[review] Webdesign en logo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

- -

- -

16/08/2009 20:12:00
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben bezig geweest met een logo en het webdesign voor een bedrijf van mij - One More App. Dit bedrijf ontwikkelt iPhone-applicaties (mogelijk in de toekomst ook Android-applicaties).

Het bijgesloten webdesign is voor de 'main'-website. Naast deze website komt er namelijk nog platform genaamd My One More App waar men in kan loggen en interactief kan doen. Ik wil vooral een overzichtelijke en 'cleane' site hebben, met een beetje een web 2.0-idee (ik weet dat web 2.0 niks met design te maken heeft, maar jij snapt ook wat ik ermee bedoel ;-) ).

Zelf vind ik bij het design de positie van het menu-driehoekje ten opzichte van het linker blauwe stippellijntje wat storend, ik vind het zo niet mooi uitkomen. Verder vond iemand anders dat ik te grote letters gebruik; ik vind het zo echter wel mooi. Wat vinden jullie hiervan?

Ik moet ook nog ergens een optie bieden om een taal te selecteren. Aangezien je standaard een taal voorgeschoteld krijgt afhankelijk van je Accept-Language-header zal deze optie niet heel duidelijk aanwezig moeten zijn, ik dacht daarom om het misschien gewoon in een footer (die ik nog moet maken) te zetten.

Verder heb ik twee (zeer simpele) logo's bijgesloten, één voor de 'gewone' site en het bedrijf zelf, de ander voor het hierboven genoemde platform. Ik weet het, het is amateuristisch niveau, maar mijn designkunsten kunnen niet veel beter en budget voor een professioneel designbureau is er niet.

In de toekomst ga ik nog visitekaartjes gebaseerd op deze 'huisstijl' ontwerpen, maar meer heb ik niet nodig. Als briefpapier plak ik het logo wel ergens boven, want als internetbedrijf zal ik proberen om de analoge e-mail te vermijden ;-)

Nou ja, ik hoor graag wat jullie er van vinden!

Groet,
Jonathan
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:21:30
 
- Ricardo -

- Ricardo -

16/08/2009 21:03:00
Quote Anchor link
Het heeft wel iets, maar hij is erggg simpel, misschien iets te.

Wat ga je doen met de zijkanten links en rechts van het ontwerp, want dit is natuurlijk een afbeelding die daar ophoud, maar ik denk dat het straks als webpagina tegen gaat vallen...

Verder zou ik nog wel wat aan de header doen, is wel erg wit zo, logo is wel strak maar misschien ook een schaduwtje oid.

Kleuren passen goed en het idee vind ik ook leuk xD

Taal is mis een idee als je bijv 2 verschillende talen hebt dat je links en rechts van het menu helemaal naar de zijkanten vlaggetjes zet, aan allebei de kanten van het menu 1 vlaggetje. Maar ik weet ook niet hoe dat eruit ziet :)
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

16/08/2009 22:20:00
Quote Anchor link
Ricardo:
...Wat ga je doen met de zijkanten links en rechts van het ontwerp, want dit is natuurlijk een afbeelding die daar ophoud, maar ik denk dat het straks als webpagina tegen gaat vallen...

Ik neem aan dat het een doorlopende website is..
 
- -

- -

16/08/2009 22:40:00
Quote Anchor link
@Paradox: inderdaad, de 'balk' waar de content in staat zal over de gehele breedte van het scherm zichtbaar zijn.
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

16/08/2009 23:00:00
Quote Anchor link
Ik vind het niets. Het straalt toch helemaal niets uit? Beetje tekst met blauw, en een woord app met een apart font..

Wat is daar nou 'design' aan? Normaal zou ik zeggen, design onderteunt het doel, maar hier zie ik het niet? Ontwerpen als de jouwe komen zo vaak voorbij dat het niet meer speciaal is. Leg jou ontwerp naast 10 willekeurige sites, en 9 van de 10 zullen mooier zijn.

Design moet namelijk echt bijdragen aan het doel. En dat zie ik niet terug?
 
Wouter K

Wouter K

17/08/2009 01:37:00
Quote Anchor link
Als een gebruiker die vrijwel nieuw is in termen staat APP ook nergens voor. Applicaties ken je niet afgekort. (Wij wel natuurlijk).
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

17/08/2009 08:34:00
Quote Anchor link
de website is mooi maar te wit. Ik vindt MSword soms lastig lezen ivm het wit. Ik moet eerlijk zijn dat ik het hier ook heb. De opbouw van de layout vindt ik wel mooi.
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

17/08/2009 09:48:00
Quote Anchor link
Ik vind het een nette schone website
 
Niek Weevers

Niek Weevers

17/08/2009 11:02:00
Quote Anchor link
Ik vind de site niet echt boeiend. Stel: ik zal googlen op 'iphone apps' en zou jouw site aanklikken, dan ben ik snel weer weg omdat het me niet boeit.

