Script om Text te vertalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

15/02/2022 11:53:32
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Na een lange zoektocht kom ik helaas nog niet verder, misschien dat iemand hier het weet.

Ik ben op zoek naar een script (liefst php) om een forum input Text (textNL) na een forum submit te vertalen naar 3 andere talen (engels, Frans en Duits)

Ik dacht slim te zijn en een iframe met translate.google.nl erin te laden maar dat ging niet.

Wie kan me hierbij helpen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:50:15
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

15/02/2022 12:03:15
Quote Anchor link
Ik zou hier eens kijken wat er mogelijk is; https://cloud.google.com/translate/docs/reference/libraries/v2/php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2022 12:04:55
Quote Anchor link
Lang leve API's \o/
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

15/02/2022 17:24:57
Quote Anchor link
Ik zie zo snel niet hoe en wat precies ramon.alleen dat ik via composer iets moet installeren, alleen geen idee hoe dat moet. Host een website hosting2go.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2022 18:12:16
Quote Anchor link
Misschien moet ik toch eens kijken om een tutorial over Composer te schrijven. Het raakt steeds verder in opmars bij grote webapplicaties.

Volgens mij ondersteunt Hosting2Go geen Composer, maar dat neemt niet weg dat je het wel lokaal kan installeren, en de heleboel later kan uploaden. Ik neem aan dat je een lokale webserver hebt (bijv. XAMPP)?

Dan kan je Composer hier downloaden: https://getcomposer.org/download/ waarna je het installeert.
Vervolgens kan je in de Opdrachtprompt van je OS (Windows/Linux) dit invoeren zodra je de weg naar je root van je website hebt gevonden:

composer require google/cloud-translate

Als je dit uitvoert, dan zal je zien dat je vervolgens de cloud-translate library binnenhaalt, samen met een handige autoloader in PHP.

Uiteindelijk kan je dan met dit beginnen om alles wat je via Composer hebt binnengehaalt uit te voeren in PHP:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
require 'vendor/autoload.php';

// de rest van je script
?>


Hier vind je wat voorbeeldcode voor het gebruik van de TranslateAPI:
https://github.com/googleapis/google-cloud-php-translate
Gewijzigd op 15/02/2022 18:12:35 door - Ariën -
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

15/02/2022 18:18:34
Quote Anchor link
Ik heb uiteraard een lokale server draaien, maar wil dat het werkt op mijn website zelf, anders kan ik net zo goed namelijk een extra tabblad openen met daarop Google translate open...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2022 18:25:05
Quote Anchor link
Dat kan prima.

- Ariën - op 15/02/2022 18:12:16:
Volgens mij ondersteunt Hosting2Go geen Composer, maar dat neemt niet weg dat je het wel lokaal kan installeren, en de heleboel later kan uploaden. Ik neem aan dat je een lokale webserver hebt (bijv. XAMPP)?
Gewijzigd op 15/02/2022 18:25:23 door - Ariën -
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

15/02/2022 18:28:09
Quote Anchor link
Het gaat om een string die ik invoer in een input field. Die moet meteen vertaald worden naar de 3 andere talen, niet iets dat achteraf geupload moet worden, maar stante pede uitgevoerd moet worden
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/02/2022 18:38:38
Quote Anchor link
Om een script of site op internet te zetten zul je het wel moeten uploaden. Het uploaden heeft niks te maken met de uitvoer, en blijft in het algemeen een eenmalige actie.

Begin anders eerst maar eens bij Composer. Dan kan je de library in ieder geval gemakkelijk binnen halen.

Ik zie wel dat het werkend krijgen een aantal stappen vereist, zoals het authenticeren met Google (je kan niet onbeperkt en vrij blijven vertalen), en het gebruiken van de vertaal-libary zelf.

Het zijn allemaal uitdagingen die je kan overwinnen. Stapje bij beetje zal je zien dat je steeds in de goede richting zal komen, zolang je de voorbeelden goed volgt en alles goed leest.
Gewijzigd op 15/02/2022 18:42:25 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.