RewriteBase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »
Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 08:56:28
Quote Anchor link
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^test/(.*)/ test.php?x=$1

ok hier ga ik dan weet er soms iemand waarom deze een / voor men .php fille zet
dit komt uit men .htaccess
Gewijzigd op 04/07/2012 08:58:35 door Yannick decock

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 07:36:25

Bart V B

Bart V B

04/07/2012 09:10:00
Quote Anchor link
Begrijp je zelf wat hier nu staat?
Ik namelijk niet. Zorg eerst eens dat wij begrijpen wat je vraag is.
Overigens RewriteBase / wil niets meer zeggen dan dat alles vanaf de root dir word geplaatst.

Dus als ik een wilde gok moet doen heb je een map test en die wil je eruit halen?

Dan is het
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteBase /test/

RewriteRule ^(.*)$ /test.php?x=$1 [L]
Gewijzigd op 04/07/2012 09:14:19 door Bart V B

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 09:12:27
Quote Anchor link
neen die map mag blijven zo dat ze men php fille niet zien dat linkt gewoon door

maar nu met dat ga ik een map terug dat is het geen wat ik niet begrijp

Bart V B

Bart V B

04/07/2012 09:15:48
Quote Anchor link
Zie mijn aangepaste versie :)

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 09:19:20
Quote Anchor link
werkt niet dan laad men .htaccess niet meer

Toevoeging op 04/07/2012 09:23:54:

RewriteRule ^test/(.*) test.php?x=$1

zo doet hij het maar dan moet ik men test een map ervoor zetten en dat is niet de bedoeling

Bart V B

Bart V B

04/07/2012 09:29:54
Quote Anchor link
Dan moet je de regel RewriteBase aanpassen.
RewriteBase /test/

Dan kan test/ uit de rule volgens mij.
Gewijzigd op 04/07/2012 09:31:00 door Bart V B

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 09:38:13
Quote Anchor link
heb je pm gestuurd hoe men .htaccess eruit zie want als ik dat erin zet laad hij niets :s

Toevoeging op 04/07/2012 10:02:43:

heeft hier soms iemand verstand van ?

ik graak er echt niet uit ben er al heel de nacht mee bezig geweest en veel opgezocht :s

Wouter J

Wouter J

04/07/2012 10:08:57
Quote Anchor link
Dan is het tijd om te gaan slapen...

En tevens kunnen we je nu niet helpen omdat je de HTACCESS naar iemand hebt gemaild. Hier op het forum is het juist de bedoeling dat je het gewoon hier in het topic doet, zo hebben mensen er wat aan en kunnen we je met z'n allen helpen.

En we zijn hier gewent om gewoon normaal leesbaar Nederlands te praten en leestekens, hoofdletters, komma's en alle andere leestekens te gebruiken. Wil je dat voortaan ook doen? Want zo is het namelijk echt niet leesbaar... Meer informatie: http://www.phphulp.nl/veel-gestelde-vragen/#topic-eisen

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 10:13:16
Quote Anchor link
was niet echt mijn bedoeling maar ik wil het gerust delen met jullie groetjes
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<VirtualHost *:443>
    DocumentRoot "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/webroot"
    ServerName DefaultWebsite
    ServerAlias website localhost *

# This VirtualHost is "catch-all" (of ServerAliases that have passed through)
    UseCanonicalName Off

ErrorLog "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.errorlog.txt"
    CustomLog "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.accesslog.txt" combinedtrueout_host
    CustomLog "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.deflatelog.txt" deflate
    # ErrorLog "|bin/rotatelogs -l C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.errorlog.%Y.%m.%d.txt 86400"
    # CustomLog "|bin/rotatelogs -l C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.accesslog.%Y.%m.%d.txt 86400" combinedtrueout_host
    # CustomLog "|bin/rotatelogs -l C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.deflatelog.%Y.%m.%d.txt 86400" deflate

<IfModule php5_module>
        php_value error_log "C:/WampDeveloper/Logs/Websites/DefaultWebsite/ssl.phplog.txt"
        php_admin_flag apc.enabled Off
    </IfModule>

SSLEngine On
    SSLCipherSuite ALL:!ADH:!EXPORT56:RC4+RSA:+HIGH:+MEDIUM:+LOW:+SSLv2:+EXP:+eNULL

SSLCertificateFile "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/certs/public.crt"
    SSLCertificateKeyFile "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/certs/private.key"

<Directory "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/webroot">
        Options All
        AllowOverride All
        order allow,deny
        allow from all

</Directory>

<Directory "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/cgi-bin">
        SSLOptions +StdEnvVars
    </Directory>

Alias /cgi-bin/ "C:/WampDeveloper/Websites/DefaultWebsite/cgi-bin/"

<FilesMatch "\.(php|php4|php5|shtml|phtml)$">
        SSLOptions +StdEnvVars
    </FilesMatch>

# SSL Protocol Adjustments
    BrowserMatch ".*MSIE.*" \
    nokeepalive ssl-unclean-shutdown \
    downgrade-1.0 force-response-1.0

RewriteEngine On

RewriteRule test/(.*)/ test.php?x=$1
    RewriteRule test/(.*) test.php?x=$1

RewriteRule test2/(.*)/ test2.php?x=$1
    RewriteRule test2/(.*) test2.php?x=$1

# WampDeveloper.Id=3a03cf8d-4567-4db6-89e8-86cd7aa87e94
</VirtualHost>
Gewijzigd op 04/07/2012 10:18:23 door yannick decock

