Reserveringstabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »
Nick K

Nick K

12/01/2011 21:35:40
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Ik moet een reservering pagina maken voor een klant die tennisbanen verhuurt.
Er zitten een aantal eisen in waarbij ik niet weet hoe ik die aan moet pakken dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Het gaat erom dat een baan voor een half uur gereserveerd kan worden, tot van 12:00 tot 20:30. Ook mag een baan niet twee keer op eenzelfde tijdstip verhuurd worden, wat logisch is.

Nu heb ik twee tabellen:

baan
- id
- naam

Verder volgens mij niks aan toe te voegen. De reden dat ik deze maak is omdat de klant zijn banen wil beheren.

reservering
- id
- datum
- tijd
- naw gegevens
- baan_id


Nu weet ik niet eens of dit wel goed is, maar het gaat mij er meer om hoe ik al die tijden ga verwerken. Want het gaat om 17 verschillende tijdstippen, per dag.

Waar ik aan dacht is dat hij, als iemand een datum klikt, kijkt in een array welke tijden er nog beschikbaar zijn oid, maar waar zou hij de tijden vandaan moeten halen? Moet ik een extra tabel met alle tijd variaties maken? Nee toch? Dat moet makkelijker kunnen lijkt me.

Wat ik in mijn hoofd heb is dus dat er een datum wordt gekozen, en er dan een lijst komt met beschikbare tijdstippen voor die dag. Als een bepaalde tijdstip 8x gekozen is (8 banen), dan moet hij uit de lijst.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Het gaat alleen maar om de database opbouw, de rest vind ik zelf wel uit :)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:31:49
 
The Ultimate

The Ultimate

12/01/2011 21:52:37
Quote Anchor link
Een extra tabel aanmaken met alle (standaard)tijden lijkt me overbodig. Je weet immers dat iedere baan van 12.00 - 20.30 beschikbaar is.

Wat je wel kunt doen is dat je niet met tijden werkt maar de tijden aan een periode koppelt. Dat werkt wellicht makkelijker voor je.

Dus:
12.00 - 12.30 is periode 1
12.30 - 13.00 is periode 2
etc.

Dan kun je gewoon een integer in de database invoeren bij tijd of periode.

Vervolgens maak je gewoon per baan een lijst <ul> met 17 elementen <li> (of een table) en voeg je daar tijdens het echoen eventuele reserveringen aan toe.
Gewijzigd op 12/01/2011 21:54:58 door The Ultimate
 
Nick K

Nick K

12/01/2011 22:57:47
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie.

Maar hoe weet het script dan wat een 6 is bij tijd? Dat moet dan toch via een ander tabel vergeleken worden met het eraan gekoppelde tijdstip?
 
The Ultimate

The Ultimate

12/01/2011 23:03:58
Quote Anchor link
De tijden koppel je er pas aan op het moment dat je de reserveringstabel weergeeft en is puur een kwestie van weergave. De database hoeft toch niet te weten dat periode 6 van 14.30 tot 15.00 uur duurt? De database hoeft enkel te weten dat periode 6 op baan x bezet is.
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

12/01/2011 23:08:03
Quote Anchor link
Als je nou een pagina maakt met:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
]
If($tijd == 6)
{ // doe dit }


Etc. En die dan include? En dat je via de db kijkt of 'tijd' 6 nog vrij is en dan dat laten vergelijken met hierboven?
(ik zit op een ipad dus duidelijk weergeven wat ik bedoel gaat niet sorry...)

Edit: the ultimate was me voor.

Toevoeging op 12/01/2011 23:29:44:

Ik zat nog even te denken.
Als je nu de tijds periode verdeeld en de baan nummers geeft, die in db stoppen.
Dat dmv een mysql query Update de baan status van open = o naar gesloten = # te zetten.
En voordat je dat doet dmv een
if (status != #)
{zet baan op verhuurd}
Else
{ Heelaas is de baan verhuurd.}
Gewijzigd op 12/01/2011 23:13:10 door Ocirina Ocirina
 
Nick K

Nick K

13/01/2011 08:49:17
Quote Anchor link
Hey OoT, thanks :) Echter snap ik nog niet helemaal wat je bedoelt. Ik snap je bedoeling om een baan op gesloten te zetten, maar de eerste zin begrijp ik niet helemaal. De banen hebben al nummers, hun id. En ik was al van plan om de tijd periodes te verdelen (door de reactie van The Ultimate).

