[Review] Portfolio - website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Jasper DS

Jasper DS

08/09/2011 22:12:36
Quote Anchor link
Hoi,

Mijn nieuwe website is eindelijk af! Joepie. ;)
Graag zou ik wat feedback krijgen over wat nog beter kan.
Ik weet dat het stukje van de portfolio pagina en de contact pagina nog niet helemaal af is maar ik wou deze toch al laten checken zodat ik fouten die er nu nog inzitten kan verbeteren tegen de volgende upload. (Samen met het portfolio en contact stukje).

Voor de website klik HIER. Graag ook even zeggen welke je beter vind. De oude website of de nieuwe.

Deze site moet qua inhoud losser over komen als de vorige en eigenlijk qua design ook.

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 08/09/2011 22:14:28 door Jasper DS
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:21:07
 
PHP Scripter

PHP Scripter

08/09/2011 22:17:46
Quote Anchor link
Hoi Jasper, het ziet er leuk uit, maar nog wel een beetje saai; misschien kun je iets meer 'fotoshoppen' en dus wat meer doen met schaduwen etc.! En hier en daar zie ik nog wat taalfouten.
Gewijzigd op 08/09/2011 22:18:13 door PHP Scripter
 
- SanThe -

- SanThe -

08/09/2011 22:20:29
Quote Anchor link
Ik vind het een hele verbetering. Echter, er zitten nog behoorlijk wat foutjes in de diverse teksten.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/09/2011 22:21:26
Quote Anchor link
Nog ietsje speelser, lijkt me wel leuk.. Even kijken hoe ik dat er in kan krijgen. Alvast bedankt voor de input.

Zal al even de fouten eruit halen. ;)
Gewijzigd op 08/09/2011 22:21:58 door Jasper DS
 
Aad B

Aad B

08/09/2011 22:22:06
Quote Anchor link
Let op je taalgebruik, toekomstige klanten kunnen op deze eerste indruk afhaken:
developper -> een p teveel
aplicaties -> een p te weinig (meerdere keren)
aplicaties volledig hoe u het wilt -> krom taalgebruik
csm systeem -> moet misschien zijn: cms systeem?
kan u bij mij terecht -> moet zijn: kunt u bij mij terecht
vertegnwoordiger -> moet zijn: vertegenwoordiger
In mijn portfolio kan u mijn werken -> moet zijn: In mijn portfolio kunt u mijn werken

Ben je minder goed in taal vraag dan iemand om het te redigeren.
Gewijzigd op 08/09/2011 22:22:51 door Aad B
 
Jasper DS

Jasper DS

08/09/2011 22:24:03
Quote Anchor link
Neen ik moet harder op mijn taal gaan letten. Bedankt Aad, ik zal de tekst verbeteren.

Toevoeging op 08/09/2011 22:42:57:

Tekst zou in orde moeten zijn nu.
Wat is trouwens het verschil tussen kan en kunt?

Quote:
Beide vormen zijn correct, maar het gebruik verschilt. U kan wordt in de standaardtaal stilistisch lager gewaardeerd dan u kunt. Volgens sommigen is u kan slordig Nederlands.


In België wordt u kan vaak gebruikt. Mogelijk wordt u kunt onder invloed van gij kunt als dialect aangevoeld.


Gebruik bij voorkeur u kunt en kunt u.
Gewijzigd op 08/09/2011 22:46:13 door Jasper DS
 
- SanThe -

- SanThe -

08/09/2011 22:54:12
Quote Anchor link
Nog een paar:

opzoek => op zoek
Content Management systeem (=CMS) => Content Management Systeem (CMS)
of delen van websites kan u => kunt u
Nadien word het rapport => wordt
zoals Chiro. Ik richt met vooral op => richt mij
enzoverder => en zo verder
Ik beheers volgende talen (HTML, CSS) goed. => Ik beheers de talen HTML en CSS goed.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

08/09/2011 23:31:13
Quote Anchor link
@santhe of engels of nederlands. Dus system ipv systeem.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/09/2011 23:45:58
Quote Anchor link
Jordi kroon op 08/09/2011 23:31:13:
@santhe of engels of nederlands. Dus system ipv systeem.


Niet gezien, oeps.

Content Management System
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

09/09/2011 00:11:47
Quote Anchor link
ik vindt hem wel mooi, maar ik zou persoonlijk geen kopje 'nieuws' weergeven als deze er is, dan ziet een bezoeker ook niet: he, nieuws, hmm er is geen nieuws.

