rijen ophalen uit database en beperken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kurtik watson

kurtik watson

10/09/2011 01:12:08
Quote Anchor link
Beste,

Ik doe een SELECT query waarbij ik twee velden ophaal uit de database (gebruikersnaam en naam). Soms heb ik een resultaat waarbij de gebruikersnaam(koen) en naam(marc) gelijk zijn aan de naam(koen) en gebruikersnaam(marc) uit een andere rij. Indien dit het geval is wil ik enkel een van de twee rijen ophalen. Welke rij is niet belangrijk.

Is dit mogelijk?

Mvg,
Kurt
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 02:14:18
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/09/2011 08:34:33
Quote Anchor link
Kurtik watson op 10/09/2011 01:12:08:
Soms heb ik een resultaat waarbij de gebruikersnaam(koen) en naam(marc) gelijk zijn aan de naam(koen) en gebruikersnaam(marc) uit een andere rij.

Ik snap niet wat je bedoelt. Die resultaten zijn toch niet gelijk? In het ene geval is de naam marc en in het andere koen. Wat wil je nou zien?
 
Kurtik watson

kurtik watson

10/09/2011 11:22:36
Quote Anchor link
ja, ik wil maar een rij zien, maakt niet uit welke. En dit wanneer gebruikersnaam en naam gelijk zijn aan naam en gebruikersnaam van een andere rij.. De resultaten zijn niet gelijk, maar is er wel een overeenkomst: naam van de ene rij is gelijk aan gebruikersnaam van de andere rij en omgekeerd..
Gewijzigd op 10/09/2011 11:23:43 door kurtik watson
 
Bart V B

Bart V B

10/09/2011 11:39:10
Quote Anchor link
Ik denk dat je op zoek bent naar DISTINCT.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT DISTINCT customer
FROM orders
WHERE username= 'marc';
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.