Het laatste nieuws en laatste blog boeit voor de meesten niet, maar is wel erg prominent aanwezig. Ik zou deze dan klein aan de rechterkant (een sidebar oid) weergeven. De aandacht moet veel meer gevestigd worden op de apps. Maak bijvoorbeeld een top10 ofzo en ga dit overzicht mooi stylen.
 
- -

- -

17/08/2009 11:57:00
Quote Anchor link
@Merijn: Daar heb je volledig gelijk in. Het moeilijke is echter dat ikzelf niet goed genoeg in designen ben om zo'n 'goed' design te maken en ik eigenlijk geen budget heb voor een externe designer.

@Wouter: Negen van de tien keer zou ik je gelijk moeten geven, bij de iPhone ligt dat echter anders. De apps worden verkocht in Apple's "App Store" en in reclamecampagnes van Apple en T-Mobile wordt over "Apps" gesproken. Hier is juist "App" dé term, en weet misschien de helft niet eens dat dat voor "Applications" staat.

@Nimtex: Hmm, ik vind het juist wel mooi, zo clean. Niet stom bedoeld, maar kan het niet aan je scherm of misschien zelfs je ogen liggen, aangezien je zegt dat je Word ook vervelend lezen vindt?

@Klaasjan: Oké :-)

@Niek: Hmm, interessant punt waar ikzelf nog niet aan gedacht had. Nu ik er zo over denk is het misschien slim om de hele "Home" weg te gooien en "Apps" als homepage te gebruiken, of niet? Deze website zal ook niet enorm veel gebruikt worden, bestaande gebruikers van mijn apps zullen het platform (My One More App) gebruiken en nieuwe gebruikers zullen in de App Store in iTunes zoeken. Het is dus allemaal niet heel belangrijk, maar misschien is het toch slimmer om het anders te doen.
Wat vind jij ervan als ik dus "Home" weg doe en "Apps" als homepage maak?
 
Mitchell

Mitchell

17/08/2009 12:35:00
Quote Anchor link
Teveel tekst en te weinig image, als je een apps site gaat maken, wil je juist dat de apps groot zijn en de tekst er naast zo klein mogelijk en opvallend, mensen komen voor de apps, niet voor de tekst.

Site is te kleurloos en die grijs/zilver gradients zijn mislukt om een bling te veroorzaken of juist om het witte wat voller (minder saai) te laten lijken.

Waardering: 5.5/10
 
Zero XT

Zero XT

17/08/2009 12:35:00
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik de letters te groot. Juist omdat het maar een klein vierkant website is vind ik niet dat de letters zo groot mogen zijn. Voor de rest straat het wel rust uit en is het een mooie website.
 
- -

- -

17/08/2009 12:48:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb voor de grap eens de header in de stijl van de main gedaan, en de main in de stijl van de header. Klinkt ingewikkeld, maar kijk maar eens. Is dit mooier?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
- SanThe -

- SanThe -

17/08/2009 12:50:00
Quote Anchor link
Lettertype is veel te groot. (Zelfs voor mij).
 
- -

- -

17/08/2009 22:35:00
Quote Anchor link
Over de lay-out heb ik inmiddels iets besloten: ik ga niet meer zelf lopen klooien, maar ik heb gewoon een bestaande template gekocht. Oké, het is niet zo professioneel, maar voor mij een prima oplossing

Verder heb ik nog wat geprobeerd voor het logo, waaruit ik nu vier resultaten heb. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, zit hier misschien iets tussen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
- SanThe -

- SanThe -

18/08/2009 03:24:00
Quote Anchor link
Sorry, ik vind ze afschuwelijk.
 
Zero XT

Zero XT

18/08/2009 04:45:00
Quote Anchor link
Ik vind het wel iets hebben
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

18/08/2009 07:47:00
Quote Anchor link
Die vind ik ook eer lelijk
 
Leen M

Leen M

18/08/2009 08:18:00
Quote Anchor link
De logo's uit de startpost vind ik heel wat mooier.
 
Ivo K

Ivo K

18/08/2009 10:15:00
Quote Anchor link
Hmm... bij de eerste zie ik niet echt duidelijk dat het van jouw site is als je begrijpt wat ik bedoel. De tweede is wat beter (maar niet zo goed als de logos die je eerst had ). Maar bij de derde en vierde heb ik het gevoel dat dat zo ergens op een plein als "modern kunstwerk" kan staan, welke over het algemeen lelijk zijn vind ik.
 
Mitchell

Mitchell

18/08/2009 10:56:00
Quote Anchor link
Vind dat de nieuwe logo's er een stuk beter uit zien, alhoewel het passender is bij een kleding brand.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.