Scripter voor superscript met goede beloning

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

M Aren

M Aren

30/08/2011 19:22:37
Quote Anchor link
Gezocht: een goede scripter (php/mysql) voor het vervaardigen van een superscript. Let wel: het is tegen goede beloning. In eerste instantie graag reacties of iemand dit kan maken alvorens al met het scripten te beginnen. Alvast bedankt voor het lezen.

Het volgende willen we zien te bereiken:


Er worden op 3 locaties in een land bollen geproduceerd. Deze bollen zijn van verschillende soort, grote en kleur en zitten bij elkaar in 1 kist (dit zijn in het overzicht de kleine gekleurde vierkantjes. Deze kisten worden vervolgens verscheept naar diverse afnemers in diverse landen. Van te voren weet je niet welke bollen door welke leveranciers worden geproduceerd.

Wat wil ik?

Een systeem waarbij je

1. invoert welke kisten een bepaalde leverancier heeft geproduceerd.
2. invoert welke kisten een afnemer heeft besteld.
3. automatisch aan de hand van gegevens bij 1 en 2 deze kisten indeelt in een container voor de juiste afnemer.

Wat houdt dat in praktijk in?

a. Bijvoorbeeld: afnemer 2 besteld bij mij 4 grote blauwe vierkantjes. Ik voer dat in in het systeem.
b. De leveranciers geven aan mij door hoeveel kisten met verschillende soorten hij heeft geproduceerd (i.a.w. welke gekleurde vierkantjes er zijn geproduceerd). Ik voer dat in in het systeem.
c. Het systeem plaatst dan automatisch de blokjes in de juiste container.

Overige voorwaarden:

1. De containers kunnen alleen soorten (vierkantjes) bevatten van 1 leverancier. Het kan wel zo zijn dat de afnemer van meerdere leveranciers ontvangt, maar dan in verschillende containers.
2. Een container moet zo snel mogelijk vol zijn. Hij kan dus niet weken bij een leverancier blijven staan. Er is dus ook een tijdslimiet.

PDF met voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZUK6J7IWIKBW.pdf
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:51:42
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

30/08/2011 20:07:12
Quote Anchor link
Wat voor beloning had u in gedachten?
 
M Aren

M Aren

30/08/2011 20:09:30
Quote Anchor link
Jacco Brandt op 30/08/2011 20:07:12:
Wat voor beloning had u in gedachten?


Dat hangt een beetje af van de kwaliteit van het geheel. Kijk, de basis is zoals beschreven. E.e.a. zou nog uitgebreid moeten kunnen worden in een later stadium (denk aan paklijsten o.i.d.). Het gaat me er eerst om of iemand het kan en mij globaal kan laten zien hoe het ongeveer er uit komt te zien (zonder scripting e.d.). Maar als het systeem goed is over honderden euro's. Neem me niet kwalijk dat ik niet precies weet welk berag. Ik fungeer in deze als tussenpersoon (en nee, ik verdien hier zelf niets aan).
Gewijzigd op 30/08/2011 20:10:39 door M Aren
 
Fabian M

Fabian M

30/08/2011 20:19:49
Quote Anchor link
Je hebt kans dat als je iemand op PHPHulp.nl vindt, dat het niks wordt. Ik zou zeggen, huur een bedrijf in.
 
Chris -

Chris -

30/08/2011 21:17:35
Quote Anchor link
Ook hier zitten bedrijven Fabian :)
 
Jasper DS

Jasper DS

30/08/2011 21:19:58
Quote Anchor link
Ik begrijp niet wat fabian hiermee bedoelt? Waarom zou iemand van PHPhulp dit niet kunnen maken? Lijkt me geen probleem toch..
Gewijzigd op 30/08/2011 21:20:10 door Jasper DS
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

30/08/2011 21:26:41
Quote Anchor link
PHP Jasper op 30/08/2011 21:19:58:
Ik begrijp niet wat fabian hiermee bedoelt? Waarom zou iemand van PHPhulp dit niet kunnen maken? Lijkt me geen probleem toch..


Er zijn genoeg mensen op PHPHulp die dit kunnen maken. Afgaande op de problemen/codes die ik af en toe voorbij zie komen, ook genoeg die het niet kunnen. Als die zich aanmelden, heeft TS nog een uitdaging...
 
Jasper DS

Jasper DS

30/08/2011 21:38:02
Quote Anchor link
Ik denk niet dat iemand zicht zal aanmelden indien hij / zij het niet kan. ;)
 
Kees Schepers

kees Schepers

31/08/2011 00:03:22
Quote Anchor link
Ik wil het best doen, en kan het zeker. Werk alleen op freelance basis voor de gewerkte uren tegen 75 euro p.u, en voor zo'n prijs zal de TS wel niet naar dit forum zijn gekomen vrees ik.
Gewijzigd op 31/08/2011 00:03:41 door kees Schepers
 
M Aren

M Aren

31/08/2011 08:03:19
Quote Anchor link
Kees Schepers op 31/08/2011 00:03:22:
Ik wil het best doen, en kan het zeker. Werk alleen op freelance basis voor de gewerkte uren tegen 75 euro p.u, en voor zo'n prijs zal de TS wel niet naar dit forum zijn gekomen vrees ik.


Het ligt eraan wat je levert. Is dit perfect dan ben je je geld waard. Voor de basis zou je misschien een offerte met fixed price kunnen doen?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

31/08/2011 09:25:00
Quote Anchor link
Wat ik vooral mis is dat er niks staat over de gebruikers interface. Is er een layout waarin het gemaakt moet worden. Moet er zelf een interface gebouwd worden?
Er kan nogal verschil zijn tussen de werking en koste van verschillende gebruikersinterfaces.

