Registratie programma's
Nu heb ik in die registratie programma's alle fucnties ingebouwd, d.w.z. toevoegen, verwijderen, wijzigen en opvragen (T,W,Ven O). De programma's werken op zich correct.
Nu komt ut:
Ik heb voor T,W,V en O alle 4 een apart scherm opgezet, met kleine verschillen, met o.a. disabbled en andere functies om velden te checken. De gevolgen zijn:
--> Bij een aanpassing in het scherm dien ik dus alle vier de schermen (T,W,V en O)aan te passen.
--> De programma's worden zo langzamerhand behoorlijk complex en onoverzichtelijk
* Om de juiste functie te hebben (T,W,V en O) werk ik met $modus=1,2,3 of 4.
--> Voor één registratie programma heb ik dus nu de volgende bestanden:
* TST100P.php - > Programma's met de presentatie (schermen) en controles op de velden indien nodig
* TST100V.php --> Validaties en Database-updates (include ik in TST100P.php)
* TST100V.js --> Javascript checks (include ik in TST100P.php)
Mijn vragen zijn nu:
Is het handig om toevoegen, wijzigen, verwijderen en opvragen allemaal in één script te stoppen of moeten dit apart scripts worden ?
Ik neem aan dat jullie werken met één schermopbouw voor alle 4 de functies (T,W,V en O), waarschijnlijk d.m.v. een include ?
Gewijzigd op 07/05/2015 11:09:16 door Paco de Wulp
Ik heb geen idee wat voor data de schermen tonen, maar ik noem het maar even 'item'.
Je krijgt dan URL's zoals:
item.php?action=toevoegen&id=3 (of zonder de 'id' als je enkel een nieuw ID toevoegt)
item.php?action=verwijderen&id=3
item.php?action=wijzigen&id=3
item.php?action=bekijken&id=3
Gewijzigd op 07/05/2015 11:15:18 door - Ariën -
Of het handig is om alles op één pagina te hebben: Meestal niet denk ik maar dat hangt eigenlijk met name af hoe jij de pagina's wilt zien. Dat een programma snel groeit op deze wijze dat klopt helemaal en is precies datgene waarom programma's geld kosten.
Eigenlijk hoor ik je ook zeggen dat je aan een framework als Symfony toe bent :-)
Verwijderen heeft meestal geen interface (maar is een knop of link en dan worden er, na bevestiging, allerlei zaken op de achtergrond geregeld)?
Ik weet niet of je de weergave kunt standaardiseren. Dit hangt van je data/applicatie af, lijkt mij.
Ook weet ik niet wat voor aanpak je gebruikt? Maak je gebruik van OOP (MVC?) of procedurele code?
EDIT: Aar zijn aanpak is ook iets voor te zeggen: deel de verschillende taken op in acties.
Gewijzigd op 07/05/2015 13:49:35 door Thomas van den Heuvel
Is er geen screenlayout-generator die vervolgens in verschillende talen (HTML, C, JAVA) een schermpje kan aanmaken ??
Ik zou dus een scherm willen 'includen' in mijn PHP-script, waaraan ik parameters kan doorgeven voor de verschillende modus (Toevoegen, Wijzigen, Verwijderen en Opvragen)
Gewijzigd op 07/05/2015 15:14:51 door Paco de Wulp