Rip schandaal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

B a s
Beheerder

B a s

10/06/2004 20:50:00
Quote Anchor link
Rip schandaal van Angel is voor ons opgelost. Script + tutorial die Angel had geript van phpfreakz zijn verwijderd. Snap alleen niet waarom hier zo'n hijsa over gemaakt wordt. Had meteen even een normaal mailtje gestuurd met de melding dat dit geript was en ik had actie onder nomen. Kreeg nu bedreigingen via mail waarmee ik niet veel kan..

In ieder geval bedankt voor de meldingen als reply dat dit script van phpfreakz af kwam. Angel zijn account is ook op non-actief gezet.
Gewijzigd op 30/06/2004 16:25:00 door B a s
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:20:09
 

10/06/2004 21:41:00
Quote Anchor link
Aha, beter. :) Bedankt.

Er staat hier ook nog een artikel van Angel wat van PHP Freakz af komt... Maar ik weet niet zeker of dat al is weggehaald, het gaat over inloggen. Zal wel weggehaald zijn denk ik.

Het is echt niet leuk als iemand anders met de eer die jij eigenlijk zou moeten krijgen opstrijkt.

Maar ik hoef toch geen ruzie ofzo, dus... Maar bedankt. :) Ik ben ook niet boos ofzo, maar een excuus zou wel redelijk zijn, lijkt mij.
 

10/06/2004 21:50:00
Quote Anchor link
Misschien kun je je afvragen wat jouw website toe te voegen heeft aan het reeds aanwezige aanbod?
 
Mitch X

Mitch X

10/06/2004 22:10:00
Quote Anchor link
Tsja Celebi, kweenie oft jouw artikel was (aan je text te zien wel) maar wat boeit het?
Zodra je een script/artikel op inet zet ben je het 'kwijt' en kan je erop wachten dat ie wordt gerip, letterlijk of aangepast, waarbij die laatste het vaakst voorkomt.
Als we het over fatsoen hebben zou die iemand er wel jouw of diegenes naam eronder moeten zetten.

En je excuus is onzin. Wij kunnen er niets aan doen dat iemand die deze site bezoekt een artikel (van jou) ript.
Daar hebben wij niet om gevraagt en het excuus zal je dan toch moeten verhalen bij de delinquent.

Mijn 2 kwartjes :)
Mitch
(aka Shadeh @ PHPfreakz)

Edit : Typo0w
Gewijzigd op 10/06/2004 22:12:00 door Mitch X
 
B a s
Beheerder

B a s

10/06/2004 22:26:00
Quote Anchor link
Quote:
Misschien kun je je afvragen wat jouw website toe te voegen heeft aan het reeds aanwezige aanbod?


Toch bezoeken ruim 3000 unieke mensen deze website dagelijks, dus mijn mening is een hele hoop. Ook door het startend goed draaiende forum.
Gewijzigd op 10/06/2004 22:27:00 door B a s
 

10/06/2004 22:47:00
Quote Anchor link
"Tsja Celebi, kweenie oft jouw artikel was (aan je text te zien wel) maar wat boeit het?
Zodra je een script/artikel op inet zet ben je het 'kwijt' en kan je erop wachten dat ie wordt gerip, letterlijk of aangepast, waarbij die laatste het vaakst voorkomt.
Als we het over fatsoen hebben zou die iemand er wel jouw of diegenes naam eronder moeten zetten."

Het was niet mijn artikel, maar mijn script.. En dan nog: Rippen is niet leuk, niet voor degene die het doet en degene die er slachtoffer van is... Get a life man.. En ik zeg ook niet dat deze site zijn excuses aan moet bieden, maar degene die het heeft gejat wel. Ik vind het ronduit ONBESCHOFT dat ie zomaar scripts en artikelen van een site komt plukken om vervolgens zelf met de eer op te strijken... ASSOCIAAL, dat is het.

Misschien kwam het vorige bericht wat raar over, maar ik bedoelde dus degene die het had geript, niet deze site, want die kan daar inderdaad niks aan doen nee.
 
Mitch X

Mitch X

10/06/2004 23:03:00
Quote Anchor link
Quote:
Het was niet mijn artikel, maar mijn script.. En dan nog: Rippen is niet leuk, niet voor degene die het doet en degene die er slachtoffer van is... Get a life man.. En ik zeg ook niet dat deze site zijn excuses aan moet bieden, maar degene die het heeft gejat wel. Ik vind het ronduit ONBESCHOFT dat ie zomaar scripts en artikelen van een site komt plukken om vervolgens zelf met de eer op te strijken... ASSOCIAAL, dat is het.

