Reageren op checked checkbox

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul Greeve

Paul Greeve

08/04/2011 16:49:52
Anchor link
Hallo allemaal, ik ben nog maar kort bezig met PHP en heb via internet al aardig wat kennis opgedaan. Ik loop nu echter tegen een probleem aan en ik kan nergens een goed antwoord daarop vinden. Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een formulier gemaakt dat dienst als presentielijst. Ik wil nu in het formulier een text vak laten vullen als een checkbox wordt aangeklikt. Dus als checkbox 1 wordt geactiveerd moet textbox 1 gevuld worden met een waarde.

Ik weet dat met $_POST na een submit e.e.a. gedaan wordt maar ik wil niet tussendoor submitten. Allen het aanklikken van de checkbox moet het fom dus aanpassen. Kan dat? en zo ja, hoe doe ik dat?

Ik kom niet verder dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if (isset ($_POST['Ingezet_'.$row['Achternaam']]));
            echo '<td align="right">
            <input type="text" name="BTijd_'.$row['Achternaam'].'" id="x" value="'.$_POST['uur'].'">';


Toevoeging op 08/04/2011 16:55:43:

Is er een topic met huisregels en uitleg?
Gewijzigd op 08/04/2011 19:23:40 door Paul Greeve
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 14:02:19
 
Roel -

Roel -

08/04/2011 18:08:42
Anchor link
Code met [code.][/.code] (zonder puntjes!)
Maar dat kan met een JavaScript. Geef je bijbehorende textbox een id (<input type="text" name="blabla" id="vak_xx" />) en hang een onclick event aan je checkbox.

Voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="text" name="blabla" id="tekst_1" /> <input type="checkbox" name="blablatwee" onclick="document.getElementById('tekst_1').value='hierjetekst';" />
 
Paul Greeve

Paul Greeve

08/04/2011 19:17:30
Anchor link
Dank, maar dit is met java? Daar heb ik helemaal geen ervaring mee, kan het ook met php?
Gewijzigd op 08/04/2011 19:18:08 door Paul Greeve
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

08/04/2011 19:24:30
Anchor link
dit is met javascript. Java is totaal iets anders dan javascript.
 
Niels K

Niels K

08/04/2011 19:40:22
Anchor link
Quote:
Is er een topic met huisregels en uitleg?


Wanneer je een topic start moet je aan de regels die bovenaan zijn weergegeven.
Daarnaast kan je ook de gebruikers voorwaarden doorlezen.
 
Paul Greeve

Paul Greeve

08/04/2011 20:28:32
Anchor link
maar javascript is weer heel anders dan php. Ik houd het lefst één script aan of is dat niet mogelijk?

@Niels: Bedankt!
Gewijzigd op 08/04/2011 20:29:06 door Paul Greeve
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/03/2017 08:13:41
Anchor link
Spam-kick, bericht verwijderd en een slotje.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.