Replace Content ( beginner )

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jens B

Jens B

14/01/2011 15:22:05
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Ik heb besloten toch maar een account te maken.
Ik heb 0,0 ervaring met php, maar moet toch een paar kleine probleempje oplossen.
Ik hoop dat jullie mij hier makkelijk in kunnen helpen, en ik hoop dat jullie daar zin in hebben !

Harstikke bedankt voor de moeite alvast..

Mijn eerste vraag is:

Ik heb een webshop voor me, op dit moment heb ik alleen toegang tot een replace_content.php .. Ik heb geen toegang tot de root van de website.

Op iedere pagina vind ik een <H1> tag..
Ik dacht dat het simpel was, maar in php lukt het me maar niet ( echt heel slecht van me)

De vraag is:

<H1> TEST </H1>

Wat voor script heb ik nodig om de tekst "TEST" te veranderen in "TESTERDETEST"?

Vraag 2 is:
Hoe kan ik op een pagina iets weggooien (of onzichtbaar maken) op basis van een ID

Hopelijk zijn er enthousiaste kenners die me op weg willen helpen!


Harstikke bedankt !
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 08:57:24
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 15:43:36
Quote Anchor link
Kijk dat is nog eens een duidelijke manier van vragen stellen. +1

Ondanks dat het lastig te beantwoorden valt zo zonder script. -1

Normaal gesproken zou je de tekst tussen de <h1> tags gewoon kunnen wijzigen, document opslaan en bijv. via FTP naar de server kunnen verzenden. Wanneer je dan de pagina opnieuw laadt (F5) dan zou de tekst tussen de <h1> tags gewijzigd moeten zijn. Weet je zeker dat je de gewijzigde pagina wel op de server opslaat?

Wat betreft het 'onzichtbaar' maken op ID snap ik niet wat je bedoelt. Heb je een script/voorbeeld? Misschien bedoel je dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if($id == 1){
echo 'Deze tekst alleen tonen als ID gelijk is aan 1';
}

?>
Gewijzigd op 14/01/2011 15:44:23 door The Ultimate
 
Jens B

Jens B

14/01/2011 15:56:49
Quote Anchor link
Hey Ultimate,

Dankjewel voor de snelle reactie.
Ik snap je antwoord op mijn vraag over de <H1> tag..
Die H1 was slechts een voorbeeld, ik wil eigenlijk gewoon content vervangen van wat dan ook, maakt niet uit of het een div/h1/span/td wat dan ook is..

Dus ergens op mijn pagina staat een H1 met de tekst Test, en via php wil ik het veranderen in Tester.. Zodat ik de basis functionaliteit heb.. Is dit duidelijk? Ik ben zo nieuw met php dat ik niet eens zou weten welk stukje ik moet kopieren en hier neer moet zetten, ga er maar vanuit dat ik niks heb ! :O

Over je antwoord met het stukje code, als eerste bedankt voor de moeite!
Ik ben zo erg een beginner dat ik de volgende melding krijg "Program error (8) "Undefined variable: id""

Ik zit op Pagina A en op Pagina A staat ergens <div id=1> Tekst </div>
Hoe krijg ik jou code werkend ?

Harstikke bedankt nogmaals, en sorry dat ik geen code geef, ik weet gewoon nietwat ik moet geven, dus ga er even vanuit dat ik met een leeg php script voor me zit en gewoon wat html aanpassingen wil met php
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 16:03:32
Quote Anchor link
Geen enkel probleem. Iedereen moet ergens beginnen toch? En je bent - in tegenstelling tot veel beginners - zeer beleefd.

Ok, ik begrijp uit jouw reactie dat je echt nog niet veel van PHP & Mysql afweet. Wat je goed moet begrijpen is dat je niet zomaar iets uit de database kunt pakken en op de website kunt plaatsen. Daar is bijvoorbeeld een Mysql(i) query voor nodig. Heb je daar al eens wat over gelezen? Ik zal zo dadelijk even een tutorial voor je opzoeken.

Voor wat betreft de vraag van de dynamische content zal ik je een voorbeeld geven dat meteen jouw error oplost. Het is wellicht nog niet meteen wat je wilt maar het helpt je wel begrijpen hoe het werkt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$moeder
= 'Irene';
$vader = 'Carlo';

echo 'Mijn ouders heten '.$vader.' en '.$moeder;
?>


Probeer dat maar eens op jouw website.

PHP beginnershandleiding: http://phptuts.nl/view/39/
SQL beginnershandleiding: http://phptuts.nl/view/41/
Gewijzigd op 14/01/2011 16:07:05 door The Ultimate
 
Tim Fendt

Tim Fendt

14/01/2011 16:05:55
Quote Anchor link
Het is denk ik wel slim om even dit door te lezen zodat je wat basisbegrippen kent.
http://www.phphulp.nl/php/tutorial/overig/php-beginners-handleiding/575/
 
Jens B

Jens B

14/01/2011 16:09:20
Quote Anchor link
$id = '1';
if($id == 1){
echo 'Deze tekst alleen tonen als ID gelijk is aan 1';
}

-------
hèhè, na een dag stuntelen denk je niet zo goed meer na.. Ik heb nu inderdaad de basis van je werkend gekregen ! Nu even bedenken hoe ik dit kan gaan gebruiken! harstikke bedankt tot zover !
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 16:10:13
Quote Anchor link
Jens B op 14/01/2011 15:56:49:
"Program error (8) "Undefined variable: id""
Je krijgt deze error omdat de variabele $id nog niet is geset. Deze bestaat in de ogen van het script dus nog niet. De waarde daarvan kan het script dus ook niet weergeven of vergelijken. Je zult de variabele dus eerst moeten 'vullen'.