Wouter J

Wouter J

04/07/2012 10:18:06
Quote Anchor link
Zucht... doe nou eens even 30 seconde meer moeite en breng je post eens wat grammatica bij zodat we je kunnen begrijpen
Quote:
En we zijn hier gewent om gewoon normaal leesbaar Nederlands te praten en leestekens, hoofdletters, komma's en alle andere leestekens te gebruiken. Wil je dat voortaan ook doen? Want zo is het namelijk echt niet leesbaar... Meer informatie: http://www.phphulp.nl/veel-gestelde-vragen/#topic-eisen

Yannick decock

yannick decock

04/07/2012 10:22:25
Quote Anchor link
wouter j ik heb het al gezegt in het begin van de topic

ik wil uit mjin .htaccess een map laten open doen in plaats van een .php bestand

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
// voorbeeld link

<a href="/test/"><b>View test</b></a>

// in plaats van

<a href="test.php?x=$1"><b>View test</b></a>
Gewijzigd op 04/07/2012 10:23:52 door yannick decock

Wouter J

Wouter J

04/07/2012 10:26:38
Quote Anchor link
Maar je gebruikt nog steeds geen leestekens en punten hoofdletters. Om maar eens het goede voorbeeld te geven:
Quote:
Wwouter jJ, ik heb het al gezegt in het begin van dehet topic.

Iik wil uit mjiijn .htaccess een map laten open doen(?) in plaats van een .php bestand.

Tevens begrijp ik het rode stukje dus echt niet...

N K

N K

04/07/2012 10:40:03
Quote Anchor link
<error log = aan>

@Yannick: gezegt = gezegd
@Wouter: gewent = gewend
"Maar je gebruikt nog steeds geen leestekens en punten hoofdletters. Om maar eens het goede voorbeeld te geven:"
"Maar je gebruikt nog steeds geen leestekens, punten en hoofdletters. Om maar eens het goede voorbeeld te geven:"

<error log = uit>

Jeroen VD

Jeroen VD

04/07/2012 11:29:06
Quote Anchor link
laten openen, wouter

Yannick decock

yannick decock

11/07/2012 23:29:14
Quote Anchor link
Beste leden,

Graag had ik wat informatie gekregen over dit systeem.
Ik zit namelijk met een probleem dat men .htaccess

Dus map Test dan hoe het normaal hoe het Php gedeelte is juist ?

Nu mijn vraag is hoe ik bv dit uit db haal.

$dbres = mysql_query("SELECT * FROM `test` LIMIT 0, 30 ");
while($info = mysql_fetch_object($dbres)){
echo"<a href=\" Hoe Moet Het Hier om u id en title eruit t e halen ?\" target=\"main\">{$info->title</a><br>\n";
}

Sorry maar weet echt niet hoe ik dit anders kan posten .
Groetjes Yannick

Toevoeging op 11/07/2012 23:54:04:

Srry heb het al gevonden toch bedankt :p

Frank WD

Frank WD

12/07/2012 03:18:19
Quote Anchor link
Yannick, super dat het is gelukt.
Maar zou je misschien de oplossing nog met ons willen delen? Zo kan een toekomstige form lid met het zelfde probleem ook misschien nog iets hebben aan deze topic.

We zijn content als je nog even wilt delen.

Kees Schepers

kees Schepers

12/07/2012 10:56:25
Quote Anchor link
WouterJ, ik vindt het prima en zelfs goed dat je iemand wijst op zijn spelling en / of grammatica maar hier moet je niet over door te blijven gaan. Het bericht is aangekomen bij de gebruiker en het is aan hem om er iets mee te doen, je kunt hem niet dwingen.

Wouter J

Wouter J

12/07/2012 11:01:10
Quote Anchor link
Kees, of ik vraag om wat verduidelijking of we kunnen het allemaal niet begrijpen en de TS zit zonder antwoorden...

En natuurlijk kan ik hem niet dwingen, ik ben immers maar een gewoon lid. Alleen ik vind wel dat ik hem erop mag wijzen en ik vind het ook heel erg irritant. Als je even de 2 zinnen die je typt nog eens doorleest of gewoon meteen moeite doet om wat punten en komma's te plaatsen wordt het zooo veel duidelijker. Natuurlijk, je berichtje hoeft niet perfect te zijn en natuurlijk ik heb hier geen groene boekje waarmee ik elke zin gaan onderzoeken en natuurlijk ik maak ook spelling-/grammatica-/typefouten. Maar even wat punten en komma's plaatsen kan iedereen.
Gewijzigd op 12/07/2012 11:03:24 door Wouter J

Kees Schepers

kees Schepers

12/07/2012 11:05:12
Quote Anchor link
Nou Wouter, ik denk dat je het 'vragen' wel achterwege kan laten. Je dwingt de gebruiker (yannick decock) zowat om iets aan zijn taal gebruik te doen. Ik denk dat we allemaal wel mogen verwachten dat je met meer respect met mensen om gaat hier.

Uiteraard ben jij vrij, en is dit in het belang dat de gebruiker zijn spelling / grammatica verbeterd zodat jij en / of eventueel anderen zijn vraag kunnen begrijpen maar als de gebruiker hier niets mee doet (of in jouw ogen) dan is het gevolg dat hij niet geholpen wordt en zou je, als je eraan blijft storen dit kunnen melden bij moderators, die zullen hem dan nog eens erop aanspreken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.