Registratie programma's

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Mendix Expert Developer (Senior) (NL)

Mendix Expert Developer (Senior) (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix expert impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Expert Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen, want wanneer deze uitvallen,

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Scala Developer Security

Bedrijfsomschrijving Voor een dynamische en snelgroeiende organisatie in Den Haag zijn wij op zoek naar een back-end developer met interesse in security vraagstukken. Deze organisatie richt zich op het ontwikkelen van een online platform waar persoons- en bedrijfsgevoelige informatie veilig kan worden uitgewisselt en opgeslagen. Binnen de organisatie voegt iedereen vanuit zijn eigen expertise iets toe en staat zelfsturing hoog in het vaandel. Zij werken via het domain driven design principe waarbij zij binnen het betreffende domein met alle disciplines sparren over de inrichting van het platform en het oplossen van problemen. Het platform wordt ontwikkeld in Scala binnen een

Bekijk vacature »

Flutter Developer

Freelance / interim Flutter Developer gezocht Wij zoeken een freelance / interim Flutter Developer voor een opdracht in de financiele dienstverlening in Amsterdam of Limburg (momenteel remote): * Startdatum: Zo spoedig mogelijk * Projectduur: 12 maanden * Uren per week: 36 * Locatie: Remote Jouw impact als Flutter Developer Je bent verantwoordelijk voor Flutter ontwikkelingen / jij maakt het verschil met jouw commerciele ervaring en hands-on kennis op dit vlak. Wat breng je mee als Flutter Developer? * Minstens 1 jaar commerciele werkervaring als Flutter Developer * Goede kennis van iOS and Android systemen * Sterke Engelse/Nederlandse communicatieve vaardigheden Klinkt

Bekijk vacature »

Gezocht/Looking for: Senior .NET Developer - Rotte

Due to extensive growht of our client we are currently searching for a Senior Dot.Net Software Developer. This is for one of our clients in the digital data transformation domain. Vacature Details/ Vacancy Details Contract type: Fixed term contract Start datum/ Date of Joining: immediate (work from home during Covid-19 period) Werkervaring/experience required: Minimum of 6 years experience in a similar role (must have) Understanding of Azure DevOps (must have) Experienced in Agile/Scrum software development Deep understanding of C#, .NET, .NET Core, REST, Azure services(must have) Experience with Kubernetes or Azure Service Fabric Database knowledge (a.o SQL, CosmosDB) Pluspoints would

Bekijk vacature »

Backend Developer

Freelance/interim Java Backend Developer gezocht Wij zoeken een freelance/interim Backend Developer voor een opdracht in de IT in Amsterdam: * Startdatum: asap * Projectduur: 3 maanden * Uren per week: 36-40 * Locatie: Remote Jouw impact als Backend Developer Wat breng je mee als Backend Developer? * 4 jaar werkervaring als Backend Developer * Ervaring met Java * Kennis van Spring Boot * Sterke Engelse en Nederlandse communicatieve Klinkt dit veelbelovend? Solliciteer nu online of mail 📧 c.bastelaar[at]huxley.com direct voor meer informatie over deze opdracht of een vergelijkbare uitdaging in de IT-sector Werken via Huxley De geavanceerde STEM professional van

Bekijk vacature »

Junior New Business Developer

Lijkt het je gaaf om een nieuwe waardestroom op te zetten voor Coolblue? Geeft het je een kick om op een groene en duurzame manier aan het werk te zijn terwijl je ook meer geld voor Coolblue kan verdienen? Dan is dit iets voor jou! Hoe word ik Junior New Business Developer/Owner Televisies Refurbishen bij Coolblue? Bij Coolblue zijn we constant op zoek naar nieuwe, innovatieve waardestromen. Zo zijn we begonnen met het refurbishen en verkopen van afgedankt witgoed. De volgende stap die we hier in willen zetten is televisies. Deze belanden nu op de afvalberg, terwijl er nog heel

Bekijk vacature »

Fullstack Developer Angular 6 Java Complexe omgevi

Bedrijfsomschrijving Het bedrijf, gelegen in hartje Utrecht, werkt nauw samen met alle instanties die gericht zijn op het Nederlandse wegennet. De applicatie waar jij aan gaat werken brengt het volledige wegennet van Nederland in kaart. Aan de hand van deze applicatie kunnen instanties een duidelijk overzicht krijgen over waar en wanneer er veranderingen en verbeteringen plaats moeten vinden. In andere woorden: Jij werkt direct mee aan het verbeteren van de infrastructuur binnen Nederland. Als Fullstack Java Developer kom je terecht in het team wat verantwoordelijk is voor alle innovatie projecten die er binnen de organisatie bedacht worden. Daardoor zal je

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / financiële organisatie

Bedrijfsomschrijving Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er wordt gewerkt met de nieuwste moderne ontwikkeltechnieken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het implementeren van gloednieuwe features! Zo is er bijvoorbeeld onlangs een interface met Robotics gebouwd en zijn er veel stand-alone systemen die de komende periode moeten worden vervangen. Kennis van API's is dus zeker noodzakelijk. Je hebt nauw contact met de business om requirements te achterhalen en deze te vertalen naar

Bekijk vacature »

React Native Developer

Mobile Developer - 40 hours Are you a mobile or front-end developer and are looking to work on great (social) projects that matter? Are you looking to extend your skillset, develop ground-breaking software and work together with a great people in small teams? Are you interested in using the latest technologies and dive deeper into the world of Blockchain and Artificial Intelligence? Our respected client, is challenging the status quo by using blockchain technology and artificial intelligence is looking for an experienced Mobile Developer. Your impact as Mobile Developer You have an impact on the inhouse developed applications as part

Bekijk vacature »

Ervaren .NET developer gezocht, api development, .

