registry probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »
- -

- -

02/08/2010 09:43:01
Quote Anchor link
Heej,

Ik ben bezig met een eigen gemaakt MVC framework. Echter loop ik nu tegen een probleem aan met mijn registry class.

Het volgende is er aan de hand:
Ik heb twee database's met identieke tabellen. Alleen de data verschilt.
Nu wordt standaard in mijn code database 1 gebruikt. Deze connectie word opgeslagen in registry item 'mysql'. Nu wil ik de mogelijkheid inbouwen op database 2 te kunnen gebruiken. Dus ik dacht ik laat registry item 'mysql' naar de connectie met database 2 wijzen. Dit lijkt goed te gaan. ( als ik mijn registry print na de wijziging is hij gewijzigd )

In mijn layout heb ik een input veldje waarmee gezocht kan worden. Zodra je begint te typen krijg je onder het input veld een lijstje met mogelijkheden. Deze mogelijkheden moeten uit de database worden gehaald waarnaar 'mysql' verwijst. Echter nadat ik 'mysql' verander heb naar database 2 zoekt hij nog steeds in database 1.

Iemand een idee?

Hieronder mijn registry class:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
    class registry
    {
        private static $_instance = null;
        private static $data = array( );

        function
__construct( )
        {
        }


        static function getInstance( )
        {

            if (!isset(self::$_instance))
                self::$_instance = new self();

            return self::$_instance;
        }


        public static function set( $key, $value )
        {

            $instance = self::getInstance();
            
            $instance->data[ $key ] = $value;
        }


        public static function get( $key )
        {

            $instance = self::getInstance();

            return $instance->data[ $key ];
        }
    }

?>


Update:
Ik zie net dat als ik op een link klik hij altijd database 1 selecteert.

De volgende controle werkt niet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
    if( $registry->get( 'mysql' ) === false )
    {
        print_r( 'mysql<br/>' );
        $registry->set( 'mysql', $db )
    }


Er word een nieuwe registry aangemaakt als je op een link klikt of refreshed?

Iemand een oplossing?

Update 2:
Tijdelijke oplossing, opslaan in een sessie in welke database word gewerkt.
Gewijzigd op 02/08/2010 11:11:07 door - -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:17:03
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

02/08/2010 14:47:05
Quote Anchor link
ik zie even niet waarom je de klasse zo omslachtig heb geschreven ?

ik zou zelf doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
class registry {
private $m_aData = array ();
public function __construct() {
}

public function __set ( $p_sKey, $p_sValue = FALSE ) {
$this->m_aData[$p_sKey] = $p_sValue;
}


public function __get ( $p_sKey ) {
return isset ( $this->m_aData[$p_sKey] ) ? $this->m_aData[$p_sKey] : FALSE;
}
}


Werking is vervolgens nagenoeg hetzelfde;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if ( $registry->mysql == false ) {
// doe iets
}


overigens check jij of je key bestaat met === wat inhoud of de daadwerkelijke waarde false is. ipv ( zoals ik vermoed dat je wilt ) checken of die bestaat...
Gewijzigd op 02/08/2010 14:47:32 door Sebastiaan Blaas
 
- -

- -

02/08/2010 15:05:05
Quote Anchor link
@Sebas
Mijn class is een singleton class ( klikje )

Je hebt gelijk over de set en get. Dit had ik eerst ook zo gedaan, maar was bang dat ik daar een fout had gemaakt dus toen heb ik het gewijzigd. Had dit nog niet terug veranderd.

Wat betreft de ===. Dit is precies het zelfde als de == met als enigste verschil dat de types dan ook gelijk zijn. Dus false == "false" geeft true, maar false === "false" geeft false. Ik heb zie ik een oudere registy class gepost, want in de huidige zit ook een isset check...
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

02/08/2010 15:24:41
Quote Anchor link
Ik begrijp dat het een singleton is...

en wat betreft je uitleg over de === dat is mijn uitleg alleen dan duidelijker :)

Anywayz.. het stuk met de === is het enige wat ik zie als mogelijke fout.
 
- -

- -

02/08/2010 15:31:40
Quote Anchor link
Dat was in jou class niet te zien ^_^ ( singleton )

Maar goed, bij de === zit het probleem niet...

De search lijkt een 'oude' versie van registry te gebruiken, daarnaast word er een nieuwe registry aangemaakt als er op een link geklikt word of gerefreshed word...
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

02/08/2010 15:38:02
Quote Anchor link
mijn versie was ook geen ST :)

Maar ben nu wel ff je probleemstuk kwijt :)

Bij elke request zal die singleton opnieuw aangeroepen worden.. Maar goed wat ik al zei ben hem ff kwijt nu :)
 
- -

- -

02/08/2010 15:47:01
Quote Anchor link
Ik heb even wat tekst in mijn destruct laten printen van de registry.
Aan het einde van de pagina komt dan de tekst te staan, dat is het probleem.
Hij moet niet 'netjes' aan het einde van de pagina destructen ^_^
 
Bart Waarom verplicht

Bart Waarom verplicht

02/08/2010 16:19:14
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
/* ... */
        public static function set( $key, $value )
        {

            $instance = self::getInstance();
            
            $instance->data[ $key ] = $value;
        }


        public static function get( $key )
        {

            $instance = self::getInstance();

            return $instance->data[ $key ];
        }


/* ... */
?>


Waarom roep je de instance telkens opnieuw aan?
Daarnaast is $instance->data declared als een private en gebruik je static functions als normale functions

Fixed code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
class registry
{
    private static $_instance = null;
    private $data = array( );

    private function __construct()
    {
    }


    static public function getInstance( )
    {

        if(self::$_instance === null)
        {

            self::$_instance = new self();
        }


        return self::$_instance;
    }


    public function set( $key, $value )
    {
        
        $this->data[ $key ] = $value;
    }


    public function get( $key )
    {

        return (isset($this->data[ $key ]) ? $this->data[ $key ] : null);
    }
}


/* Voorbeeld */
$reg = registry::getInstance();
$reg->set('key', 'value');

var_dump($reg->get('key'));
?>
Gewijzigd op 02/08/2010 16:21:02 door Bart Waarom verplicht
 
Pim -

Pim -

02/08/2010 19:58:28
Quote Anchor link
Magic methods zijn toch veel mooier?
Dus gewoon __get(), __set() en __isset() implementeren.

Verder is deze global registry net zo fout als het gebruiken van global variabelen of $_GLOBAL.
 
Hipska BE

Hipska BE

02/08/2010 22:33:49
Quote Anchor link
met unset($object); zal hij meteen ge-destruct worden op de plaats dat jij dit uitvoert. Tenzij je natuurlijk zoals in uw geval nog referenties naar het object hebt (de static variable). Dit kan je weer tegenwerken door te kopieren met clone op inhoud ipv kopieren met referentie.
 
- -

- -

03/08/2010 08:29:16
Quote Anchor link
@Pim
Tuurlijk is dat mooier, dit had ik ook eerst maar heb zoveel lopen proberen..

@Bart
Eigenlijk zelfde verhaal :p

@Hipska
Ik weet hoe unset werkt ( gebruik ik hier niet ) en ik heb een static variable die naar mijn object verwijst, maar het object lijkt te destructen aan het eind van een pagina wat ik eigenlijk niet wil..


Ik zit net te denken dat ik, wat ik probeer te bereiken, eigenlijk helemaal niet moet willen. Ik hou het wel bij mijn oplossing met de sessie, later ga ik implementeren dat er per user bijgehouden word welke database hij als laatste heeft gewerkt.
Gewijzigd op 03/08/2010 08:35:10 door - -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.