Rewrite (htaccess + php)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alexander

Alexander

26/05/2006 11:30:00
Quote Anchor link
Ik heb een htaccess bestandje gemaakt met wat RewriteRules erin, nu krijg ik een mooie URL voorgeschoteld en dit werkt, maar nu zit ik met 1 probleempje.

Quote:
RewriteEngine On
Options +Multiviews

RewriteRule ^([^.?/]+).html$ /page.php?id=$1


als ik nu gewoon naar index.html (die is niet dynamisch) wil, dan kan dit niet? dus als ik nu gewoon in de root van het domein.nl kom, krijg ik niets te zien.

Iemand een oplossing hiervoor?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alexander
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 06:29:51
 
B a s
Beheerder

B a s

26/05/2006 12:18:00
Quote Anchor link
RewriteRule /index.html /index.html

Moet boven je huidige regel.. Maar hij pakt hem dan niet als je /submap/index.html.. Maar als je dat niet hebt, dan kun je dit mooi gebruiken!

;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door B a s
 
Alexander

Alexander

26/05/2006 13:59:00
Quote Anchor link
Bedankt, Ik heb het geprobeerd, maar dat werkt niet.

Zodra ik dan naar domein.nl/index.html surf, krijg ik gewoon een witte pagina met niets erop.

Eigenlijk wil ik dat wanneer je op domein.nl komt, dus in de root eigenlijk, dat ie dan gewoon index.html pakt. En voor de rest moet hij die andere regel gebruiken uit de eerste post...

EDIT:

Ik heb nu het volgende gedaan en dat werkt opzich, maar eigenlijk nog niet precies zoals ik het wilde hebben:

Quote:
ErrorDocument 401 /index.html
ErrorDocument 404 /index.html
ErrorDocument 500 /index.html

RewriteEngine On
Options +Multiviews

RewriteRule ^([^.?/]+)$ /gopage.php?what=$1


Nu wordt dus, als je gewoon naar www.domein.nl surft, de aanvraag als error gezien en gaat direct naar index.html. Echter zijn alle andere pagina's nu op te vragen door www.domein.nl/home (zonder de html extensie dus)

Nog niet precies goed..maar al in de richting..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alexander
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.