Review van nieuwe website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard Lagendijk

Richard Lagendijk

09/06/2012 15:14:15
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb een website gemaakt voor iemand, en ik wil graag jullie mening weten over hoe de website er uit ziet en hoe die werkt.

Dit is voor mij pas mijn tweede website. Ik ben geen designer dus het is niet de meest flitsende website geworden.

De opdracht was een simpele website met product groepen, zoek mogelijkheid en een contact formulier. De teksten en plaatjes van de producten zijn voorbeelden, dus er staat hier en door nog wel een taal-foutje in en een niet zo goede foto.

Deze website

Richard
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:35:48
 
Bart V B

Bart V B

09/06/2012 15:21:35
Quote Anchor link
Op zich een nette website.
Denk dat het voor de doelgroep qua layout goed bij elkaar hoort.
Heb je het met een framework gemaakt?
Als je nl de url manipuleert krijg je een nasty error:
Quote:
Notice: Trying to get property of non-object in...


Misschien dat je die foto's met een lightbox achtig iets kunt laten vergroten?
Dat staat net even wat professioneeler.
 
- Mark -

- Mark -

09/06/2012 15:26:40
Quote Anchor link
Ik krijg een horizontale scrollbalk in beeld zonder dat daar een reden voor is want mijn resolutie is hoog genoeg om je website gewoon weer te geven.

Ik vind het design er een beetje 1999 uit zien om eerlijk te zijn. Je gebruikt gelukkig wel al div's dus dat is al een plus punt.
 
Richard Lagendijk

Richard Lagendijk

09/06/2012 15:53:10
Quote Anchor link
Bart,

Ik gebruik geen bestaand frame work, alles is zelf gemaakt.
Kan je me vertellen welke url manipulatie je hebt gedaan, ik dacht dat ik alles had afgevangen.



Mark,

Bij mij was die scroll balk niet opgevallen, na onderzoek bleek het een divje te zijn die te breed was en buiten de pagina uitstak.
Je hebt gelijk dat het een beetje ouderwets uitziet, maar hij is al stukken beter dan de huidige website....
 
Frank WD

Frank WD

09/06/2012 16:26:15
Quote Anchor link
Voor een 2e website zit hij er wel redelijk uit. Wel oogt hij redelijk oud zoals hier boven al gemeld. Ik zou misschien het logo iets anders maken. Misschien beetje speelse maken of iets in die richting.

Wat mij wel opvalt is: De menu links die is een paar px langer dan de content div.
Deze is dus niet gelijk aan de onder kant. En ook miss ik de rode lijn aan de onderkant van het menu. Het menu die resize mee zodra de content langer word. Maar er komen geen menu onderdelen bij. Misschien is het een idee om die menu div 1 vaste hoogte te geven aan de hand van je menu onderdelen. Maar dit is persoonlijk natuurlijk.
 
Koen Hollander

Koen Hollander

09/06/2012 19:38:39
Quote Anchor link
Wat een mooie site! Alleen maar 1 opmerking. Op de help pagina staat dit
Quote:
Om spam te voorkomen verzoeken wij u eerst de CAPTCHA code invullen, daarna komt terecht bij het contact formulier.
Weet iedereen wel wat een CAPTCHA is
 
Reshad F

Reshad F

09/06/2012 20:01:18
Quote Anchor link
@koen ik denk dat tegenwoordig zelfs mn oma weet wat een captcha code is dat gebruiken ze overal de laatste jaren.

@richard let even op je achtergrond het leid teveel af. ik zou het een rustiger patroon geven of een solid kleurtje verder moet je even kijken naar hoe de blokken neergezet zijn. niet alles is gelijk aan elkaar zo is de linkerblok ong 20px langer dan de content block en dit zie ik op nog een paar plekken.

verder..

