schijfruimte server verhogen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michel Koonen

Michel Koonen

24/01/2015 17:09:45
Quote Anchor link
Ik draai op mijn PC (c-drive van 2T) een xampp server voor 't hosten van een DB voor muziekconcerten en clips. Ik zit momenteel op zo'n > 900 clips/concert registraties maar mijn drive loopt vol..

Ik kan eenvoudig een schijf bijplaatsen maar hoe zorg ik ervoor dat de webserver begrijpt waar de bestanden staan aangezien die nu allemaal binnen 't bereik van de server staan (c:xampp/htdoc/concerts/index.php)

Ik kan natuurlijk ook de C-schijf uitbreiden naar 4T.. maar dan moet ik wanneer deze vol is weer gaan uitbreiden.. Dit lijkt me niet nodig, want hoe doen de grote mediabedrijven dit die duizenden movies hosten..
Er bestaat dacht ik ook een mogelijkheid om diskdrives in een volume te configureren waardoor 't lijkt alsof een drive van 5T of 10T benaderd wordt (5 fysieke drives van 2T)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:21:31
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/01/2015 17:22:04
Quote Anchor link
De grotere websites werken met een geavanceerde infrastructuur waarbij de data word verdeeld over meerdere servers d.m.v. een JBOD-opstelling. Verder kan je ook bij Apache in httpd.conf een domein een eigen locatie geven voor de bestanden op de schijf.

Ook wordt er tegenwoordig vaak met Virtuele Machines gewerkt (VM's) zo kan je heel makkelijk je hardware virtueel bijschakelen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

24/01/2015 17:22:28
Quote Anchor link
Je zou de bestanden kunnen serveren via een script. In dat script refereer je aan een absoluut file-pad. Je zou dan in principe je bestanden overal neer kunnen zetten. Ook zou je dan een authenticatie-laag in dat script aan kunnen brengen zodat je je bestanden alleen onder bepaalde voorwaarden serveert.

Een alternatief is een aparte media-server.

En weer een ander alternatief (misschien in het verlengde van een media-server) is youtube?
 
Aad B

Aad B

24/01/2015 21:24:42
Quote Anchor link
xampp is een Windhoos toepassing? Misschien een keer compleet overstappen op een 64 bit Linux server met een Volume Manager. Nieuwe schijven onder hetzelfde volume hangen is dan relatief eenvoudig. Misschien eens kijken naar Windhoos Volume management? https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa365728%28v=vs.85%29.aspx
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.