Remote image in een class laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wout van der Burg

Wout van der Burg

24/06/2008 08:59:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een PDF te maken dmv FPDF (www.fpdf.org). Hierin wil ik een grafiekje laden aan de hand van een script welke ik vanuit een extern bestand laadt;

taartgrafiek.php;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
//
//imagecreatefromtruecolor(); ofzo, gaat allemaal goed :)
//

header("Content-type: image/png");
imagepng($img);
imagedestroy($img);

?>


Deze roep ik in de class aan als:

overzicht.php;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
// de resultaten van de functie in een var proppen
$im = imagecreatefrompng('taartgrafiek.php?value1=20.75&naam1=Ma-vrij&value2=0.00&naam2=Za&value3=0.00&naam3=Zo');
$im = imagepng($im);
// de grafiek oproepen als PNG in het PDF
$pdf->Image($im,0,0,0,0,'PNG');
?>


Uiteindelijk komt er geen output in de vorm van;
Warning: imagecreatefrompng(taartgrafiek.php?value1=20.75&naam1=Ma-vrij&value2=0.00&naam2=Za&value3=0.00&naam3=Zo) [function.imagecreatefrompng]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 401 Access Denied in overzicht.php on line 280

Weet iemand wat ik hier fout doe? Zou ik het plaatje anders moeten bufferen en vervolgens laden op de doelpagina vanuit de buffer? Zo ja hoe pak ik dat het beste aan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wout van der Burg
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:08:06
 
Crispijn -

Crispijn -

24/06/2008 10:22:00
Quote Anchor link
tcpdf heeft een heel handige functie om de taartgrafieken weer te geven... tevens is deze veel uitgebreider dan fpdf... misschien overwegen een overstap te maken?
 
Wout van der Burg

Wout van der Burg

24/06/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Ziet er goed uit, ik zal eens kijken
Tnx Crispijn
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.