Dat is hetzelfde als een registratie systeem bouwen. Oh is handig -> ik registreer en als ik vervolgens inlog zie ik niks, heeft het geen meerwaarde of iets.

Contact info moet je echt aanvullen. Als ik als bedrijf zijnde op zo een website kom, zal ik per definitie geen contact met je opnemen. adres, ter attentie van, land (soms handig ivm met google omdat je blijkbaar ook een franse website hebt gemaakt), Kvk (optioneel als je die hebt). linkje contact formulier of iets.

De website geeft te weinig informatie. Er staat voldoende info om geïnterreseerd te worden, maar te weinig om verder te lezen.

contacteer mij (footer) maak dat gewoon simpel contact. Klinkt veel te duur en ingewikkeld. contact snapt, weet, herkent iedereen direct als zullen veel gebruikers de normale navigatie gebruiken.

Ik zou wat meer ruimte maken tussen je logo en je naam. Ik vind het net 10 pixels (klinkt mieren***erig, maar ik denk dat het net wat strakker eruit zal zien (persoonlijk)

Waar staat de 'DS' in 'JasperDS' voor, dit vind ik nergens terug of zie het niet gelijk xD.

Op je home pagina staat een afbeelding met '.com' terwijl je domein '.be' is. Mensen kunnen dit associëren de volgende keer als ze terug op je website willen komen met .com en dan vinden ze je niet meer. Maak dit dus '.be'.

Nou voor nu weer even genoeg voer denk ik ;) good luck!
 
- SanThe -

- SanThe -

09/09/2011 00:17:42
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 09/09/2011 00:11:47:
Waar staat de 'DS' in 'JasperDS' voor, dit vind ik nergens terug of zie het niet gelijk xD.


Jasper De Smet
 
Fabian M

Fabian M

09/09/2011 07:29:56
Quote Anchor link
- SanThe - op 09/09/2011 00:17:42:
Bas IJzelendoorn op 09/09/2011 00:11:47:
Waar staat de 'DS' in 'JasperDS' voor, dit vind ik nergens terug of zie het niet gelijk xD.


Jasper De Smet


Jasper DeSign?
 
Wouter J

Wouter J

09/09/2011 08:48:56
Quote Anchor link
Als je zoekt op website building o.i.d. is het plaatje dat je als eerst tegen komt de gene die je op je homepagina hebt gezet. Misschien een idee om te proberen wat te vernieuwen en zelf mooie plaatjes te maken? En heb je wel toestemming om die afbeelding te gebruiken?
Verder vind ik dit plaatje niet echt passen bij de kleuren van je site, dat blauw in de afbeelding vloekt echt.

Verder vind ik de footer lijken zweven. Probeer daar ook een kadertje om heen te zetten zodat het mooi 1 geheel wordt.
De sitebar is daarnaast heel erg leeg. Stop daar misschien een paar onderdelen van de portfolio in, zodat die ook een beetje gevuld wordt.

Dan mijn favoriete onderdeel, de code!
- Heb je enig idee wat deze metatag doet: <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" /> Ik denk niet dat je dit hebt, want dan had je hem meteen weggehaald.
- Je header. Waarom heb je daar nog een andere div.Logo in en een afbeelding, maar geen headings? Zet de afbeelding als achtergrond afbeelding met CSS positioneer hem met CSS en zet in de header je bedrijfsnaam en slogan. De bedrijfsnaam kun je -vind ik- het best in een h2 zetten en de slogan in een h3 tag. Dit omdat een h1 zoveel mogelijk uniek moet zijn, dat is als je de bedrijfsnaam in een h1 zet niet het geval. Positioneer met CSS natuurlijk de headings in de header met text-indent van het scherm, zodat je slechts alleen de afbeelding overhoudt.
Nog beter zou eigenlijk zijn als je het logo met HTML en CSS maakt. Het lijkt me gewoon een standaard lettertype, dus waarom zou je dat niet doen?
- Waarom heb je eigenlijk alles een class gegeven? Je kan voor header enzo beter een id gebruiken en niet alles hoeft een class te hebben. Een h2 in de content is automatisch een heading voor die post, dat hoeft niet persé nog met een class duidelijk gemaakt te worden.
- De | die je in je footer hebt kun je beter of met HTML entities of met CSS border aanpakken.
- En de footer niet onderin de code vind ik ook heel vreemd. Je kan volgens mij makkelijk de footer onderin zetten.
- Al die !important keywords in CSS vind ik ook niet mooi. Dit duid erop dat je CSS niet goed is opgebouwd.
 
