requestAnimationFrame

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Senior front end developer Digital Agency Amsterda

Functie Wij werken in multidisciplinaire teams aan verschillende projecten, echter blijf je niet gebonden aan 1 team. Dit houdt in dat wij verschillende specialisten in dienst hebben en deze door middel van een roulatiesysteem in multidisciplinaire teams laten werken. Het team bestaat vaak uit Frontend developer(s), Backend Developer(s), Designer(s), Tester(s) en Mobile Developer(s). Deze teams worden afgewisseld waardoor jij de mogelijkheid krijgt om met iedereen een keer samen te werken. Als Frontend Developer ben jij ónze Specialist op dit gebied. Jij werkt mee aan verschillende projecten voor verschillende klanten. Denk bijvoorbeeld aan klanten, zoals’; BAM, IDFA en Ultimaker. Hierbij zorg

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

08/09/2015 18:16:48
Quote Anchor link
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met een klein spelletje en tot nu toe heb ik altijd setInterval gebruikt voor de gameloop (zowel voor het updaten als renderen).

Nu zou ik graag eens gebruik maken van requestAnimationFrame, echter kan ik nergens een goede uitleg vinden over het gebruik hiervan. Alle tutorials / stukjes uitleg spreken elkaar namelijk tegen.

Is het de bedoeling dat het updaten (nog steeds) gebeurd via setInterval of setTimeout, waarbij het renderen dan gebeurd via requestAnimationFrame. Of komt het updaten óók in requestAnimationFrame?

Kan iemand me dit uitleggen?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

03/03/2024 16:42:11
 
Lord Gaga

Lord Gaga

09/09/2015 20:00:53
Quote Anchor link
Iemand?

Op dit moment neig ik de volgende aanpak te hanteren:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
class Game {
   constructor() {
      // Holds a timestamp indicating when the last tick occurred.
      // Initially set to null, indicating that no tick has taken place.
      this.time = null;

      // Holds the accumulative time remaining for physics steps.
      this.accumulator = 0.0;

      // Holds the size of a single timestep in milliseconds, in this
      // case we will perform around 60 steps per second.
      this.stepSize = 60 / 1;

      // Request an animation frame to invoke this.tick
      requestAnimationFrame(this.tick.bind(this));
   }

   step(deltaTime) {
      // ...
   }

   draw(deltaTime) {
      // ...
   }

   tick(time) {
      // requestAnimationFrame's callback gives a very high resolution
      // timestamp (DOMHighResTimeStamp) as an argument. The timestamp
      // is accurate to a microsecond so we no longer need, nor want to
      // call Date.now as it is only accurate to the millisecond.

      // On the first tick delta time should be 0.
      var deltaTime = time - (this.time || time);
      this.time = time;

      // Add delta time to our accumulator, iterate over the steps we
      // can do, and carry the leftovers over to the next frame.
      this.accumulator += this.deltaTime;
      while(this.accumulator >= this.stepSize) {
         this.step(this.stepSize);
         this.accumulator -= this.stepSize;
      }

      this.draw(deltaTime);

      // Request an animation frame to invoke this.tick again
      requestAnimationFrame(this.tick.bind(this));
   }
}


Echter heb ik hier zo mijn twijfels over, ik zie namelijk het volgende:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
// Holds the size of a single timestep in milliseconds, in this
// case we will perform around 60 steps per second.
this.stepSize = 60 / 1;


De naam en omschrijving spreken elkaar nogal tegen. Houdt deze variabel het aantal steps per seconde of de lengte van 1 step in milliseconden?

Als tweede, deltaTime wordt berekend door de tijd van de vorige tick in microseconden, af te trekken van de huidige tijd in microseconden. deltaTime is dus het verschil in microseconden, maar even later wordt deze vergeleken met this.stepSize, waarvan de waarde ofwel wordt uitgedrukt in milliseconden of steps. Dit kun je toch niet met elkaar vergelijken?

Klopt het wat ik zeg, of zie ik dit verkeerd?
Gewijzigd op 09/09/2015 20:01:18 door Lord Gaga
 
Remco van der Velde

Remco van der Velde

14/09/2015 13:53:17
Quote Anchor link
Wellicht een idee om naar three.js te kijken, die schijnt aardig goed te zijn.

in je voorbeeld wat je doet:

je hebt time die DOMHighResTimeStamp is
je hebt een float stepsize, die 60/1 is waarin deze wellicht beter naar fps kan worden hernoemd.
en de accumulator krijgt als het goed is, de rest waarde van time (het niet gedeeld door this.stepsize gedeelte).
 
Randy vsf

Randy vsf

14/09/2015 14:58:58
Quote Anchor link
Waarom maak je niet gebruik van een bestaande game engine?
Er zijn er genoeg te vinden, en als je echt iets zelf wilt maken, kan je eens kijken hoe hun het aanpakken?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.