Er zijn nou eenmaal van die mensen die erbij willen horen maar nog geen regel kunnen scripten.
Die gaan dan zulke dingen doen. Asociaal is het pas wanneer ze zelf met de eer gaan strijken, hetgeen hier het geval was.
Als je dan zou 'gesteld' bent op je code moet je het niet op internet zetten, want dan kun je zoiets verwachten, zeker in het geval van een goed script.
Natuurlijk kun je dan hopen op fatsoen van anderen maar je weet toch dat er onfatsoenlijken bij zitten.

En ja ik snapte ook wel dat het niet om de site ging ;)
Maarja je klonk zo agressief.

Edit : Tjonge ik ken eg niet typen :)
Gewijzigd op 10/06/2004 23:04:00 door Mitch X
 
B a s
Beheerder

B a s

10/06/2004 23:30:00
Quote Anchor link
The Celestial Celebi, ik vind dat je gelijk hebt. Het is niet netjes om een script te jatten. Want je jat het wel zo. In ieder geval wel mijn excuses zover ik dit kan zeggen omdat ik deze website toch begonnen ben en toch een beetje verantwoordelijk ben voor de content.

Zal morgen ergens even een goede disclaimer maken. :)
 
Eris -

Eris -

10/06/2004 23:53:00
Quote Anchor link
Oke het is niet netjes om andersmans scripten te jaten en dan met de eerst te strijken maar het is ook niet bedoeling om hier te gaan zitten flamen enz...

Dan ga je zelf verlagen tot zijn nivo :(
 
B a s
Beheerder

B a s

11/06/2004 00:05:00
Quote Anchor link
Anders leer jij ff abn :P
 
Arend a

Arend a

11/06/2004 01:59:00
Quote Anchor link
Podverdrie, je kan dr ook van een mug een olifant maken. Het is misschien niet leuk als iemand jouw inhoud jat, maar het gebeurt met de regelmaat van de klok. Zeker in dit geval is het gewoon buitegewoon nutteloos, behalve een hoop heisa maken: een mailtje naar bas had genoeg geweest.
 
Mitch X

Mitch X

11/06/2004 12:30:00
Quote Anchor link
Tsja Adje vat mijn story weer in een paar regeltjes samen.
Wat een techniek ;)
 

13/06/2004 01:38:00
Quote Anchor link
Misschien is het slim om een script dan uit te brengen onder een bepaalde licensie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan GPL.

op http://www.gnu.org staat hier meer informatie over.

Dit kan je in de toekomst veel schelen aan gezeur over copyrights, 'ripping' etc. Als iemand de verwijzing naar die licentie erboven ziet staan ontmoedigt dit natuurlijk ook een beetje om iets te 'rippen.'

p.s.
Wat een woord eigenlijk 'rippen'
 
Mitch X

Mitch X

13/06/2004 09:48:00
Quote Anchor link
Staat hier toch al als je een tut/script plaatst :)
 
PHP erik

PHP erik

13/06/2004 11:16:00
Quote Anchor link
Ik heb niet alle replies hier gelezen, ik wil alleen effe zeggen dat ik rippen van scripts heel slecht vind en dat ik spuug op de ripper :)

weet je hoe lang het duurt om een goede tutorial te schrijven? weet je hoe het dan voelt als een n00b met de eer gaat strijken op een andere site?

o ja, bas.. 6000 unieke bezoekers, en toch nog maar 24 stemmen op de poll? beetje raar..
 
De VeeWee

de VeeWee

13/06/2004 11:20:00
Quote Anchor link
bezoekers kunnen niet stemmen hé ;)
 
B a s
Beheerder

B a s

13/06/2004 11:37:00
Quote Anchor link
PHPerik, ik zei 3000. En ik zit het net nog ff te lezen, maar deze zijn niet uniek.. Ongeveer 1000 hiervan wel. Ik kwam op 3000 omdat ik toen toevallig ff op statistieken programma keek.

PHPhulp heeft gemiddeld 1000 unieke bezoekers per dag en meer dan 48.000 hits per dag.
 
Mitch X

Mitch X

13/06/2004 14:11:00
Quote Anchor link
Toch netjes :)
 
B a s
Beheerder

B a s

13/06/2004 14:35:00
Quote Anchor link
Trouwens PHPerik, vlgnde poll wordt ook voor niet bezoekers en wordt dan dmv ip adres geregged
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.