Review: eddyerkelens.nl
www.eddyerkelens.nl
Het is een standaard template (ja, voor die 8 euro kan je niet tobben en uren werk verzetten), maar wel aangepast.
Vraag is eigenlijk: werkt het lekker? Inhoudelijk nog tips/commentaar?
Toevoeging op 21/10/2015 20:20:33:
Dubbel door Bad Gateway...
Eergisteren vernieuwd: Het is een standaard template (ja, voor die 8 euro kan je niet tobben en uren werk verzetten), maar wel aangepast.
Vraag is eigenlijk: werkt het lekker? Inhoudelijk nog tips/commentaar?
Toevoeging op 21/10/2015 20:20:33:
Dubbel door Bad Gateway...
Ik gebruik nooit de mail client.
Google maps op de contactpagina is niet te verschuiven/zoomen?
Wat is eigenlijk het doel van je website? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Google Maps is inderdaad een plaatje om navigeren/schuiven op de telefoon te verbeteren. Voor de rest voegt het toch niet veel toe: ik werk niet vanuit huis ;)
Doel: mijzelf op internet neerzetten dat, als mensen op mij zoeken, vinden wat ik wil ;)
Bijvoorbeeld volgende werkgevers ;)
Resultaat: ik gebruik dus geen mail client op de computer :)
• Veel mensen en ikzelf ook hebben de neiging (aangeleerd gedrag) om op het logo linksboven te klikken om terug te keren naar de homepage. Maak dus van je (zwarte) naam een link naar de eerste tab Profiel.
• De gele tekst valt een beetje weg, vooral tegen een witte achtergrond (zoals de datums op je CV). Maak die bijvoorbeeld met het Adobe Color CC-kleurenwiel daar wat donkerder.
• Maak van "De mailbox staat klaar voor uw uitnodiging" een mailto-link: een dergelijke call to action vereist niet alleen een call, maar ook action.
• Ik denk dat je met "FTE 1" eigenlijk "1 FTE" bedoelt? Keer dan de volgorde om.
Voor mijn gevoel moet een menu (voor zover realistisch en mogelijk) zo veel mogelijk op dezelfde plek blijven staan
Maar kan aan mij liggen :P
verder kleine JS error :
Uncaught TypeError: $map.gmap is not a function
Gewijzigd op 22/10/2015 11:04:38 door Jacco Engel
Ward van der Put op 22/10/2015 09:54:01:
Nette site Eddy! Ik pik er vier kleinigheden uit die me opvallen:
Dank je.
Quote:
• Veel mensen en ikzelf ook hebben de neiging (aangeleerd gedrag) om op het logo linksboven te klikken om terug te keren naar de homepage. Maak dus van je (zwarte) naam een link naar de eerste tab Profiel.
Goed idee...
Dat gaat via Javascript, maar dat krijg ik niet aan de praat. Alleen in <nav class="menu"><ul><li><a> werkt dit... Weet je hoe ik dit voor elkaar krijg?
Geldt namelijk ook voor de link naar #profile
ul > li.tmenu > a
Quote:
• De gele tekst valt een beetje weg, vooral tegen een witte achtergrond (zoals de datums op je CV). Maak die bijvoorbeeld met het Adobe Color CC-kleurenwiel daar wat donkerder.
Done. Gewoon iets donkerder kon geen kwaad.
Quote:
• Maak van "De mailbox staat klaar voor uw uitnodiging" een mailto-link: een dergelijke call to action vereist niet alleen een call, maar ook action.
Gedaan. Al kan het nu nog omgezet worden naar het contactformulier
[qoute]• Ik denk dat je met "FTE 1" eigenlijk "1 FTE" bedoelt? Keer dan de volgorde om.
[/quote]
Dat is vreemd, maar zo wordt het vaak wel genoemd.
Bij WTF (werktijdfactor) is het sowieso WTF 1 (en niet 1 WTF). Dus ik heb een andere afkorting van 3 letters gebruikt ;)
Gewijzigd op 22/10/2015 13:18:52 door Eddy E
Ik mis een doctype ;-)
- Aar - op 22/10/2015 13:16:38:
Ik mis een doctype ;-)
Nu niet meer ;)
Jammer dat zo'n template-bouwer wel HTML5-attributen als <nav> gebruikt, maar dan geen HTML5 opgeeft...
Toevoeging op 22/10/2015 13:29:18:
Jacco Engel op 22/10/2015 11:02:12:
Ben ik de enige die zich er enigsinds aan ergert dat de profiel pagina boven het menu word geladen en de rest er onder?
Voor mijn gevoel moet een menu (voor zover realistisch en mogelijk) zo veel mogelijk op dezelfde plek blijven staan
verder kleine JS error :
verder kleine JS error :
JS-functie heb ik eruit gegooid. Ik zag hem net ook voorbij komen.
Dat het 'verschillend' is met de rest, vind ik juist wel leuk.
Nu is de home-pagina net een visitekaartje. Daarna wordt het wat anders. Dat is wat speelser: juist dat was voor mij de reden om deze template te kopen ;)
Als ik de site bezoek (firefox) kom ik eerst op de contactpagina? Daarmee is het mij -in eerste oogopslag- volstrekt onduidelijk waar deze site over gaat.
Thomas van den Heuvel op 22/10/2015 14:13:52:
Als ik de site bezoek (firefox) kom ik eerst op de contactpagina? Daarmee is het mij -in eerste oogopslag- volstrekt onduidelijk waar deze site over gaat.
Jup, in chrome ook, profiel tab is active, maar hij laadt de contact pagina.
Ja inderdaad, eerst was dat niet zo
Een van de voordelen van ontwikkelen met cache volledig uitgeschakeld ;).
Door de link naar #contact werd die actief, maar het menu regelt dat weer anders.
Dat is opgelost nu ;)
Daarnaast nog een anti-spam-maatregel ingevoerd. Zowel via het formulier (3 plus 4) als een verplichte wachttijd na elke mail (elke poging * 20 seconden) via PHP.
Want vannacht zijn er 3700+ mailtjes verstuurd naar mijn Gmail-account...
Toevoeging op 23/10/2015 09:23:08:
Leuk.... die @spam ;)
Hoe krijg je het voor elkaar?
Ziet er Netjes uit Eddy, thumb up!
Omdat er toch nog iemand kon spammen (280 mailtjes in 3 minuten oid), heb ik ook nog een flood-blokkade opgericht op basis van IP-adressen.