- zorg dat mensen weten dat ze ergens op kunnen klikken met een hover op je linkjes. een pointer alleen is niet meer genoeg tegenwoordig
- je plaatjes worden in een nieuwe pagina geopend. bouw hiervoor een lightboxje in zoals hierboven al aangegeven. dit is professioneler.
- een menu hoort in een ul li ( unorderd list )
- het is een nederlandse website dus waarom EN als lang? zorg dat je dit pas krijgt wanneer je op de engelse versie zit.
- charset het liefst gelijk na de <head>

ga even hiermee aan de slag dit zijn even snel wat dingen die ik opgemerkt heb.
 
Wouter J

Wouter J

09/06/2012 21:03:35
Quote Anchor link
Ik vind de URL niet echt mooi, dat /-/ hoort er niet thuis. (precies zoals bij twitter die bangs (#!))

Verder nog wat design punten:
- Die blokken met rood - wit gradient zijn niet echt mooi. Laat ze in het menu over de volledige breedte lopen en verzin iets betere kleuren voor het gradient. Gradients naar wit komen niet echt mooi en ouderwets (beetje Web 1.0) uit.
- Ik, en iedereen met me, verwacht een HOME menu item in het menu als 1e
- je hebt 2 menus die je best in 1 menu kan doen. Vooral HOME en CONTACT kunnen in het normale menu. De zoek functie kun je beter meteen als een input veldje in de sidebar zetten.
- De rode shadows staan ook niet heel mooi
- Maak het contrast in de background heel heel heel klein, niet zo enorm groot als nu.

Code:
- content-language meta tag bestaat niet meer (is vervangen door die, nu verkeerde, lang attributen)
- probeer altijd gelijk in te springen.
- menu hoort in een lijst, zie ook dit
- gebruik geen inline CSS, zoals height="" width="" border="" style=""
- verzin betere ALT attributen i.p.v. dit keywords spammen (wat tegenwoordig hard wordt afgestraft door google). Interessant artikel
- divisions als .artikel_boven en .content_clear, .artikel_onder, .artikel_leeg zijn totaal onnodig en echt niet goed voor je semantiek.
- Lees eens wat over semantiek en HTML en bekijk eens een lijst met HTML elementen die allemaal mogelijk zijn + omschrijving. Want je gebruikt alleen divisions waarbij bijv. een alinea tekst in een paragraph (<p>) element hoort en een titel in een heading (<h1> t/m <h6>).
 
B Polak

B Polak

10/06/2012 02:26:06
Quote Anchor link
Website verspringt op verschillende pagina's.
Gebruik CSS om alles de juiste positie te geven.

Ik neem aan dat je alles centraal (midden) wilt hebben staan.

<style type="text/css">
.test
{ position:absolute; top:0px; left:50%;

margin-top:-47x; /* helft van height*/

margin-left:-188px;/* helft van width*/

width:377px;

height:94px;

}
</style>
<div class="test">Ik sta in alle browsers en resoluties in het midden</div>


Daarnaast zou ik zelf kiezen voor PHP get page als menu urls.
www.domeinnaam.nl/?page=contact
 
Bart V B

Bart V B

10/06/2012 10:24:43
Quote Anchor link
Quote:
Kan je me vertellen welke url manipulatie je hebt gedaan, ik dacht dat ik alles had afgevangen.

Sorry ik kan de link niet meer vinden. Dus denk dat je hem zelf al hebt aangepast.

@Surf Secure
Quote:
Daarnaast zou ik zelf kiezen voor PHP get page als menu urls.
www.domeinnaam.nl/?page=contact


WTF? Ooit gehoord van SEO vriendelijke urls?
Zoals ze nu zijn is het correct. Wat jij zou doen is de urls onlogisch maken.
Het enige wat er misschien wat beter aan kan, is ze in een andere volgorde zetten.
Dat zou er misschien wat beter uitzien. Maar dan nog is het een persoonlijke smaak.
Ik zou iets doen als: domein.tld/nl/products/item/what-ever-iets-erachter/
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.