Read only voor phpbestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gammele vraal

gammele vraal

06/12/2011 08:50:35
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Ik denk er overna hoe het mogelijk zou kunnen zijn om een bestand read-only te maken als deze al is geopend. Als je een formulier hebt welke aangepast kan worden die slechts door één persoon gewijzigd kan worden. Je zou alle select en input fields kunnen disablen. Maar hoe maak je het bestand later weer toegankelijk als de editter het tabblad sluit of de pagina verlaat...?
Is een cookie i.c.m. met een sessie een mogelijkheid? Een cookie aanmaken wanneer het edit scherm wordt geopend, sessie starten met boolean ReadOnly = True. Wanneer een cookie leeg is de sessie weer op false zetten? Heeft iemand een idee wat opties hier in zijn?
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 02:52:01
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/12/2011 09:07:06
Quote Anchor link
"Als je een formulier hebt welke aangepast kan worden die slechts door één persoon gewijzigd kan worden."

Wat bedoel je hiermee? Kun je iets duidelijker omschrijven wat je wil doen?
 
Jaron T

Jaron T

06/12/2011 10:20:30
Quote Anchor link
Nee, cookies en sessies zijn niet server sided.. je moet dit bijhouden op server niveau (bijvoorbeeld in een database) zodat andere cliënten het niet kunnen bewerken.
Gewijzigd op 06/12/2011 10:21:01 door Jaron T
 
Gammele vraal

gammele vraal

06/12/2011 14:39:27
Quote Anchor link
@Ozzie:

Als ik een formulier heb, dan wil ik graag dat slechts één persoon deze kan wijzigen. Zodat je niet twee mensen hebt die tegelijk het formulier wijzigen.
Lees: formulier in html met input en select fields.

@Jaron T

Zou ik per loginnaam gaan vastleggen dat het formulier wordt geopend, hoe kan ik dan het record in de database verwijderen indien het formulier wordt gesloten, zonder dat er actie wordt ondernomen (opslaan of wijzigen van een veld, dus geen POST/GET).
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

06/12/2011 16:04:42
Quote Anchor link
Ik zou per formulier vastleggen dat het geopend is en wanneer. Dan kan je als een andere gebruiker hetzelfde formulier probeert te openen checken of het open is en hoelang, en daar een beplaade verlooptijd aanhangen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.