RFI BUG?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 16:59:00
Quote Anchor link
Beste mensen, ik heb te horen ekregen dat in een source van mij een RFI bug zit.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?PHP
$page
    =    substr($_GET['page'],0,3);
$page1    =    substr($_GET['page'],0,7);

if( ($page == "../") OR ($page == "ima") OR ($page == "inc") OR ($_GET['page'] == "./") OR ($_GET['page'] == "../") OR ($page    ==    "../") OR ($page1    ==    "http://") OR ($_GET['page']    ==    "/etc/passwd") OR ($_GET['page']    ==    "style/style.css") ) {
    include("errors/error.php"); // Error
    } else {
if ( !empty ( $_GET['page'] ) AND isset ( $_GET['page'] ) ) {
  if ( file_exists ( $_GET['page'] ) ) {
        include $_GET['page']; // Page self
        } else {
        include("errors/error.php"); // Error
        }
    }
else {
      include("home.php"); // Index
//    }

    }
    }
}

?>


Is de code bij mij, ik werk verder op de site met mod_rewrite.

Wat is hier fout aan?

En wat kan je tegen RFI bugs doen, en wat is het precies?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 13:09:16
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 17:04:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 16:59:
RFI bug

En wat mag dat zijn?
 
Marien xD

Marien xD

24/04/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Ik gok op: Remote File Injection (maar zelf nog nooit gehoord..)
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:10:00
Quote Anchor link
ja inderdaad ik denk dat dat het is, maar ik weet zelf ook niet precies van hoe en wat het nu is daarom vraag ik het hier even.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Geef eens een link, denk wel dat ik de fout zie...
 
Benny Lava

Benny Lava

24/04/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Waarom gebruik je hier geen switch bij, als je toch veel dingen wilt filteren?
Weet je ook zeker dat alleen die dingen geselecteerd worden.

Edit:

Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Benny Lava
 
Marien xD

Marien xD

24/04/2007 17:32:00
Quote Anchor link
Ik gebruik voor grote vergelijkingen altijd: in_array(). dat werkt helemaal goud, gewoon een array vullen met informatie en die op deze manier vergelijken met de input...
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:35:00
Quote Anchor link
Inderdaad roep in deze pagina maar eens page=index.php op als dit script zich in index.php bevind... En daar heb je je oneindige loop. Dus even nog een or toevoegen met als page = index.php error weergeven...

Edit:
Typo
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Maar goed, het gaat mij om de RFI wat kan ik ertegen doen?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:37:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 17:37:
Maar goed, het gaat mij om de RFI wat kan ik ertegen doen?


Nog een or toevoegen en daar index.php neerzetten

Edit:
Waar slaat dit op? if ( !empty ( $_GET['page'] ) AND isset ( $_GET['page'] ) ) { !empty is het zelfde als isset... Omdat die ! voor empty staat. Zo die !empty of isset kan je zelfs nog weghalen ook.


Edit:
SplaakgeGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:40:00
Quote Anchor link
@mebus, or? Ik zal het zometeen eens testen, ze hebben weer de database gedropt.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:43:00
Quote Anchor link
Jammer genoeg geef je je website niet, dan kan ik het aantonen. Maareh, je kan ook externe websites includen, of 'terug' in de directory structuur en (afhankelijk van je besturingssysteem) allemaal files openen.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Zo pagina's die ge-include mogen worden in een array zetten en dan met in_array kijken of $_GET['page'] in die array staat...

Edit:
SplaakGeblek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

24/04/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Of standaard alles uit een bepaalde map halen, en een controle met is_file() erbij proppen.
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:52:00
Quote Anchor link
Dat heb ik ook, maar het komt denk ik door mod_rewrite ook.

Want alles wordt gecontroleerd of het is_file() maar dan als file_exisits(), of kan je met is_file beter beveiligen.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2007 17:55:00
Quote Anchor link
Martin Meijer schreef op 24.04.2007 17:40:
ze hebben weer de database gedropt.

Dat is weer een heel ander probleem: MySQL-Injection?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 17:57:00
Quote Anchor link
:P nee daar heb ik geen last meer van, die worden onderschept.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_File_Inclusion

Is iets meer over RFI, hopelijk dat jullie een oplossing weten hiervoor?
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 18:00:00
Quote Anchor link
Er zijn voor jouw al meerdere oplossingen gegeven hoor... Of ben ik nouw scheel?
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 18:08:00
Quote Anchor link
Minn excuses, maar ik ben niet thuis hierin, dus het zou fijn zijn om gewoon antwoord te krijgen op de vraag die ik stel.

En als ik het niet gezien heb.... dan zou ik het zeer op prijs stellen dat iemand mij een goede uitleg geeft over dit gebeuren en hoe dit op te lossen?

Zit de oplossing in de link die ik gezet heb? Of heef tiemand hier de oplossing gegeven?

Het is de enigste bug nog op mijn site..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martin Meijer
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

24/04/2007 18:17:00
Quote Anchor link
Dit is 1:

Quote:
Inderdaad roep in deze pagina maar eens page=index.php op als dit script zich in index.php bevind... En daar heb je je oneindige loop. Dus even nog een or toevoegen met als page = index.php error weergeven...


Dit is 2:

Quote:
Zo pagina's die ge-include mogen worden in een array zetten en dan met in_array kijken of $_GET['page'] in die array staat...


En dit is 3:

Quote:
Of standaard alles uit een bepaalde map halen, en een controle met is_file() erbij proppen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mebus Hackintosh
 
Martin Meijer

Martin Meijer

24/04/2007 18:22:00
Quote Anchor link
Mijn excuses voor als ik he tniet goed begrepen heb!

Erg bedankt voor de extra uitleg!

Ik zie inderdaad de loop

Met de is_file() moeten dan alle bestanden van de website in 1 map staan, of maakt het niet uit in welke map deze zich bevinden. Ik heb op de site een complete mappen structuur.

Ik denk dat de tweede een goede oplossing kan zijn, die fraai simpel te implementeren is.

Corrigeer mij aub als ik het fout heb gezien?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.