Moet er rekening gehouden worden met hoeveel kisten er in een krat passen? En mag er maar 1 maat kist in een krat of mogen dat er meer zijn?

@Fabian naast de nodige onervaren mensen zitten hier ook genoeg mensen die wel weten wat ze doen.

De opdracht is naar mijn mening nog te vaag om een offerte te maken. En een uur prijs zegt verder ook niks. (behalve dan als iemand voor €10 per uur aan het werk gaat je er op moet rekenen dat je niet veel krijgt)
 
Kees Schepers

kees Schepers

31/08/2011 10:58:13
Quote Anchor link
M Aren op 31/08/2011 08:03:19:
Het ligt eraan wat je levert. Is dit perfect dan ben je je geld waard. Voor de basis zou je misschien een offerte met fixed price kunnen doen?


Ik lever enkel en alleen zeer solide applicaties gebasseerd op stabiele frameworks als Zend Framework bijvoorbeeld. Ik lever ook mijn expertise aan het Ministerie van Buitenlandse Zaken dus je kan wel stellen dat het werk van hoge kwaliteit is ja ;-)

Naast het opleveren van applicaties doe ik ook consultancy, andere ontwikkelaars vertellen hoe het zou moeten dus.

Wat betreft fixed price, op die manier werk ik niet. Bedrijven huren mij in op locatie of vanuit huis en ik lever diensten. Zij betalen mij daarvoor per uur. Enige wat ik wel doe, indien dat gewenst is, is uren calculeren maar daaraan kunnen geen juridische rechten aan ontleent worden.

Misschien een beetje een 'arrogante' werkwijze, maar ik ben in het verleden te vaak de mist ingegaan met projecten voor een fixed-price. Op een bepaalt moment besloten om niet meer dat soort afspraken te maken en er zijn nog steeds bedrijven genoeg die mij inhuren. Ik bouw precies wat de klant wilt en communiceer regelmatig over de impact hiervan dus heeft de klant zelf in de hand wat de gevolgen zijn qua kosten .e.d.

Mocht je meer willen weten of mijn PHP freelance diensten kun je op mijn website kijken.
 
M Aren

M Aren

31/08/2011 17:43:56
Quote Anchor link
TJVB tvb op 31/08/2011 09:25:00:
Wat ik vooral mis is dat er niks staat over de gebruikers interface. Is er een layout waarin het gemaakt moet worden. Moet er zelf een interface gebouwd worden?
Er kan nogal verschil zijn tussen de werking en koste van verschillende gebruikersinterfaces.

Moet er rekening gehouden worden met hoeveel kisten er in een krat passen? En mag er maar 1 maat kist in een krat of mogen dat er meer zijn?

@Fabian naast de nodige onervaren mensen zitten hier ook genoeg mensen die wel weten wat ze doen.

De opdracht is naar mijn mening nog te vaag om een offerte te maken. En een uur prijs zegt verder ook niks. (behalve dan als iemand voor €10 per uur aan het werk gaat je er op moet rekenen dat je niet veel krijgt)


Ikzelf ben frontend-designer. Ik neem aan dat e.e.a. wordt opgebouwd in een browseromgeving?

Er passen een x aantal kisten in een container. Er gaat maar 1 maat in een krat.





Toevoeging op 31/08/2011 17:45:25:

Kees Schepers op 31/08/2011 10:58:13:
M Aren op 31/08/2011 08:03:19:
Het ligt eraan wat je levert. Is dit perfect dan ben je je geld waard. Voor de basis zou je misschien een offerte met fixed price kunnen doen?


Ik lever enkel en alleen zeer solide applicaties gebasseerd op stabiele frameworks als Zend Framework bijvoorbeeld. Ik lever ook mijn expertise aan het Ministerie van Buitenlandse Zaken dus je kan wel stellen dat het werk van hoge kwaliteit is ja ;-)

Naast het opleveren van applicaties doe ik ook consultancy, andere ontwikkelaars vertellen hoe het zou moeten dus.

Wat betreft fixed price, op die manier werk ik niet. Bedrijven huren mij in op locatie of vanuit huis en ik lever diensten. Zij betalen mij daarvoor per uur. Enige wat ik wel doe, indien dat gewenst is, is uren calculeren maar daaraan kunnen geen juridische rechten aan ontleent worden.

Misschien een beetje een 'arrogante' werkwijze, maar ik ben in het verleden te vaak de mist ingegaan met projecten voor een fixed-price. Op een bepaalt moment besloten om niet meer dat soort afspraken te maken en er zijn nog steeds bedrijven genoeg die mij inhuren. Ik bouw precies wat de klant wilt en communiceer regelmatig over de impact hiervan dus heeft de klant zelf in de hand wat de gevolgen zijn qua kosten .e.d.

Mocht je meer willen weten of mijn PHP freelance diensten kun je op mijn website kijken.


Ik vraag hier idd. om een calculatie. Graag hoor ik of er nog aanvullende vragen zijn.
Gewijzigd op 31/08/2011 17:44:41 door M Aren
 
M Aren

M Aren

05/09/2011 19:07:15
Quote Anchor link
Iemand?
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

05/09/2011 21:34:56
Quote Anchor link
Dit klinkt interresant. Ik denk dat ik het zou kunnen realiseren. Echter zit ik momenteel met het probleem dat ik druk ben. Is er een deadline, streef datum e.d. ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.