Reactie als oplossing markeren?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Jim  -

- Jim -

18/12/2013 17:17:04
Quote Anchor link
Hey...

Is het een idee om binnen PhpHulp een reactie 'als oplossing' te kunnen markeren? Natuurlijk is dit opzich geen nieuw idee, maar vindt het wel eens makkelijk inhet gebruikt (op SO). De verwachting is dat dit het navigeren naar de oplossing vereenvoudigd, en gebruikt kan worden voor veelgestelde vragen.
Wat is jullie mening?

Topic verplaatst naar "Bug & feature requests" onderdeel, aangezien dit gaat om een nieuwe feature.[/modedit]
Gewijzigd op 18/12/2013 17:35:15 door Wouter J
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 01:50:34
 
Machiel K

Machiel K

18/12/2013 17:19:25
Quote Anchor link
Lijkt mij ook wel handig!
 
Bart Matsko

Bart Matsko

18/12/2013 17:21:57
Quote Anchor link
Dat lijkt mij ook erg handig.
Maar wie bepaald wat het 'goede antwoord' is? Er worden vaak meerdere 'goede' antwoorden gegeven. Misschien een idee dat alle gebruikers d.m.v. een duimpje omhoog bijvoorbeeld het beste antwoord kunnen aangeven?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

18/12/2013 17:25:03
Quote Anchor link
Dat een Topic starter als het ware een bericht kan aanvinken als 'beste oplossing' met bovenaan elk topic de link naar de oplossing. Het gaat immers om het probleem van de topic starter?
 
Erwin H

Erwin H

18/12/2013 17:25:28
Quote Anchor link
Zolang het maar wel duidelijk is dat dat duimpje omhoog staat voor 'ik denk dat dit een juiste oplossing is' en niet al snel voor 'dit is mijn vriendje'. Want dan heb je er al snel helemaal niets meer aan.
 
Wouter J

Wouter J

18/12/2013 17:34:08
Quote Anchor link
Op StackOverflow heb je een Q/a site, een vraagbak, geen forum. Dat betekend dat reacties niet op reacties reageren (daarvoor kun je in minimale mate comments of chats gebruiken) maar alleen op de vraag. PHPhulp is een forum, dat betekend dat reacties wel op elkaar kunnen reageren en dat maakt dit forum juist zo leuk :) Het imiteren van het goede antwoord zoals op SO is dus geen goed idee naar mijn mening.

Dan kunnen we nog de sitemasters.be aanpak gebruiken: Het goede antwoord een groene achtergrond geven, zodat het duidelijk wordt dat dat bericht de oplossing was. Dit vind ik zelf een goed idee.

Dan zou het nog fijn zijn om in de recente topics lijst te kunnen zien of iets is opgelost. Op sitemasters.be tonen ze het topic niet als het is opgelost, naar mijn mening gooi je daarmee de discussie na een oplossing dood. Een klein groen icoontje (bijv. de tijd in een groen blokje met ronde randjes) zou hiervoor de oplossing kunnen bieden.

Dan nog het probleem van de personen die het markeren? Naar mijn mening zou alleen de topic starter en moderators dit mogen doen.

En als laatst het ratings systeem, tja heeft wat mij betreft niet heel veel nut als we de volgorde niet kunnen wijzigen, wat je niet moet willen op een forum. Er is echter een paar jaar geleden al verteld dat er gewerkt zou worden aan deze feature(?)
 
- Jim  -

- Jim -

18/12/2013 17:41:25
Quote Anchor link
Een duimpje omhoog zie ik als een 'dankjewel voor je hulp in de goede richting'... als hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Ik denk ook dat de topic-starter het juiste antwoord zou moeten markeren, of een moderator natuurlijk.

Helaas is het (nog) niet gebruikelijk om als topic-starter een topic af te sluiten, met de gebruikte oplossing. 8-|

(@WJ, ik had hem juist aangemaakt in de Koffiehoek om meningen te peilen, ook van bezoekers die niet in de Features&Bugs rondneuzen.
Nu dus ook geen reacties meer.... :-( )
Gewijzigd op 18/12/2013 18:03:33 door - Jim -
 
Michael -

Michael -

20/12/2013 11:14:03
Quote Anchor link
Wouter J op 18/12/2013 17:34:08:
Op StackOverflow heb je een Q/a site, een vraagbak, geen forum. Dat betekend dat reacties niet op reacties reageren (daarvoor kun je in minimale mate comments of chats gebruiken) maar alleen op de vraag. PHPhulp is een forum, dat betekend dat reacties wel op elkaar kunnen reageren en dat maakt dit forum juist zo leuk :) Het imiteren van het goede antwoord zoals op SO is dus geen goed idee naar mijn mening.

Dan kunnen we nog de sitemasters.be aanpak gebruiken: Het goede antwoord een groene achtergrond geven, zodat het duidelijk wordt dat dat bericht de oplossing was. Dit vind ik zelf een goed idee.

Dan zou het nog fijn zijn om in de recente topics lijst te kunnen zien of iets is opgelost. Op sitemasters.be tonen ze het topic niet als het is opgelost, naar mijn mening gooi je daarmee de discussie na een oplossing dood. Een klein groen icoontje (bijv. de tijd in een groen blokje met ronde randjes) zou hiervoor de oplossing kunnen bieden.

Dan nog het probleem van de personen die het markeren? Naar mijn mening zou alleen de topic starter en moderators dit mogen doen.

En als laatst het ratings systeem, tja heeft wat mij betreft niet heel veel nut als we de volgorde niet kunnen wijzigen, wat je niet moet willen op een forum. Er is echter een paar jaar geleden al verteld dat er gewerkt zou worden aan deze feature(?)

+3
Graag inderdaad Accepted answer, finished (closed), niet meer in het snel-lijstje laten zien.
Topics waarop al een maand niet is gereageerd, mag van mij ook automatisch op closed. Gebeurt te vaak dat mensen in oude topics gaan reageren waardoor ze weer in het snel-lijstje komen te staan.
Scripts die een jaar oud zijn, closed, weg ermee.
 
Wouter J

Wouter J

20/12/2013 11:57:14
Quote Anchor link
Sorry, micheal. Alle 3 -1...

1) Niet meer in snel-lijstje laten zien: Dat is de enige plek waar ik kijk voor topics (en ik denk anderen met mij), het zou jammer zijn als leuke discussies verloren gaan omdat het topic daaruit verdwijnt.

2) Dingen veranderen in de script wereld, een topic sluiten na een maand zorgt ervoor dat we mensen nooit meer up to date informatie kunnen bieden.

3) Niet elk script van een jaar oud is slecht. Dat de huidige scripts slecht zijn komt eigenlijk maar door 2 redenen, oudheid heeft daar geen direct effect op: (1) er waren vroeger geen goede voorwaarde voor een script op PHPhulp, de meeste waren al verkeerd bij het posten en (2) 25% van de scripts zijn gemaakt in het PHP4 tijdperk en dus bij voorbaat al bijna afgeschreven.

Maar goed, laten we niet offtopic gaan en hier alleen gaan praten over Accepted answer.
 
- Jim  -

- Jim -

22/12/2013 00:47:39
Quote Anchor link
Een optie als 'Accepted Answer' (oplossing) of 'Usefull Answer' (waardevol) lijkt me een waardevolle toevoeging op het forum. De optie 'Usefull Answer' (kan misschien een functionaliteit hebben als het oude duimpje) kan door alle bezoekers worden toegekent aan een reactie. Hierdoor kunnen bezoekers dmv scannen over topics en reactie snel(ler) een zetje in de goede richting of oplossing vinden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.