RSS Feed met PHP + MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remco schrubben

remco schrubben

12/07/2012 10:51:21
Quote Anchor link
Ik wil voor de website diverse RSS Feeds maken. Nu was ik even opzoek gegaan naar een voorbeeld om RSS Feeds te tonen aan de hand van een database.

Nu heb ik de volgende website gevonden: Zie hier

Nu vroeg ik mij af of deze manier van RSS Feds genereren de goede manier is.
Hier word alleen een Feed besproken met 2 query's en mijn Feed zal met 1 query gaan werken. Hier red ik mij als goed is wel mee. Ik vroeg mij alleen af of die opbouw in de while loop wel de correcte manier is of dat er een andere betere manier is.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:42:45
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/07/2012 11:32:39
Quote Anchor link
In plaats van dat jezelf de RSS/XML gaat schrijven kan je beter SimpleXML gebruiken.
Zo hoef je alleen maar standaard functies te gebruiken om een valide XML/RSS feed te bouwen.
Gewijzigd op 12/07/2012 11:33:22 door - Ariën -
 
Remco schrubben

remco schrubben

12/07/2012 14:23:27
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie.

Ik ben even de mogelijkheden aan het uitzoeken van SimpleXML.
Mocht je een handig linkje hebben om met SimpleXML een RSS Feed te maken, dan hou ik me aanbevolen.

EDIT:
Misschien nog even ter verduidelijken.
Ik schrijf via een admin panel een Nieuws Bericht. Deze word in de database gezet.
Nu moet er een RSS Feed komen die deze Nieuws berichten uit de database leest.

Nu dacht ik dat te doen met de link in de openings topic.
Gewijzigd op 12/07/2012 14:31:51 door remco schrubben
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/07/2012 00:01:22
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.