Ben je een ervaren .NET developer en op zoek naar baan waarbij je je ook meer kunt gaan richten op architectuur? Binnen een leuke, sociale en betrokken werkomgeving? Met technieken als .NET Core en Azure? Dan zou deze baan wellicht iets voor jou kunnen zijn. Voor een organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar eens ervaren .NET ontwikkelaar. De organisatie bevindt zich in de financiële branche en is een van de grotere spelers in hun vakgebied. De organisatie bestaat uit circa 600 medewerkers en heeft verschillende vestigingen in Nederland. Het hoofdkantoor zit in Rotterdam en daar is ook de

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »
Paco de Wulp

Paco de Wulp

07/05/2015 11:02:09
Quote Anchor link
Ik heb een aantal PHP-scripts gefabriceerd. Wat registratie programma's en wat specifiekere programma's.
Nu heb ik in die registratie programma's alle fucnties ingebouwd, d.w.z. toevoegen, verwijderen, wijzigen en opvragen (T,W,Ven O). De programma's werken op zich correct.

Nu komt ut:

Ik heb voor T,W,V en O alle 4 een apart scherm opgezet, met kleine verschillen, met o.a. disabbled en andere functies om velden te checken. De gevolgen zijn:
--> Bij een aanpassing in het scherm dien ik dus alle vier de schermen (T,W,V en O)aan te passen.
--> De programma's worden zo langzamerhand behoorlijk complex en onoverzichtelijk
* Om de juiste functie te hebben (T,W,V en O) werk ik met $modus=1,2,3 of 4.
--> Voor één registratie programma heb ik dus nu de volgende bestanden:
* TST100P.php - > Programma's met de presentatie (schermen) en controles op de velden indien nodig
* TST100V.php --> Validaties en Database-updates (include ik in TST100P.php)
* TST100V.js --> Javascript checks (include ik in TST100P.php)

Mijn vragen zijn nu:

Is het handig om toevoegen, wijzigen, verwijderen en opvragen allemaal in één script te stoppen of moeten dit apart scripts worden ?

Ik neem aan dat jullie werken met één schermopbouw voor alle 4 de functies (T,W,V en O), waarschijnlijk d.m.v. een include ?
Gewijzigd op 07/05/2015 11:09:16 door Paco de Wulp

PHP hulp

PHP hulp

25/10/2020 09:29:30

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

07/05/2015 11:15:02
Quote Anchor link
Ik zou uit oogpunt van overzichtelijkheid één script maken waarin je parameters in de URL gebruikt:
Ik heb geen idee wat voor data de schermen tonen, maar ik noem het maar even 'item'.

Je krijgt dan URL's zoals:
item.php?action=toevoegen&id=3 (of zonder de 'id' als je enkel een nieuw ID toevoegt)
item.php?action=verwijderen&id=3
item.php?action=wijzigen&id=3
item.php?action=bekijken&id=3
Gewijzigd op 07/05/2015 11:15:18 door - Ariën -

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

07/05/2015 13:18:17
Quote Anchor link
Met een template engine zoals twig kun je één layout maken voor al je pagina's en dus hoef je dan enkel maar de main-content aan te passen.

Of het handig is om alles op één pagina te hebben: Meestal niet denk ik maar dat hangt eigenlijk met name af hoe jij de pagina's wilt zien. Dat een programma snel groeit op deze wijze dat klopt helemaal en is precies datgene waarom programma's geld kosten.

Eigenlijk hoor ik je ook zeggen dat je aan een framework als Symfony toe bent :-)

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/05/2015 13:48:19
Quote Anchor link
Ooit overwogen om een soort van formuliersysteem te bouwen / gebruiken? In wezen definieer je daarmee je formulier(elementen) eenmalig (velden + validatie etc.). Daarmee kun je op zijn minst het toevoegen en wijzigen samenvoegen.

Verwijderen heeft meestal geen interface (maar is een knop of link en dan worden er, na bevestiging, allerlei zaken op de achtergrond geregeld)?

Ik weet niet of je de weergave kunt standaardiseren. Dit hangt van je data/applicatie af, lijkt mij.

Ook weet ik niet wat voor aanpak je gebruikt? Maak je gebruik van OOP (MVC?) of procedurele code?

EDIT: Aar zijn aanpak is ook iets voor te zeggen: deel de verschillende taken op in acties.
Gewijzigd op 07/05/2015 13:49:35 door Thomas van den Heuvel

Paco de Wulp

Paco de Wulp

07/05/2015 14:17:38
Quote Anchor link
Bestaat er geen WYSIWYG-HTML-schermgenerator ? Heeft niet iemand ooit zoiets probeert te maken ?
Is er geen screenlayout-generator die vervolgens in verschillende talen (HTML, C, JAVA) een schermpje kan aanmaken ??

Ik zou dus een scherm willen 'includen' in mijn PHP-script, waaraan ik parameters kan doorgeven voor de verschillende modus (Toevoegen, Wijzigen, Verwijderen en Opvragen)
Gewijzigd op 07/05/2015 15:14:51 door Paco de Wulp

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.