Owja, aangezien het getal 1 een integer is, hoef je deze niet tussen haakjes te plaatsen. Dat is alleen nodig als het om een string gaat (lees: een niet integere waarde).

Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$id
= 1; // Dus niet: $id = '1';
?>
Gewijzigd op 14/01/2011 16:31:03 door The Ultimate
 
- SanThe -

- SanThe -

14/01/2011 16:16:26
Quote Anchor link
The Ultimate op 14/01/2011 16:10:13:
Owja, aangezien het getal 1 een integer is, hoef je deze niet tussen haakjes te plaatsen. Dat is alleen nodig als het om een string gaat (lees: een niet integere waarde).


Met haakjes worden quotes bedoeld.
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 16:22:23
Quote Anchor link
- SanThe - op 14/01/2011 16:16:26:
Met haakjes worden quotes bedoeld.
Yup. klopt helemaal...!! ;-)

Privebericht ontvangen van Aad B:
Wat enorm badinerend, dit kan echt niet:
Geen enkel probleem. Iedereen moet ergens beginnen toch? En je bent - in tegenstelling tot veel beginners - zeer beleefd.

Waar slaat dit nou op Aad B? Help hem liever met zijn probleem in plaats van politie-agentje te spelen...
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

14/01/2011 16:26:00
Quote Anchor link
Euh, Ultimate, heb u je dag niet? ;)

Je vergat nog een $ voor de 'id' :p
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 16:30:46
Quote Anchor link
Bas Cost Budde op 14/01/2011 16:26:00:
Euh, Ultimate, heb u je dag niet? ;)

Je vergat nog een $ voor de 'id' :p
Whahaha, zou best eens kunnen... lol ;-)

Zal het snel aan gaan passen. Thanks!
 
Jens B

Jens B

14/01/2011 16:39:50
Quote Anchor link
Ik zet het topic niet voor niets onder het "beginnen met php". ;)

Ultimate harstikke bedankt voor de moeite! Met deze kleine logica kan ik een stuk anders en verder googlen om antwoorden te krijgen !

Toevoeging op 14/01/2011 16:44:04:

Ik ga alvast googlen, maar wie weet heeft iemand zin om het kort te typen..
Hoe doe ik het volgende ?

$id = '1';
if($id == 1){
* zet dan die div met id 1 op display:none *
}

Een forum is er om vragen te stellen toch? Mocht je niet willen antwoorden antwoord dan niet.. Ik dank de mensen die me antwoord willen geven..
Wie weet hebben de niet antwoorders wel "domme" vragen over muziekapparatuur, waarbij ik ze graag help ;)
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 16:49:02
Quote Anchor link
Graag gedaan!

Wat je probeert te doen is niet helemaal hoe je het zou moeten aanpakken. Ik zal je uitleggen waarom:
CSS (opmaak van een document) en SQL,HTML,PHP moet je allemaal gescheiden houden.

display:none is een onderdeel dat bij CSS hoort en dat wil je nu in PHP proppen. Het zal wel gaan werken maar netjes is het niet. De oplossing kun je beter hier zoeken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$id
= 1; // Let op: integer dus zonder quotes
if($id === 1){
 echo '';
}
else{
 echo '<div id='1'></div>';
}

?>

Dit kan nog korter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$id
= 1; // Let op: integer dus zonder quotes
if($id !== 1){
 echo '<div id='1'></div>';
}

?>

De division wordt op die manier alleen weergegeven wanneer er aan de voorwaarde wordt voldaan. Je hoeft dan dus niet met CSS te klooien.

Overigens ben ik er geen fan van om de id van een element een integer te geven. Gebruik liever een naam (string).
 
Jens B

Jens B

14/01/2011 17:02:02
Quote Anchor link
Ultimate,

Ik moet je ook meer mijn situatie geven, ik heb voor mijn neus een kant en klare webshop. En ik heb geen toegang tot de bronbestanden..
Simpel gezegd heb ik maar een paar bestandjes om kleine aanpassingen te doen in de webshop.. Het is gemaakt in php, en ik heb ook een bestand gekregen om toevoegen te doen in php.

Ik weet dat css de juiste oplossing is, ook heb ik een css bestand om style te overwriten.. maar ik zie geen mogelijkheid om in css aan te geven dat het alleen maar voor pagina A C en D geldt, en niet voor B en E..

In het php bestand kan ik uitzonderingen maken, zo kan ik aanpassingen doen aan de pagina's met id nummer 1 5 10 etcetc .. Volgens mij zit er voor mij niks anders op dan het in php op te lossen..

Nu nog een stukje over mijn hoofdproblemen:
Er zijn pagina's waar producten staan van 0 euro..
Als een product 0 euro kost moet de knop "toevoegen aan winkelwagen" niet meer zichtbaar zijn..

Dus voor die pagina's moet laten we zeggen <div id=winkelwagen> winkelwagen </div> uitgezet worden, graag met een php regeltje..

Is dit een beetje duidelijk gezegd ?

Bedankt weer !

Toevoeging op 14/01/2011 17:05:07:

Natuurlijk kan een oplossingen ook zijn dat ik op bepaalde pagina's die winkelwagen id aanpas naar "uitzetten".. En in de css "uitzetten" op "display none" zet.
Dan moet ik dus opzoek gaan hoe ik een ID kan aanpassen..
Gewijzigd op 14/01/2011 17:03:01 door Jens B
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 17:44:36
Quote Anchor link
Ik moet er vandoor. Mocht het probleem morgen nog bestaan dan PM me maar even dan kijk ik er nog even naar. Gr
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.