Schaats community in de testfase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lex van Hees

Lex van Hees

09/02/2012 22:09:58
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Voordat ik mijn site definitief als klaar beschouw wil ik graag nog even weten wat het forum ervan vindt. Ik heb een community gemaakt voor schaatsers. De website staat inmiddels online via http://www.schaatsers.net. Laat mij weten wat je ervan vindt.

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 07:36:49
 
Piet Jansen

Piet Jansen

09/02/2012 22:24:15
Quote Anchor link
Ik krijg er wel een leuk wintergevoel van!

De kleuren zijn meer dan passend, maar probeer ook eens om je login forms een beetje op te maken met CSS. Een mooi hover en focus effectje erbij en voila!

Veel plezier en een leuke site!

Nog één laatste idee, probeer ook eens een image rotator te maken van die ene foto van die schaatsende mensen, dat het een soort van slideshow wordt. Dat maakt het iets dynamischer.

Mvg,
Piet
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

09/02/2012 22:28:13
Quote Anchor link
Jammer dat je, vooralsnog, alleen maar schaatsgebieden in NH hebt staan.

Als ik te vaak foutief inlog, krijg ik een 404 melding.

Als ik een account wil aanmaken ga ik automatisch akkoord met de algemene voorwaarden. maar er ontbreekt een link naar die voorwaarden.... (en het is voorwaarden, met n). Mis verder minimaal een privacy-verklaring (en een disclaimer).

Er blijken 'regels' te zijn t.a.v. het wachtwoord. Waarom laat je dat pas zien _nadat_ ik op Aanmaken heb geklikt?

Als ik iets verkeerd invul (bv wachtwoord), wil ik terug naar het aanmeldscherm. Dat kan alleen met de back-button? En waarom zie ik dan niet meer wat ik heb ingevuld?

Als ik kies voor actueel, dan zie ik de mogelijkheid om te filteren (en meer niet). Als ik een provincie selecteer kom ik weer terecht in menuitem 'schaatsgebieden'.

Waarom mailto: functie gebruiken om een plaats toe te voegen?

Waarom een Engelstalige foutmelding: Enter a password or the passwords do not match.

En er schijnen nog wat fouten te zijn: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.schaatsers.net%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Gewijzigd op 09/02/2012 22:30:43 door Obelix Idefix
 
Wouter J

Wouter J

09/02/2012 22:35:17
Quote Anchor link
Design
- Lettertype vind ik heel erg 'krantachtig', maak het iets minder serieus en het komt een stuk beter over.
- de rode hover en bij actief op de menu items vind ik niet mooi staan. Maak het donker oranje ofzo
- Reclame valt een beetje veel op, probeer het meer te integreren in je design.

Code
- Haal de spatie voor het doctype weg, kan IE problemen veroorzaken
- zet de Content-type meta tag direct na <head>, ook voor IE
- plaats alle script tags vlak voor </body>, dan laad je pagina sneller. Maar plaats vooral de analytics code voor </body>, dat zorgt voor betere resultaten
- Maak de <h1> tag uniek op elke pagina. Op pagina 1 is het de sitenaam die belangrijk is, maar op andere pagina's is de paginanaam belangrijker.
- #linksmenu en #rechtsmenu kun je vervangen door :before en :after in CSS
- ruil <h2> en <h3> tags om, de postname is belangrijker dan de sidebar titels.
- geen javascript zomaar midden in de body plaatsen
- je bent de < voor /html> vergeten
- gebruik een degelijke CSS reset en niet *. Kijk eens op deze site
- ruil a:active en a:hover om, volgens de lov[/]e hate combinatie
- veel overbodige en dubbele stylen, kijk daar eens naar

Verdere tips
- Plaats de pagina naam met een - i.p.v. de spatie in de url. Dit zorgt voor betere SEO, dus %domein%/blog/1/elfstedentocht-mogelijk-dit-jaar
 
Lex van Hees

Lex van Hees

10/02/2012 17:14:26
Quote Anchor link
Hartstikke bedankt allemaal!!!! Dit helpt mij echt. Ben jullie heel dankbaar voor jullie antwoord.!
 
Chris PHP

Chris PHP

22/03/2012 10:38:42
Quote Anchor link
Lex van Hees op 09/02/2012 22:09:58:
Hallo allemaal,

Voordat ik mijn site definitief als klaar beschouw wil ik graag nog even weten wat het forum ervan vindt. Ik heb een community gemaakt voor schaatsers. De website staat inmiddels online via http://www.schaatsers.net. Laat mij weten wat je ervan vindt.

Alvast bedankt


1 tip, zet in je css a { border:none } of als je al een a {} hebt voeg dan border:none; toe. Want in IE heb je nu om ELKE afbeelding een lelijke blauwe rand staan omdat het een link is.

Ziet er stukken netter uit zonder die blauwe rand ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.