Resource limieten Cpanel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »
G Jansma

G Jansma

25/10/2018 14:38:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb in Cpanel al een aantal keer de melding gekregen over de resource limieten van het hostingpakket. Iemand die me kan uitleggen wat onderstaande precies betekent? In de process list staat het volgende (en dan een keer of 10):

/usr/sbin/httpd -k start | 0% CPU en ongeveer 320 MEM
index.php | met 8 tot 10% CPU en 13 MEM

Gaat het daarbij vooral om CPU of MEM? Iemand die wat zinnigs hierover kan zeggen? Ik vraag me vooral af wat dat eerste betekent. Wat voorpagina of actie gaat dit over, en is 320 MEM veel? Ik ben voorlopig de enige bezoeker van de site omdat hij nog niet toegankelijk is voor anderen. De site heeft wel een redelijke database erachter, en de index is misschien niet super snel. Maar aangezien ik voorlopig de enige gebruiker ben zou ik dit graag willen oplossen voordat ik hem open stel.

Ik heb wel een behoorlijk pakket met 500MB(verbruikt)/25GB aan opslag, en onbeperkt dataverkeer.

Groet
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 04:48:54
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/10/2018 15:20:39
Quote Anchor link
G Jansma op 25/10/2018 14:38:12:
Ik ben voorlopig de enige bezoeker van de site omdat hij nog niet toegankelijk is voor anderen. De site heeft wel een redelijke database erachter, en de index is misschien niet super snel. Maar aangezien ik voorlopig de enige gebruiker ben zou ik dit graag willen oplossen voordat ik hem open stel.

Dus, je erkent dat er al een probleem is, en je detecteert daarnaast een potentieel hoog CPU/geheugengebruik (wat mogelijk een gevolg is van het voorgaande), en dit terwijl je op dit moment nog de enige bezoeker bent.

Ik zou zeggen, maak een analyse van wat er op dit moment gebeurt, los eventuele performance problemen op, en kijk of dan het CPU/geheugen probleem nog speelt?

Het heeft geen zin om situatie A te bestuderen terwijl je weet dat probleem B nog speelt. Los eerst B op en kijk dan of A uberhaupt nog bestaat.

Dit is zoiets als constateren dat je zo zwaar moet trappen als je op de fiets zit, terwijl je weet dat je je banden nog op moet pompen. Geen wonder dan? :)
Gewijzigd op 25/10/2018 15:22:52 door Thomas van den Heuvel
 
G Jansma

G Jansma

25/10/2018 15:51:20
Quote Anchor link
Of er echt een probleem is weet ik niet. Maar de index is de grootste pagina van de site, met aantal grotere mysql-verzoeken en PHP-werk. Ik heb een timer in de pagina met PHP en dan varieert de laadtijd van 0.2 tot 0.4 seconden. Niet supersnel, maar ook niet heel problematisch denk ik.

CPU/geheugengebruik meet ik eigenlijk niet, zou ik dat ook kunnen/moeten doen?

Die meldingen die Cpanel weergeeft zijn van gisteren ergens, ik weet niet of dat structurele problemen zijn. Hij rapporteert alleen grote afwijkingen denk ik. Maar ik heb geen idee of dat inhoudelijke problemen waren met een tijdelijke PHP-fout oid toen ik er mee bezig was, of dat dat dus iets structureels is.

Maar dat /usr/sbin/httpd -k start met die hoge MEM heb ik geen idee wat dat inhoudt. Hangt dat met elkaar samen, of wat is dat voor proces?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

25/10/2018 16:36:16
Quote Anchor link
Geen idee, maar als je dat in de Google gooit dan vind je een hoop. Waarschijnlijk wordt voor een page request een proces aangemaakt voor de afhandeling ervan. Genereert die index pagina ook op een of andere manieren meerdere requests zoals AJAX-calls ofzo, of andere dingen die mogelijk resources eten?

Inefficiënte queries kunnen ook een soort van sneeuwbaleffect veroorzaken. Soms kun je al een hoop winst boeken door simpelweg resultaten vrij te geven als je deze niet meer nodig hebt, maar waarschijnlijk helpt het ook enorm als je een goed database-ontwerp hebt en de queries efficiënt(er) maakt.
 
G Jansma

G Jansma

25/10/2018 18:34:14
Quote Anchor link
Ik had er al naar gezocht in Google, maar leverde weinig op. Kwam alleen wat tegen over Apache, maar dat zegt me verder weinig. Ik hou het er maar op dat het geen structureel probleem is.

Index.php is uitsluitend MYSQL en verwerking in PHP. Geen Ajax. Database zit denk ik wel goed in elkaar, query's afzonderlijk op zich ook, maar heb wel 'querys binnen querys', dus in de loop zeg maar, dat is wellicht niet superefficiënt. Dus zeg maar 10 buitenste loops, met daarbinnen weer enkele query's.

En er zit een 'groeiende' output variabele in in PHP, dus geen directe echo tijdens de loops, dat is misschien ook niet optimaal voor snelheid/geheugen? Al is het ook niet enorm denk ik.

Ik heb nog wel een index toegevoegd aan de database tabel, heeft nog wel een mooie winst opgeleverd. Nu is het circa 0.15 - 0.20.

Ik zal nog eens kijken of ik de pagina kan verbeteren, maar zit nogal complex in elkaar.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2018 18:36:55
Quote Anchor link
Queries in loops moet je zoveel mogelijk vermijden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.