script checken op veiligheid

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mervin van dijk

mervin van dijk

28/08/2008 12:42:00
Quote Anchor link
onze server is laatst gehackt, nu zou dat volgens de hoster komen door onveilige websites.

nu is mijn vraag kan dit uberhaubt zo ja hoe kan ik controleren of mijn websites veilig zijn om dit soort akkefietjes te voorkomen. ik ben zelf een beginnent scripter heb nog weinig ervaring met php. maar met wat uitleg kom ik er wel.

kan iemand mij hier wat duidelijkheid over geven

groet
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 21:23:44
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

28/08/2008 12:52:00
Quote Anchor link
Dat is zeker mogelijk.

Telkens wanneer de gebruiker een formulier kan invullen, kan het fout gaan.

Nu, er kan van alles fout lopen; ik kan zo niet zien waar het aan ligt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
 
Mervin van dijk

mervin van dijk

28/08/2008 13:23:00
Quote Anchor link
ik heb diverse websites met een mail script dat was wel ok volgens de hoster. verder een forum is nu nog offline door de hack en zal een quistie van updaten zijn als er een update is. dan ook nog wat java scriptjes om dingen te laten bewegen of door te verwijzen.

staat niet veel bijzonders op qwa scripts.

is het niet mogelijk om het hele script te beveiligen op de server of middels een code in het script dat dit soort personen tegen houd om in te breken.
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

28/08/2008 13:38:00
Quote Anchor link
het is makkelijker voor ons als je een voorbeeldje geeft ;) nu moeten we gokken naar een oplossing die mogelijk voor hetzelfde probleem is :D
 
Mervin van dijk

mervin van dijk

28/08/2008 14:07:00
Quote Anchor link
http://www.plugonline.nl
http://www.ontdekhoreca.nl deze is wel beveiligt voor rechtermuis
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

28/08/2008 14:58:00
Quote Anchor link
Beveiligen voor rechtermuis...
Tja, dat is niet echt een beveiliging. Dat kan zo omzeild worden. Dat is dan ook niet het probleem.

Problemen kunnen zich voor doen wanneer de gebruiker dingen aan de site kan veranderen. Ik denk aan gastenboeken, chat, maar ook simpelweg inloggen.

Ik zie dan ook dat de chat en het forum zijn uitgeschakeld. Mogelijk lag daar inderdaad het probleem.
 
Mervin van dijk

mervin van dijk

28/08/2008 15:07:00
Quote Anchor link
ja de chat en forum moeten nog gerestored worden is ook niet zeker dat het van deze website zou komen want, er staan een heleboel websites op de server. maar ik wilde gewoon even wat info over hoe je het beste kan controleren of je website veilig is en waar je op moet letten met beveiligen. wil het niet op mijn geweten hebben dat mensen omzetten missen of gewoonweg dat de website niet meer online is. buiten al het werk wat er aan hebt om het weer te restoren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.