

13/11/2007 20:36:00
Quote Anchor link
Ziet eruit als een probleem met de character set. Dus bv. utf-8 die als iso-8859-1 wordt opgeslagen.

De grote vraag is dus: Gebruik je overal (!!!) dezelfde charset?

Zo niet, dan zul je overal dezelfde charset moeten instellen. De webpagina waar de input evt. vandaan komt, de database en tabellen en de webpagina waar de output weer heen gaat.

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

13/11/2007 20:46:00
Quote Anchor link
Het probleem zit zich nog voor de database hè.. ik wilde het er gewoon zo inzetten, maar toen bleek dat hij er wat raars van maakte.

De gegevens haal ik trouwens uit een xml file, maar dat zou volgens mij niet zoveel uitmaken, want als ik de print_r() functie gebruik, dan doet hij het gewoon zoals ik het verwachte, maar als ik direct $link['titel'] gebruik of echo, dan maakt hij er rare tekens van...

Frank -

Frank -

13/11/2007 20:50:00
Quote Anchor link
Quote:
De gegevens haal ik trouwens uit een xml file, maar dat zou volgens mij niet zoveel uitmaken
En welke charset gebruikt deze? Ik leg niet voor niks de nadruk op 'overal'...

htmlentities() moet je even niet gebruiken, wellicht gaat daar ook wat mis mee. Kijk eerst eens naar de bron, dan de query, dan de database en dan later nog eens naar een webpagina waar je e.e.a. netjes wilt gaan weergeven. Pak de problemen 1-voor-1 aan.

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

13/11/2007 20:56:00
Quote Anchor link
Als ik die htmlentities weg haal dan geeft hij ze wel goed op het scherm weer... (hetzelfde als in de html broncode)

dus met de ç e.d.

bovenaan de xml feed staat:
Code (php)
1
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>

de xml feed heeft dus een ISO-8859-1 charset.

Moet ik dat dan ook zo bij mijn database veld/tabel instellen...
en op de pagina waar het uiteindelijk weer uit de database wordt gehaald en weergegeven. (die heeft trouwens ook ISO-8859-1)
Hoe moet ik dat dan doen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.