Replace gedeelte in een textfile

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas de vries

thomas de vries

10/01/2015 11:08:26
Quote Anchor link
Goedemorgen Phphulpers,

Ik zoek een script dat een gedeelte uit een txt file kan replacen met iets anders uit een andere .txt file.

het zit zo in elkaar.

file 1 heeft deze regel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
6    II_WEA_AXE_RODNEY    IDS_PROPITEM_TXT_000124    1    1    IK1_WEAPON    IK2_WEAPON_DIRECT    IK3_AXE    JOB_VAGRANT    TRUE    =    =    1200    8000000    100    180    HD_ONE    =    PARTS_RWEAPON    =    0    =    =    9    9    1    1    =    =    =    25    33    _NONE    0    0    0    0    0    =    WT_MELEE_AXE    AS_DIAGONAL    AS_VERTICAL    AS_HORIZONTAL    AS_THRUST    =    =    =    =    =    0.06    =    AR_SHORT    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    XI_HIT_SWORD01    =    =    =    =    =    =    =    =    =    WEAPON_GENERAL    =    =    =    =    =    =    0    0    0    0    0    0    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    9    =    SND_PC_DMGSWDB    SND_PC_DMGSWDC    """itm_WeaAxeCurin.dds"""    0    """"""    IDS_PROPITEM_TXT_000125    1    300    0    0    1    0    0    0    1    0    2    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    1    1    1    1    1    0


file 2 heeft deze regel

IDS_PROPITEM_TXT_000124 Rodney Axe
IDS_PROPITEM_TXT_000125

nu dient er dit te gebeuren.

php moet de gehele file 1 doorlopen en de IDS_PROPITEM_TXT vergelijken met die van file2
Als de IDS overeen komt met die van file 2 dan moet de IDS in file 1 gereplaced worden met de content van file 2

dus zo moet het er dan uit eindelijk eruit komen te zien

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
6    II_WEA_AXE_RODNEY    "Rodney Axe"    1    1    IK1_WEAPON    IK2_WEAPON_DIRECT    IK3_AXE    JOB_VAGRANT    TRUE    =    =    1200    8000000    100    180    HD_ONE    =    PARTS_RWEAPON    =    0    =    =    9    9    1    1    =    =    =    25    33    _NONE    0    0    0    0    0    =    WT_MELEE_AXE    AS_DIAGONAL    AS_VERTICAL    AS_HORIZONTAL    AS_THRUST    =    =    =    =    =    0.06    =    AR_SHORT    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    XI_HIT_SWORD01    =    =    =    =    =    =    =    =    =    WEAPON_GENERAL    =    =    =    =    =    =    0    0    0    0    0    0    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    9    =    SND_PC_DMGSWDB    SND_PC_DMGSWDC    """itm_WeaAxeCurin.dds"""    0    """"""    ""    1    300    0    0    1    0    0    0    1    0    2    =    =    =    =    =    =    =    =    =    =    1    1    1    1    1    0


Zoals jullie zien is de IDS vervangen door de item name in dit geval een Rodney Axe omdat er geen name is voor de 2de IDS moet dit een "" worden.

Heeft iemand een idee hoe dit te doen of kan mij in de juiste richting sturen?

Met vriendelijke groet.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:33:13
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/01/2015 12:15:09
Quote Anchor link
Als de files geen 100 MB groot zijn zou ik ze gewoon in 1x inlezen met file_get_contents en dan str_replace gebruiken om de inhoud te veranderen. Vervolgens weer wegschrijven met file_put_contents.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.