rmdir
hello,
ik heb een script dat mijn fotoalbums verwijdert.
nu ik verwijder een map met de functie rmdir.
ik heb er zeer zeker voor gezorgd dat er NIETS meer in de map zit. maar toch zegt hij telkens permission denied.
nu ik weet hoe dit komt, maar kan het niet oplossen.
het is NIET door:
- te weinig rechten (alles staat aan)
- ook niet doordat er nog bestanden instaan.
waarom dan wel?
als ik een FTP open via ftp://.... dan houdt hij die map link ergens open, en als.
als ik een 5 tal minuten wacht dan lukt het script perfect. (en ook de FTP sluit)
dit is niet echt massaal handig omdat de klant via een ftp zijn albums zal uploaden. maar stel dus dat hij een ftp open heeft en hij wil net die map verwijderen via de admin pagina. zal het niet lukken de hoofdalbummap te verwijderen--> permission denied.
als hij zou de ftp sluiten en 5 minuten wachten dan lukt het PERFECT!
nu de vraag, is er een php-commando die die map zou sluiten dat hij WEL kan verwijderen?
bedankt op voorhand
Greets Thomas
ik heb een script dat mijn fotoalbums verwijdert.
nu ik verwijder een map met de functie rmdir.
ik heb er zeer zeker voor gezorgd dat er NIETS meer in de map zit. maar toch zegt hij telkens permission denied.
nu ik weet hoe dit komt, maar kan het niet oplossen.
het is NIET door:
- te weinig rechten (alles staat aan)
- ook niet doordat er nog bestanden instaan.
waarom dan wel?
als ik een FTP open via ftp://.... dan houdt hij die map link ergens open, en als.
als ik een 5 tal minuten wacht dan lukt het script perfect. (en ook de FTP sluit)
dit is niet echt massaal handig omdat de klant via een ftp zijn albums zal uploaden. maar stel dus dat hij een ftp open heeft en hij wil net die map verwijderen via de admin pagina. zal het niet lukken de hoofdalbummap te verwijderen--> permission denied.
als hij zou de ftp sluiten en 5 minuten wachten dan lukt het PERFECT!
nu de vraag, is er een php-commando die die map zou sluiten dat hij WEL kan verwijderen?
bedankt op voorhand
Greets Thomas
Mebus, volgens mij geeft hij vrij duidelijk aan dat er geen bestanden in staan.
Thomas, ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kloppen juist door de FTP de rechten niet. Probeer toch eens vlak voordat je de map verwijdert, met chmod de juiste rechten in te stellen. Of op te vragen om te controleren.
Thomas, ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kloppen juist door de FTP de rechten niet. Probeer toch eens vlak voordat je de map verwijdert, met chmod de juiste rechten in te stellen. Of op te vragen om te controleren.
Lijkt mij een volstrekt normale situatie. Is gewoon een rechten kwestie.
Je kunt toch niet iets weggooien dat nog gebruikt wordt.
Je kunt toch niet iets weggooien dat nog gebruikt wordt.
misschien staat er in die map nog een .htaccess die worden vaak verborgen weergegeven.
Bij mijn weten heeft dit te maken met de rechten. Wanneer een php script 'iets' maakt zoals bijv. thumnails en/of mappen dan is phpscript de eigenaar en dien je met een script ook weer te verwijderen.
@ Lissy: klopt. Wat je wel kunt doen in je script, is na aanmaken van bijvoorbeeld een bestand de rechten met chmod op 0644 zetten. Dan kun je hem wél wissen met je FTP programma.
Jan:
Als het goed is kan dat dus niet. Bij 644 mag alléén de owner het bestand deleten. En als het door een php-script is aangemaakt dan is Apache de owner.@ Lissy: klopt. Wat je wel kunt doen in je script, is na aanmaken van bijvoorbeeld een bestand de rechten met chmod op 0644 zetten. Dan kun je hem wél wissen met je FTP programma.
En omslachtige methode:
ftp connectie maken in php, en zo bestanden uploaden/wissen ?
MVG, tim
ftp connectie maken in php, en zo bestanden uploaden/wissen ?
MVG, tim