rechten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Backend Developer PHP Laravel SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Backend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf, in de regio Nieuw Vennep, zijn wij opzoek naar een ervaren Backend Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

19/06/2015 11:54:40
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben benieuwd hoe jullie de rechten toekennen voor iets op een inlogpagina.

In mijn database werk ik met een level welke ik opsla in een session.
In mijn code kijk ik via functie ifLevel(levelniveau) of de ingelogde gebruiker iets mag. Op deze manie heb ik wel een rol(admin, superadmin,...) maar kan ik geen specifieke rechten geven en is alles oplopend. Hoe hoger hoe meer je mag.

Welke systeem volgen jullie?
Eventueel voor en nadelen.

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:29:14
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/06/2015 12:00:56
Quote Anchor link
Voor één van mijn (inmiddels ter ziele gegane) profielen site had ik een systeem met usergroups, waarin je de rights (rechten) defineert aan de rollen (gebruikersgroepen). Zo werd vooraf ook voor niet ingelogden een gebruikersgroep bepaald meet Niet-ingelogdden.

Eigenlijk een RBAC-systeem, waarbij je gebruik maakt van rechten die niet overervend zijn, en elke groep verschillende rechten kan hebben.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

19/06/2015 12:04:55
Quote Anchor link
Momenteel werk ik met een foute manier:
In de tabel met leden zitten kolommen met verschillende rechten. Waarde 0 is geen recht, waarde 1 is wel recht.
Dit is een hele foute methode, want als er bv een pagina bij komt waar je rechten voor moet hebben, moet je de tabel weer aanpassen.

Werken met niveaus zoals jij doet werkt bij mij niet, omdat er geen duidelijke structuur in zit bij mij. Leden hebben specifieke rechten, zonder dat daar echt een niveau aan te pas komt.

Ik ga bezig om dit systeem toe te passen, als dat nog up-to-date is
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/06/2015 12:14:26
Quote Anchor link
Ja, voor mijn profielensite gebruikte ik ook dit ongenormaliseerde systeem, waarin ik de rechten per database-veld beschreef. Niet zo heel netjes inderdaad!

Ik heb ooit eens gekeken naar een ander systeem waarbij ik de rechten onderverdeeld over de acties die je uitvoert, zoals View, Move, Make, Edit, Delete. En vervolgens per recht een array maak met daarin wat iemand dan mag.

Het was tevens ook mooi uit te schalen naar ID's van entities. Zoals forumID 12 of PageID 5, om maar wat te noemen. Verder werkte het ook met overerving omdat elke user meerdere rechtengroepen kon hebben. Voor admin-rechten hoefde je dus alleen een groep te hebben met alleen maar de rechten voor je admin-paneel, en deze groep toe te voegen aan de user.

Helaas op een testcase na heb ik nooit in mijn site ingebouwd, omdat de site toch minder populairder werd, en ik geen zin had om een hele aanpassing te doen. het idee heb ik ooit eens gelezen op Gathering of Tweakers.
Gewijzigd op 19/06/2015 12:20:02 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/06/2015 12:18:18
Quote Anchor link
Dat hangt van de toepassing af. Soms gebruik ik een bitmasker voor rechten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
0 0 0 0 0 1 0 1
          | | |
          | | Mag A
          | Mag niet B
          Mag C

Zo kun je naar keuze rechten toekennen aan individuele gebruikers, aan gebruikersgroepen en aan een combinatie van beide. Met 64 bits kun je daarmee heel ver komen en binaire vergelijkingen zijn supersnel.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
0 0 0 0 0 1 0 1   Rechten gebruikersgroep A
0 0 1 1 0 1 0 0 + Rechten gebruikersgroep B
---------------
0 0 1 1 0 1 0 1   Gebruiker is lid van groep A en B

In andere gevallen gebruik ik een TINYINT UNSIGNED van 0 t/m 255 voor oplopende rechten. Dan mag 0 helemaal niets, is 254 een admin die alles mag en is 255 de super user of "eindbaas" die zelfs een admin kan overrulen. Voordeel van zo'n oplopende schaal is dat je de toegang tot componenten kunt regelen met een eenvoudige if (x >= 254) bijvoorbeeld. Een nadeel is dat je vooraf moet bedenken hoe die oplopende schaal precies in elkaar zit en je achteraf lastig een niveau kunt tussenvoegen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/06/2015 14:43:03
Quote Anchor link
Ik gebruik mijn eigen access control list implementatie die hier al eerder min of meer ter sprake kwam.

Mogelijk geef je dit wat ideeen om je eigen ding te rollen.
Gewijzigd op 19/06/2015 14:43:53 door Thomas van den Heuvel
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

20/06/2015 00:26:49
Quote Anchor link
Ik registreer per gebruiker tot welke programma's zij toegang heeft. Ook leg ik daarbij vast (per programma) of zij alleen opvraagrechten heeft of alle rechten (opvragen, verwijderen, toevoegen, wijzigen) heeft.
Gewijzigd op 20/06/2015 14:26:11 door Paco de Wulp
 
Johan de wit

johan de wit

20/06/2015 01:59:26
Quote Anchor link
- Aar - op 19/06/2015 12:14:26:
Ja, voor mijn profielensite gebruikte ik ook dit ongenormaliseerde systeem, waarin ik de rechten per database-veld beschreef. Niet zo heel netjes inderdaad!

Ik heb ooit eens gekeken naar een ander systeem waarbij ik de rechten onderverdeeld over de acties die je uitvoert, zoals View, Move, Make, Edit, Delete. En vervolgens per recht een array maak met daarin wat iemand dan mag.

Het was tevens ook mooi uit te schalen naar ID's van entities. Zoals forumID 12 of PageID 5, om maar wat te noemen. Verder werkte het ook met overerving omdat elke user meerdere rechtengroepen kon hebben. Voor admin-rechten hoefde je dus alleen een groep te hebben met alleen maar de rechten voor je admin-paneel, en deze groep toe te voegen aan de user.

Helaas op een testcase na heb ik nooit in mijn site ingebouwd, omdat de site toch minder populairder werd, en ik geen zin had om een hele aanpassing te doen. het idee heb ik ooit eens gelezen op Gathering of Tweakers.


Zo iets als dit "http://www.sitepoint.com/role-based-access-control-in-php/ of http://code.tutsplus.com/tutorials/a-better-login-system--net-3461" bedoel je?
Gewijzigd op 20/06/2015 02:01:04 door johan de wit
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.