Reguliere Expressies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer React Sportsoftw

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van onze stack; Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »
Tim Kampherbeek

Tim Kampherbeek

26/09/2009 21:36:00
Quote Anchor link
Beste mededevelopers,

ik ben nu momenteel bezig om van heel gegevens die ik in mijn database heb staan voor mijn spel een array te maken.

Maar nu stuit ik op een probleem.

hier zijn 5 voorbeeldlijnen van de INSERTS die ik met behulp van regexp omzet tot arrays.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
    "1, 3, 'Hammer', 'The Hammer is a/an Melee Weapon Item. The Hammer is a Melee Weapon A small, lightweight tool used in the building industry. Can also be used as a weapon.', 75, 50, 1);
    "
2, 3, 'Baseball bat', 'The Baseball bat is a/an Melee Weapon Item. The Baseball bat is a Melee Weapon A long weapon made of wood, it will make quite a blow to your enemies', 200, 130, 1);
    "3, 3, 'Crow bar', 'The Crow bar is a/an Melee Weapon Item. The Crow bar is a Melee Weapon Used for opening crates and large boxes. Can be a great weapon as it has a sharp hook-like feature at the end of it.\r\n', 400, 250, 1);
    "
4, 4, 'Glock 18', 'The Glock 18 is a/an Gun Item. The Glock 18 is a Secondary Weapon The Glock 18, a lightweight, semi-automatic weapon capable of holding 20 rounds in one clip. ', 400, 270, 1);
    "5, 4, 'Raven MP25', 'The Raven MP25 is a/an Gun Item. The Raven MP25 is a Secondary Weapon The Raven MP25 holds 17 rounds per clip. It can deliver powerful, quick blows to the opponent when in action. ', 550, 370, 1);

?>


Wat ik nu graag wil doen is het volgende:
regel 1 begint met: "1, 3, 'Hammer',
regel 2 begint met: "2, 3, 'Baseball bat',
enz enz

nu wil ik graag tussen , 3, wil ik iets vervangen bij alle regels. dit moet worden:
"1" => array(
"itemtype" => " 3, 'Hammer',

Dit wil ik die enter is het probleem niet want dat doe ik gewoon met \r

Maar het 2e nummer is niet altijd 3 dus ik moet een het zo hebben dat hij dit stuk leest:

"1(, 3, ')Hammer',

De tekens tussen () dus...

Maar omdat het niet overal een 3 is wil ik dus graag weten hoe ik via reguliere expressies ook die andere lijnen kan meenemen met ALLES VERVANGEN.

zoals \r een nieuwe rij is weet ik dat dat ook een manier voor bestaat.

Ik hoop dat ik de vraag goed heb uitgelegt en dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Mvg,

Tim Kampherbeek
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 07:29:58
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

26/09/2009 22:32:00
Quote Anchor link
Nee, niet echt. Geef eens een paar voorbeelden van wat het nu is en wat het dan zou moeten worden?
 
Rens nvt

Rens nvt

26/09/2009 22:38:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
preg_replace("/, [0-9]+, '/", 'wat er voor in de plaats moet komen', $string);
?>

Zoiets dus? Of heb ik nou de verkeerde vraag uit de proza gehaald? :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
 
Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

26/09/2009 23:27:00
Quote Anchor link
Quote:
hier zijn 5 voorbeeldlijnen van de INSERTS die ik met behulp van regexp omzet tot arrays.
En waar is dat dan zinnig voor? Is daar niet een handigere manier voor?
Persoonlijk snap ik niet dat je ze niet gewoon insert in de database en ze daarna gewoon als records opvraagt? Bespaart je een hoop moeite en ook een hoop mogelijke fouten die er in sluipen.

Misschien dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
preg_replace('#(?<=\d+), \d+,(?=\'\w+)#i', 'Replace', $string);
?>


In het nederlands:
Elke replace moet voorafgegaan worden door een string met een getal [(?<=\d+)].
Daarna volgt een komma + spatie, daarna een getal en daarna weer een komma [, \d+,].
En het te vervangen deel wordt gevolgd door een apostrof met een tekstcharacter A-Z er na [(?=\'\w+)]

Quote:
a/an Gun
In alle gevallen van a/an is het in dit geval `a` :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.