Maar bedankt voor je input! :)

Toevoeging op 13/01/2011 08:52:52:

Nog even een vraag: in welk tabel moet ik verwerken of een baan beschikbaar is of niet? En als er dus een reservering is gemaakt voor een bepaalde datum en tijdstip, waar moet ik dan aangeven dat die baan op dat tijdstip gereserveerd is (want er moet geteld worden wanneer de 8 is bereikt, toch?).
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

13/01/2011 10:21:50
Quote Anchor link
Kijk, ik bedoel dit:
Je hebt een db. die heeft 8 banen,
ze hebbel allemaal id dus: bid1 bid2 bid3.
Dan maak je dus 17 periodes per baan, en zet je die allemaal op O = OPEN.
Dan doe je select bid, periode from banen WHERE bid = '$INPUT gevraagde baannr.' AND periode = '$inpute gevraagde periode'
En die heeft dan of de waarde O =open of - = gesloten.
Dan controleer je die waardes dmv php of die gereserveerd is of niet.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if ($baanperiode == O)
{
Zet de baan op - bij baan $input bid en $periode}
else
{echo "Helaas is de baan bezet";}
?>


Toevoeging op 13/01/2011 10:24:45:

Zoiets heb ik in gedachte, het kan simpeler maar dit werkt gewoon goed.
Gewijzigd op 13/01/2011 10:24:05 door Ocirina Ocirina
 
Nick K

Nick K

13/01/2011 11:15:51
Quote Anchor link
Thanks :)Echter heeft de klant ineens om nieuwe eisen gevraagd, dus ik moet het even anders indenken....

Er moet gezegd worden welke datum en tijd er gereserveerd moet worden. Dan moet er een overzicht gegenereerd worden met alle banen en de tijdstippen onder elkaar, als een soort van tabel. Dan hoeft de gebruiker maar 1x te klikken op de gewenste baan/tijdstip om te reserveren.

Maar in principe kan ik hier dezelfde db opzet mee gebruiken, toch?
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

13/01/2011 11:19:28
Quote Anchor link
Jij moet even een soort kalender maken.
Dan klikt die persoon op die datum, dan verschijnt er een nieuw pagina met de vrije tijden.
Precies met dezelfde opzet. Alleen is de manieer van het controleren of die vrij is iets veranderd. Dmv een get of een post functie stuur je dit door naar de controle pagina of die vrij is. Zo ja dan laat je hem reserveren begrijp je?
Ik heb het wel duidelijk in mijn hoofd maar ik weet niet of ik het je zo duidelijk maak.
 
Nick K

Nick K

13/01/2011 13:14:59
Quote Anchor link
Ja zo had ik het ook ongeveer in mijn hoofd, maar toch bedankt!!
 
John D

John D

13/01/2011 14:43:01
Quote Anchor link
Je kan bijvoorbeeld een vast raster maken van een week, Ma t/m Zo. Je hebt dan 7 dagen en per dag heb je 8 tijdstippen. Je kan dan kenmerken creeeren Op basis van 1e dag 1e tijdstip = 11 en vervolgens 12,13,.....18 en idem voor dag 2: 21,22,23,.....28 en dit dan visueel in kleurtjes (dus niet de codes) weer te geven in een matrix met de bezette tijden rood en de vrije tijden groen. Ik neem aan dat geen persoonsnamen gaat publiceren. Verder kan het helemaal geen kwaad om een referentie tabelletje te maken met tijdstippen en codes, een lookup tabel. Dat is altijd beter en sneller dan je een slag in de rondte rekenen in php.
Gewijzigd op 13/01/2011 14:44:02 door John D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.