Rating voor scripts

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The Beeding Clown

The Beeding Clown

07/08/2006 22:18:00
Quote Anchor link
Is het mischien een iedee bij de de scripts feedback te geven in de vorm van een rating system oid.

***** (zeer goed)
**** (goed)
*** (matig)
** (slecht)
* (bagger)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Beeding Clown
 
PHP hulp

PHP hulp

17/04/2024 00:51:32
 
Jasper

jasper

07/08/2006 23:06:00
Quote Anchor link
ik heb het idee (wat ik dan weer possitief vind), dat ze hier scripts die hetzelfde zijn proberen te weren. als je een rating systeem toevoegt, gaat iedereen zijn scripts hier zetten, zonder zij "meerwaarde" bieden. gaat volgens mij een beetje in tegen de weg die phphulp nu opwandeld.
 
Arend a

Arend a

08/08/2006 01:25:00
Quote Anchor link
Beste Nano, zulke systemen zijn in discussie. Het voornaamste bezwaar is dat iedereen een andere meetlat handteerd, en dat dus dergelijke ratings een raar getal opleveren, en misschien zelfs een soort van 'nep-advies'.

Tot noch toe leveren de comments bij de scripts veel meer informatie: de gebruikers kunnen uit de comments lezen wat anderen er van vinden, maar ook waarom het goed of niet goed is. Dit past voorlopig goed binnen het idee van phphulp.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

08/08/2006 03:46:00
Quote Anchor link
2 goeie zeer goeie argumenten.

Ik wist niet dat het al in discussie was.. My Bad

Ik ben iig wel voorstander :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Beeding Clown
 
Niek s

niek s

08/08/2006 10:06:00
Quote Anchor link
is het dan misschien geen beter idee om bij de reactie die je post kan stemmen?
dus dan krijg je een idee zoals:

Naam heeft op datum een bericht geplaatst. Stem van naam: *****

bijvoorbeeld... Dat je per bericht zelf een stem uit KAN bregen, meteen een goed overzicht van de stemmen heb je dan.
 
Jelmer -

Jelmer -

08/08/2006 10:16:00
Quote Anchor link
Stel dat ze het zouden toevoegen: Wat is de werkelijk toegevoegde waarde?

Het huidige systeem bevalt mij prima. Wil je je mening uitten, dan doe je dat met een naam en argumenten, en niet anoniem.
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

08/08/2006 10:28:00
Quote Anchor link
Als je zo graag wil stemmen ga je toch bij elk script reageren met een cijfer van 1-10 :s

Ik zie er ook de meerwaarde niet van in.
 
Niek s

niek s

08/08/2006 12:20:00
Quote Anchor link
het is denk ik altijd wel een toevoeging van je mening..

Je kan bijvoorbeeld zeggen ja ik vind het een mooi script dit en dat, maar dit is er niet goed en dat is er niet goed.. DAAROM geef ik dus bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) 4 sterren..

Dan DENK ik, dat je een beter idee krijgt wat die persoon nu egt van je script denkt..

Maar het kan zijn dat ik nu helemaal verkeerd zit te denken hoor ;-)
 
Zim Zim

Zim Zim

08/08/2006 12:44:00
Quote Anchor link
Ik denk hetzelfde als Jelmer, Het heeft geen toegevoegde waarde.

Het scirpt is voor de ene heel interesant en voor de andere helemaal niet. EN dat beinvloed de mening, en dan kan je niet eerlijk vergelijken.

Als je persé zoiets wilt toepassen zou je ratings kunnen geven op het netjes/overzichtelijk scripten.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

09/08/2006 19:50:00
Quote Anchor link
Quote:
Als je persé zoiets wilt toepassen zou je ratings kunnen geven op het netjes/overzichtelijk scripten.


Dat is idd wat ik bedoel

BV: in de classes lib staan 3 database classes, als je nog niet zo heel goed in oop ben wil je wel graag een "goed" voorbeeld om te kijken hoe alles werkt.

Afbeelding
(In het plaatje zomaar wat gedaan, niet naar de scripts gekeken om sterren toe te kennen)


Edit:
Mischien is het voor de admins ook makkelijk om zo scripts die heel slecht gescript zijn of nergens op slaan er zo uit te pikken en te verwijderen :$

PS: als het er zou komen lijkt het me handig het niet public te maken zodat gasten niet kunnen voten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Beeding Clown
 
Eric Cartman

Eric Cartman

09/08/2006 20:03:00
Quote Anchor link
Volgens mij gaat dit niet werken. . . De ene vind dit netjes:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo "<p>Boe!</p>";

?>


De ander vindt dit netjes:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

print('<p>Boe!</p>');

?>


Bovendien, omdat dit een laagdrempelige website is, zullen de ratings ook niet echt bruikbaar zijn.

Je zou dan een soort van 'rating-team' samen kunnen stellen. Maar wie heeft daar zin in? Ik niet in ieder geval. . .

En stel dat Pietje A. een hekel heeft aan Pietje B.? Ik denk dat het aantal sterretjes dan helemaal niet bruikbaar is. En al helemaal niet voor administrators.

Of wat zou er gebeuren met de rating als er hier iemand rondloopt die alleen OOP netjes vind?

Volgens mij zijn er té veel factoren waardoor de ratings niet betrouwbaar zullen zijn. . . En bovendien is een ccommentaar met kritiek een stuk bruikzamer dan een aantal sterretjes.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.