registratieformulier + melding cursus vol

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ron

Ron

18/06/2007 13:52:00
Quote Anchor link
Ik heb een registratieformulier gemaakt voor studenten die zich willen inschrijven voor een cursus (+ mysql database). Dat is natuurlijk geen probleem. Maar hoe kan ik de student laten weten dat een cursus vol is middels een melding op het formulier. Dus rekenfunctie + melding.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:22:51
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/06/2007 14:15:00
Quote Anchor link
Tijdens het genereren van het formulier het aantal registraties in database tellen, kijken of het maximum al bereikt is en zo ja dat op het formulier weergeven. En bijvoorbeeld dus de optie om die cursus te kiezen uitschakelen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/06/2007 14:37:00
Quote Anchor link
Tijden het laden van het formulier de aantal registraties tellen en dat weergeven zo kan je ook een aflopende teller neerzetten of een oplopende teller van er heeft zich nu 1 of 2 of 4 personen ingeschrijven of dan dus nog maar 10 plaatsen bijvoorbeeld
 
Ron

Ron

19/06/2007 07:39:00
Quote Anchor link
OK, maar kunnen jullie een voorbeeld geven. Stel ik heb twee cursussen waarvan de een vol is. Deze zou ik dus niet meer willen tonen. Hoe tel ik dan het aantal ingeschreven in de database en wat is een manier om de cursus niet meer te tonen ? Ik ben slechts beginner en zou graag een stukje script hebben waarmee ik aan de gang kan gaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.