[request] Username op het forum ipv volledige naam

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP hulp
Beheerder

PHP hulp

20/05/2010 11:49:37
Quote Anchor link
Bij voorkeuren kunnen opgeven of hij je naam of een 'nickname' laat zien op het forum.
Gewijzigd op 27/05/2010 16:00:07 door PHP hulp
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:26:57
 
J V

J V

25/05/2010 16:46:39
Quote Anchor link
Hierbij een andere vraag, vond het onzin om er apart een ander topic voor te openen.

Ik las bij het aanmelden dat je je echte naam moest gebruiken, want zodra gezien werd, dat je gegevens niet klopte, wordt je gekicked.
Nu lijkt me dat erg overdreven, maar nu mag ik bij mijn voornaam dus niet een nickname neerzetten? Ik hou er niet zo van als ik overal met mijn echte naam te vinden ben op google.
 
Martijn B

Martijn B

25/05/2010 19:23:45
Quote Anchor link
Dan maak je er toch gewoon "Jordy V" van?
 
J V

J V

25/05/2010 19:33:23
Quote Anchor link
Martijn:
Dan maak je er toch gewoon "Jordy V" van?


Gaat de admin ook akkoord als ik er bijv. Hans Worst van maak? Mochten mensen mijn echte naam willen weten of willen mailen, is daar een pm toch genoeg voor?
 

25/05/2010 20:08:44
Quote Anchor link
Er zijn heus mensen die Hans Worst heten.
Of Karl Karl dus.
Of ...
of ..
of .
 
J V

J V

26/05/2010 09:02:53
Quote Anchor link
Karl:
Er zijn heus mensen die Hans Worst heten.
Of Karl Karl dus.
Of ...
of ..
of .


Bij deze, maak kennis met Hans Worst...
 
Zim Zim

Zim Zim

26/05/2010 11:48:15
Quote Anchor link
Ik zou zeker fan zijn van een username ipv je volledige naam.
 
Jesse Degger

Jesse Degger

26/05/2010 18:58:52
Quote Anchor link
Vergelijk het met SiteDeals, daar is het ook zo dat je gewoon een geldig profiel moet indienen; hier moet je zelfs wachten tot het geactiveerd word.
 
PHP hulp
Beheerder

PHP hulp

27/05/2010 15:59:25
Quote Anchor link
De reden waarom achternaam verplicht is gesteld, is zodat mensen minder snel gaan spammen en eerst nadenken voordat ze wat plaatsen.

Op deze manier wordt de community serieuzer en hoger van niveau wat eigenlijk wel het doel is van deze nieuwe website.
 
Jelmer -

Jelmer -

27/05/2010 17:46:10
Quote Anchor link
Ik denk niet dat het zo werkt. Ik kan me niet herinneren dat nicknames op het oude forum zoveel overlast veroorzaakten.

PHPhulp ken ik als site waar je je wanneer je 10 jaar bent je aanmeldt omdat je leuk je eigen site wilt maken, en daarbij vragen hebt. Als tien-jarige gebruik je niet je voor- en achternaam, althans, dat zie ik niemand doen. Op Hyves niet, op Twitter niet, in MSN niet, in emailadressen niet. Later, rond 16, 17 jaar, dan ga je inzien hoe je echte naam op internet een voordeel zou kunnen zijn, meldt je je aan bij LinkedIn, neem je een serieuzer e-mailadres.

Maar—en nu wil ik niet gaan dicteren wat het beleidsstructuur van PHPhulp zou moeten zijn—ik denk dat PHPhulp rekening zou moeten houden met die beginners. Daar is nog genoeg vraag naar op internet. Professionele programmeurs die de formaliteit van voor- en achternamen misschien zou aantrekken, kiezen denk ik eerder voor een internationaal forum van veel hoger niveau, bijv. StackOverflow. Voor hen hoef je het niet te doen.

