Rij id vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ronald Broos

Ronald Broos

14/02/2015 21:45:27
Quote Anchor link
Hallo,

Voor mijn invoerscript zoek ik een manier om aan de invoerder te tonen wat het eerstvolgende id nummer in de database gaat zijn, aan het id moeten namelijk een aantal zaken gekoppeld worden.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:54:56
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 21:48:34
Quote Anchor link
Je kan na het INSERT'en ook mysql(i)_insert_id() gebruiken.
Dan kan je die waarde gebruiken voor je 'andere' zaken.
 
Ronald Broos

Ronald Broos

14/02/2015 21:58:16
Quote Anchor link
De bedoeling is eigenlijk dat er een afbeelding mee wordt geupload die hetzelfde nummer krijgt als het id van het bericht dat wordt gepost. Dit wil ik dan weergeven op de invoerpagina, zodat degene die het post weet welk nummer hij als afbeeldingnaam moet geven.
 
- SanThe -

- SanThe -

14/02/2015 22:01:14
Quote Anchor link
Je wil die keuze aan je bezoeker laten?
Lijkt mij niet slim.
 
Ronald Broos

Ronald Broos

14/02/2015 22:09:34
Quote Anchor link
Niet aan de bezoeker, aan enkele gekende personen die content mogen toevoegen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 22:15:19
Quote Anchor link
Het veiligste is om een nieuwe bestandsnaam te genereren, en die dan te gebruiken.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/02/2015 00:46:11
Quote Anchor link
Ronald Broos op 14/02/2015 21:58:16:
De bedoeling is eigenlijk dat er een afbeelding mee wordt geupload die hetzelfde nummer krijgt als het id van het bericht dat wordt gepost. Dit wil ik dan weergeven op de invoerpagina, zodat degene die het post weet welk nummer hij als afbeeldingnaam moet geven.


Waarom één afbeelding per bericht? Waarom zouden dit er nooit nul, twee of nog meer kunnen zijn?


tabel afbeeldingen:
-id
-bericht_id
-bestandsnaam
-titel
-datum
-enz...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.