Rectangle, CSS, Javascript of toch PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

20/11/2011 11:53:58
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik zoek wat ervaringen omtrent het gebruik van Rectangles in mijn PHP-site.

Ten behoeve van mijn stamboom wil ik gebruik gaan maken van rectangles met ronde hoeken om dat als achtergrond te gebruiken voor de persoonsinformatie uit mijn stamboom. Het liefst zoek ik een rectangle met slagschaduw.

Nu zijn er drie mogelijkheden, t.w. ik maak rectangles met behulp van CSS, of ik gebruik Javascript of blijft het gebruik van de vertrouwde PHP-code de voorkeur genieten?

Omdat ik voor alle drie de talen nog onderzoek moet doen naar de juiste syntax vraag ik jullie hulp. Welke taal leent zich het beste om rechthoeken te gaan gebruiken om mijn stamboom een fraaier uiterlijk te geven.


George
Gewijzigd op 20/11/2011 12:10:52 door George van Baasbank
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:14:13
 
Maarten PHP

Maarten PHP

20/11/2011 13:24:36
Quote Anchor link
CSS lijkt mij
met php kan je niet designen
en html heb je altijd nodig
Gewijzigd op 20/11/2011 13:25:40 door Maarten PHP
 
Wouter J

Wouter J

20/11/2011 13:27:45
Quote Anchor link
Ik denk dat je je wat beter moet gaan verdiepen in wat die talen nou precies doen. Want dan kan je zo zelf een antwoord geven.

PHP
Met PHP genereer je code op de server. PHP wordt alleen op de server aangeroepen en genereert client-side scripts. De client-side scripts worden in de browser pas uitgevoerd. Dit genereren doe je door een echo in PHP.

CSS
CSS is een client-side scripttaal. Deze wordt dus door het browser zelf uitgevoerd. CSS is voor het opmaken van HTML elementen. CSS is dus eigenlijk alle opmaak die je maakt.

JavaScript (of JS, niet JAVA)
Met JS zorg je voor interacting. Bijv. als een klant ergens op klikt dat er dan iets mee gebeurd. JavaScript kan de CSS aanpassen en kan simpele animaties maken.

Na deze uitleg kan je hoop ik zelf wel beslissen welke taal je nodig hebt.
 
Jens erd

Jens erd

20/11/2011 13:39:47
Quote Anchor link
In tegendeel tot wat hierboven gezegd wordt kun je met PHP prima een stamboom maken. Van javascript weet ik daar niet, maar met css moet het ook kunnen.

Er gaat wel enorm veel tijd in zitten, dat wel.
 
Fabian M

Fabian M

20/11/2011 13:55:41
Quote Anchor link
Technisch gezien kun je alleen rectangles maken met HTML en CSS.

Toevoeging op 20/11/2011 13:55:42:

Technisch gezien kun je alleen rectangles maken met HTML en CSS.
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

20/11/2011 13:59:15
Quote Anchor link
jens, lees dan ook goed wat ze zeggen, zij hebben wel degelijk gelijk
 
Wouter J

Wouter J

20/11/2011 14:22:03
Quote Anchor link
@Fabian, je kan alleen rectangles maken met CSS. HTML is voor de semantische weergave van de content en niet voor de opmaak. Ja maar je hebt toch ook een style tag? Ja, maar ook dit wordt tot CSS gerekend (inline CSS dan wel).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.