reeks URL's openen in diverse browsertabbladen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido van Harten

Guido van Harten

01/10/2013 21:12:51
Quote Anchor link
Ik ben een beginner in het programmeren met PHP, maar heb al wel het een en ander uitgetest. Zo heb ik twee kleine bestandjes:

test.htm
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<body>
<form action="test.php" method="post">
Van (jjjjmmdd): <input type="text" name="van"><br>
Tot (jjjjmmdd): <input type="text" name="tot"><br>
<input type="submit">
</form>
</body>
</html>


test.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
fopen("https://www.wiewaswie.nl/personen-zoeken/zoeken//solr/1/id/2052753/date_added/".$van."_".$tot,"r");
?>


Als ik als begindatum 20130911 en als einddatum 20131001 invoer, zou ik willen dat mijn simpele programmaatje dus begint met het openen van https://www.wiewaswie.nl/personen-zoeken/zoeken//solr/1/id/2052753/date_added/20130911_20131001
in het eerste nieuw te openen tabblad. Daarna moeten er in nieuw te openen tabbladen ook URL's worden geopend, zoals https://www.wiewaswie.nl/personen-zoeken/zoeken//solr/1/id/2052753/date_updated/20130911_20131001
Wat doe ik fout?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:20:13
 
Roel -

Roel -

01/10/2013 23:04:55
Quote Anchor link
Realiseer je dat fopen een PHP (dus server-side) functie is. Hiermee kun je geen tabblad openen bij een gebruiker.
Wel kun je een nieuwe pagina openen door middel van JavaScript (een soort pop-up).
 
Guido van Harten

Guido van Harten

02/10/2013 08:54:13
Quote Anchor link
Nu twijfel ik nog of ik me moet gaan buigen over Javascript of dat ik het binnen PHP houd. Het is voor mij puur een hulpprogrammaatje, dus het is geen halszaak omtrent bijv. geheugenbeheer.
Als er binnen PHP andere opdrachten zijn behalve fopen, dan gebruik ik gewoon die.