score post en ranglijst

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sebas

sebas

15/06/2004 10:05:00
Quote Anchor link
hoi, ik heb een game gemaakt maar die post de score en de naam zo:
www.mijnjsite.nl/quiz/index.php?naam=sebas&score=13 hoe post ik dit in een mysql database? en hoe maak ik erbij een ranglijst met score + naam van hoogste naar laagste score?
ik hoop dat dit duidelijk is. ik kan het wel in een bestandje posten maar dat is niet handig met 20 records per pagina en rangschikken
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 21:33:25
 
Mitch X

Mitch X

15/06/2004 10:21:00
Quote Anchor link
Post je het zo?
www.mijnjsite.nl/quiz/index.php?naam=sebas&score=130000000000
En dan oproepen met $_GET['score'] en gelijk toevoegen ;)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/06/2004 10:25:00
Quote Anchor link
Quote:
hoe post ik dit in een mysql database?

Dit doe je door middel van een INSERT query. Hoe deze eruit ziet ligt aan je tabel in de MySQL-database. Ik denk zoiets:
INSERT INTO score (naam, score) VALUES ('$_GET[naam]', '$_GET[score]')

Natuurlijk mag je deze gegevens niet zomaar in de database douwen, maar moet je de inhoud van de variabelen controleren (is_numeric() en addslashes()).

Quote:
en hoe maak ik erbij een ranglijst met score + naam van hoogste naar laagste score?

Dan doe je met een SELECT-query. Zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$query
= mysql_query("SELECT score, naam FROM score ORDER BY score DESC");

while ($ranglijst = mysql_fetch_row($query))
{

   // Laat de stand zien
   echo "[".$ranglijst[0]."] ".$ranglijst[1]."<br>\n";
}

?>


Tipje voor je volgende vraag:
- Lees eerst een tutorial, dingen in en uit een database is zo extreem standaard dat het in elek tutorial wel staat.
- Geef meer info over je site, bijvoorbeeld een MySQL-dump, dan is een query makkelijker te verzinnen...

Elwin
 
Sebas

sebas

15/06/2004 12:29:00
Quote Anchor link
nou ik bedoel het zo ja site.nl/index.php?naam=lalala&score=1643333333333
kan iemand dit alsjeblieft even maken ik heb dat get ja ... mijn database heet medabots1_nl_db (lycos tripod) user = medabots1 tabel heb ik er nog niet voor ik weet niet wat ik moet maken in de tabel
Gewijzigd op 15/06/2004 12:33:00 door sebas
 
Mitch X

Mitch X

15/06/2004 12:59:00
Quote Anchor link
Score geef je toch niet mee in de link? ^o)
Dan kan iedereen die lkkr aanpassen en dat lijkt me niet de bedoeling.
 
Sebas

sebas

15/06/2004 18:01:00
Quote Anchor link
het is een i-frame in een .exe game dus ze kunnen er niet aankomen (het is een game op .exe dus bron kun je niet zomaar lezen) het is geen site het word wel via een iframe in dat .exe bestandje naar site gepost maar adres is moeilijk te 8erhalen.
het is voor een groep 8 eindcdrom maar de meeste weten niet eens hoe je moet printen... dus daar ben ik niet bang voor ik heb ook een check erop dan van kan niet meer dan 13 punten je weet wel
Gewijzigd op 16/06/2004 08:00:00 door sebas
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/06/2004 19:10:00
Quote Anchor link
Oh nee? Even naar View > Source en dan zie je zo welke frames waar worden aangeroepen... en dan lukt het je wel...

Maar goed.. een INSERT query... lees het maar op http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/2/2.

Oh.. en 'even maken'? Hmm...

Elwin
 
Sebas

sebas

16/06/2004 17:59:00
Quote Anchor link
kijk is naar mijn post... misschien zie je het dan...
Gewijzigd op 01/07/2004 16:54:00 door sebas
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

16/06/2004 19:49:00
Quote Anchor link
Tsjah.. dat had ik al gezien, maar ik vind het slap dat je het niet probeerd. Ga eens Normaliseren [1] om er achter te komen welke informatie behoefte je hebt en ga vervolgens de tabellen aanmaken met PHPMyAdmin die (heb ik van horen en zeggen) op je Lycos account is neergedonderd...

Elwin

PS. Waarschijnlijk is je informatiebehoefte niet zo groot dat je het moet normaliseren, maar uit je posts kan niemand opmaken wat jouw behoefte is. Ik denk een tabelletje met id, naam en score.

[1] http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.