Pim -

Pim -

09/09/2011 08:58:22
Quote Anchor link
Ik vind je header erg mooi!
 
Jasper DS

Jasper DS

09/09/2011 17:07:14
Quote Anchor link
@Bas, het nieuws moet nog komen het probleem is dat ik voor de moment gewoon nog geen nieuws heb maar dit zal snel veranderen. + Ik zal wat meer contact info geven.

@wouter, plaatje op de eerste pagina met de .com zal ik wijzigen naar .be en proberen de kleuren uit mijn website te gebruiken.

Ik weet niet goed wat ik met de footer moet doen, ik denk niet dat ik hem in een kadertje ga zetten en de reden dat de footer zo hoog in de content staat is omdat deze in de content-wrapper zit die de content blokjes bij elkaar houdt.

De IE7 header doe ik weg, had dat eens ergens gelezen. Zal ook gaan werken met id. Ik snap het verschil tussen id en een class wel maar waarom zou je een verschil maken?

Logo zal ik proberen volledig met html en css op te maken

stel nu dat ik in de footer border-right gebruik dan krijg je dit:
contact | JasperDSwebdevelopment | disclaimer |
-> rechts een streepje teveel dus. Hoe zou jij dit oplossen.

Importent zal ik er ook proberen uit te halen, ik zal eens spelen met de structuur van mijn css bestand.

@Pim bedankt, doet met plezier dat te horen!
 
Wouter J

Wouter J

09/09/2011 17:23:28
Quote Anchor link
Quote:
De IE7 header doe ik weg, had dat eens ergens gelezen.

Wat dit doet is dat hij als je IE gebruikt de content laat zien alsof je IE7 hebt. Dus ook al bekijk je de pagina met IE9, je krijgt hem te zien als IE7. Je kan beter dit gebruiken:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge,chrome=1">
Dit zorgt ervoor dat altijd de laatste versie die geïnstalleerd is wordt gebruikt en als er een chrome frame geïnstalleerd is wordt die gebruikt.

Quote:
Zal ook gaan werken met id. Ik snap het verschil tussen id en een class wel maar waarom zou je een verschil maken?

Het nut van een id is dat het te maken heeft met hiërarchie in CSS. Een id heeft voorrang tot een class. Dit kan in veel situaties zorgen voor een goede CSS structuur.

Quote:
stel nu dat ik in de footer border-right gebruik dan krijg je dit:
contact | JasperDSwebdevelopment | disclaimer |
-> rechts een streepje teveel dus. Hoe zou jij dit oplossen.

Dan zou ik dit zo oplossen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
footer ul li:last-child
{
  border: none;
}

Of met HTML de laatste een extra class meegeven en die stylen.

En wat ik de vorige keer vergeten was te zeggen is dat ik vooral de content en die blokjes erg mooi vind. Goede kleuren gebruikt (buiten het plaatje om). Alleen ik zeg bij sitechecks vaak alleen het verkeerde, aangezien dat verbeterd moet worden.
 
Jasper DS

Jasper DS

09/09/2011 17:28:06
Quote Anchor link
ivm het id, eigenlijk is het nu dus al te laat om dit nog te wijzigen?
meta is aangepast.
Gewijzigd op 09/09/2011 17:28:50 door Jasper DS
 
Jasper DS

Jasper DS

11/09/2011 22:17:04
Quote Anchor link
Het portfolio is er nu ook. + de website staat nu op het hoofddomein. De link naar de oude website in mijn eerste post klopt dus niet meeR.
Gewijzigd op 11/09/2011 22:18:28 door Jasper DS
 
PH Piet

PH Piet

11/09/2011 23:33:39
Quote Anchor link
Mooie website Jasper!

Nog een foutje gevonden op "je login"
"Admin met versichillende opties" (verschillende)

En ik wil je iets vertellen. Ik volg ook informaticabeheer. Waar ga jij juist naar school? Stuur maar een PM als je wilt.
Gewijzigd op 12/09/2011 20:55:03 door PH Piet
 
Jasper DS

Jasper DS

12/09/2011 16:39:23
Quote Anchor link
Ik heb je een pm gestuurd PH Piet. ;)
Gewijzigd op 12/09/2011 16:39:39 door Jasper DS
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.