RFI BUG?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 16:59:00
Quote Anchor link
Beste mensen, ik heb te horen ekregen dat in een source van mij een RFI bug zit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?PHP
$page
    =    substr($_GET['page'],0,3);
$page1    =    substr($_GET['page'],0,7);

if( ($page == "../") OR ($page == "ima") OR ($page == "inc") OR ($_GET['page'] == "./") OR ($_GET['page'] == "../") OR ($page    ==    "../") OR ($page1    ==    "http://") OR ($_GET['page']    ==    "/etc/passwd") OR ($_GET['page']    ==    "style/style.css") ) {
    include("errors/error.php"); // Error
    } else {
if ( !empty ( $_GET['page'] ) AND isset ( $_GET['page'] ) ) {
  if ( file_exists ( $_GET['page'] ) ) {
        include $_GET['page']; // Page self
        } else {
        include("errors/error.php"); // Error
        }
    }
else {
      include("home.php"); // Index
//    }

    }
    }
}

?>


Is de code bij mij, ik werk verder op de site met mod_rewrite.

Wat is hier fout aan?

En wat kan je tegen RFI bugs doen, en wat is het precies?
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 18:41:32
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 17:04:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 16:59:
RFI bug

En wat mag dat zijn?
 
Marien xD

Marien xD

24/04/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Ik gok op: Remote File Injection (maar zelf nog nooit gehoord..)
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:10:00
Quote Anchor link
ja inderdaad ik denk dat dat het is, maar ik weet zelf ook niet precies van hoe en wat het nu is daarom vraag ik het hier even.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Geef eens een link, denk wel dat ik de fout zie...
 
Benny Lava

Benny Lava

24/04/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je hier geen switch bij, als je toch veel dingen wilt filteren?
Weet je ook zeker dat alleen die dingen geselecteerd worden.

Edit:

Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Benny Lava
 
Marien xD

Marien xD

24/04/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor grote vergelijkingen altijd: in_array(). dat werkt helemaal goud, gewoon een array vullen met informatie en die op deze manier vergelijken met de input...
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:35:00
Quote Anchor link
Inderdaad roep in deze pagina maar eens page=index.php op als dit script zich in index.php bevind... En daar heb je je oneindige loop. Dus even nog een or toevoegen met als page = index.php error weergeven...

Edit:
Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Maar goed, het gaat mij om de RFI wat kan ik ertegen doen?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 17:37:
Maar goed, het gaat mij om de RFI wat kan ik ertegen doen?


Nog een or toevoegen en daar index.php neerzetten

Edit:
Waar slaat dit op? if ( !empty ( $_GET['page'] ) AND isset ( $_GET['page'] ) ) { !empty is het zelfde als isset... Omdat die ! voor empty staat. Zo die !empty of isset kan je zelfs nog weghalen ook.


Edit:
SplaakgeGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:40:00
Quote Anchor link
@mebus, or? Ik zal het zometeen eens testen, ze hebben weer de database gedropt.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:43:00
Quote Anchor link
Jammer genoeg geef je je website niet, dan kan ik het aantonen. Maareh, je kan ook externe websites includen, of 'terug' in de directory structuur en (afhankelijk van je besturingssysteem) allemaal files openen.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Zo pagina's die ge-include mogen worden in een array zetten en dan met in_array kijken of $_GET['page'] in die array staat...

Edit:
SplaakGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Of standaard alles uit een bepaalde map halen, en een controle met is_file() erbij proppen.
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:52:00
Quote Anchor link
Dat heb ik ook, maar het komt denk ik door mod_rewrite ook.

Want alles wordt gecontroleerd of het is_file() maar dan als file_exisits(), of kan je met is_file beter beveiligen.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 17:55:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 17:40:
ze hebben weer de database gedropt.

Dat is weer een heel ander probleem: MySQL-Injection?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:57:00
Quote Anchor link
:P nee daar heb ik geen last meer van, die worden onderschept.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_File_Inclusion

Is iets meer over RFI, hopelijk dat jullie een oplossing weten hiervoor?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 18:00:00
Quote Anchor link
Er zijn voor jouw al meerdere oplossingen gegeven hoor... Of ben ik nouw scheel?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 18:08:00
Quote Anchor link
Minn excuses, maar ik ben niet thuis hierin, dus het zou fijn zijn om gewoon antwoord te krijgen op de vraag die ik stel.

En als ik het niet gezien heb.... dan zou ik het zeer op prijs stellen dat iemand mij een goede uitleg geeft over dit gebeuren en hoe dit op te lossen?

Zit de oplossing in de link die ik gezet heb? Of heef tiemand hier de oplossing gegeven?

Het is de enigste bug nog op mijn site..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 18:17:00
Quote Anchor link
Dit is 1:

Quote:
Inderdaad roep in deze pagina maar eens page=index.php op als dit script zich in index.php bevind... En daar heb je je oneindige loop. Dus even nog een or toevoegen met als page = index.php error weergeven...


Dit is 2:

Quote:
Zo pagina's die ge-include mogen worden in een array zetten en dan met in_array kijken of $_GET['page'] in die array staat...


En dit is 3:

Quote:
Of standaard alles uit een bepaalde map halen, en een controle met is_file() erbij proppen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 18:22:00
Quote Anchor link
Mijn excuses voor als ik he tniet goed begrepen heb!

Erg bedankt voor de extra uitleg!

Ik zie inderdaad de loop

Met de is_file() moeten dan alle bestanden van de website in 1 map staan, of maakt het niet uit in welke map deze zich bevinden. Ik heb op de site een complete mappen structuur.

Ik denk dat de tweede een goede oplossing kan zijn, die fraai simpel te implementeren is.

Corrigeer mij aub als ik het fout heb gezien?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.