Daarnaast vind ik die formele sfeer eerder een nadeel dan een voordeel. PHPhulp kent ook wel hoger niveau, al laat zich dat niet zo vaak zien—een OOP categorie zou helpen, dat laat zien dat PHPhulp ook voor dat soort discussies is. PHPhulp moet het juist hebben van de informele sfeer en het instapniveau. Dat je het idee hebt dat je niet de enige beginnende PHP programmeur van 10 jaar bent die niet van voetballen houdt, en dat je niet het idee hebt dat PHP alleen maar voor professionals is die met Design Patterns en met formele aanhef antwoorden.

... wat was de stelling ook alweer?

Disclaimer: ik heb zojuist 2 uur #downloaddebat zitten kijken, mijn hoofd staat nog in standje politiek. Ik ga vast straks van de helft van deze post straks spijt krijgen, maar ik neem het risico maar :)
 
B a s
Beheerder

B a s

27/05/2010 18:12:02
Quote Anchor link
Jelmer,

Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reply. PHPhulp heeft / had wel het imago wat je hier omschrijft. We willen dit nu alleen opkrikken door serieuzer met content om te springen. Hiervoor hebben we bedacht dat wanneer je je echte naam gebruikt, ook gaat nadenken op welke manier je een vraag stelt; ongeacht het niveau van de vraag.

Natuurlijk staan we (nog steeds en altijd) open voor beginnende programmeurs en wat je oppert over een beginners forum en een OOP forum is hier een hele goede oplossing voor.

Je visie over nicknames en e-mail adressen van jongeren is heel herkenbaar. Ik denk ook dat tieners die met PHP experimenteren, intelligent zijn en dat ze juist die extra boost krijgen door een net antwoord te krijgen op een nette vraag. Dat hoeft niet te betekenen dat alles hier heel formeel hoeft te zijn. Het heeft wel te maken met respect geven en krijgen.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/05/2010 18:14:25
Quote Anchor link
Ik ben het met Jelmer eens, maar wil er nog een argument aan toe voegen: zoekresultaten in bijvoorbeeld Google.

In het huidige digitale tijdperk wordt men zich er steeds meer van bewust wat je persoonsnaam op internet inhoudt en zijn er veel mensen die controle willen houden over hoe zij op internet gevonden kunnen worden. PHPhulp heeft een hoge ranking bij google, hetgeen betekent dat als mijn echte naam bij elk bericht dat ik post zou staan, veel van de eerste x aantal hits op mijn persoonsnaam zouden verwijzen naar PHPhulp. En dat is misschien wel niet de manier waarop ik gevonden zou willen worden.

Ik weet niet zeker of je het invullen van een achternaam voor het profiel zou moeten verplichten, maar ik vind dat je gebruikers minstens de keuze moet geven hoe hun naam zichtbaar is op de rest van de site. Dus een keuze tussen voornaam, voornaam/achternaam of nickname...
 
B a s
Beheerder

B a s

27/05/2010 18:32:34
Quote Anchor link
Gezien privacy heb je een punt. Ik ga morgen bezig met het voorkeuren systeem en zal een vinkje maken waarmee je je achternaam onzichtbaar kunt maken en zal het vervolgens doorvoeren in de gehele website.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

27/05/2010 20:48:49
Quote Anchor link
Klinkt goed!
 
Jelmer -

Jelmer -

27/05/2010 21:56:21
Quote Anchor link
Ben ik tevreden mee :)
 
J V

J V

28/05/2010 11:53:11
Quote Anchor link
Mooi zo, dan kan ik mijn achterlijke naam: Hans Worst, weer schrappen, want zo wordt ik in ieder geval helemaal niet serieus genomen ;).
 
Jelmer -

Jelmer -

12/06/2010 14:02:07
Quote Anchor link
Bump.

(Bij gebrek aan een stem-systeem o.i.d. ingewikkelds, bump ik dit topic maar weer even naar de eerste pagina, aangezien dit volgens mij prioriteit heeft, als ik zo zie hoeveel mensen onzin in hun achternaam aan het invullen zijn op dit moment :) )
 
J C

J C

19/06/2010 20:38:38
Quote Anchor link
Gaat dit nog gebeuren of is het op de lange baan geschoven?
 
Steff   an

Steff an

25/06/2010 10:22:22
Quote Anchor link
Nee het staat nog op de korte (schaats)baan, maar het is wel een marathon, dus het duurt nog even.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.