scripts/tuts opruimen
Beste,
Ik ben de laatste tijd al enkele keren tot de constatatie gekomen dat sommige scripts/tuts hier op phphulp out of date zijn :(
bvb de tut over sessions (php4)
dat verwardt me soms wel, weet ik niet of sommige scripts nu nog bruikbaar zijn of niet en dat ontmoedigd me ook wel een beetje...
Ik ben de laatste tijd al enkele keren tot de constatatie gekomen dat sommige scripts/tuts hier op phphulp out of date zijn :(
bvb de tut over sessions (php4)
dat verwardt me soms wel, weet ik niet of sommige scripts nu nog bruikbaar zijn of niet en dat ontmoedigd me ook wel een beetje...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Reinhout
Wij als team zijn vaak bezig om alle klachten over scripts te bekijken. Helaas is dit veel werk...
Maar ik zal zorgen dat in ieder geval ik wat meer zal gaan 'watchen'...!
Maar ik zal zorgen dat in ieder geval ik wat meer zal gaan 'watchen'...!
Dit jaar komt als het goed is de nieuwe versie van PHPhulp uit. Met de 'release' daarvan gaan volgens mij ook de script- en tutorialdatabase worden opgeruimd. Nog even geduld dus!
Edit:
En als je vastloopt of problemen ergens mee hebt, zijn wij er op het forum natuurlijk altijd om je te helpen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
PHP4 wordt nog heel veel gebruikt Reinhout.. Veel webhosters hebben nog PHP4, dus die kunnen wel blijven staan.
'Robert_Deiman:
PHP4 wordt nog heel veel gebruikt Reinhout.. Veel webhosters hebben nog PHP4, dus die kunnen wel blijven staan.
Ik heb het ook niet op php4 maar op de sessies die gebruikt worden. Ow,
nu zie ik dat ik me van tietel vergist heb.
via google kwam ik dit tegen (php howto)
session_register("log"); is volgens de persoon die mij sessions heeft uitgelegd niet meer juist
Over dat er een nieuwe release komt voor phphulp, word deze versie dan gepubliceerd?
Verder gebruik ik ook nog gewoon php 4 ^^
Verder gebruik ik ook nog gewoon php 4 ^^
@chris, zoek even terug in het forum en nieuws zijn al verschillende topics over geweest
@topicstart, half jaar geleden is er al een keer begonnen met een opruiming en het online zetten van voorbeelden, helaas is dit niet door kunnen gaan wegens problemen binnen het team / geen zin / geen tijd enz.
@topicstart, half jaar geleden is er al een keer begonnen met een opruiming en het online zetten van voorbeelden, helaas is dit niet door kunnen gaan wegens problemen binnen het team / geen zin / geen tijd enz.
Het kost in ieder geval al ontzettend veel tijd om zelf al die scripts/ tuts door te nemen. vandaar het meldingsysteem, maar dit werkt nog niet optimaal. In de nieuwe versie zou dit beter moeten zijn, waardoor het voor mods/ admins eenvoudiger wordt om op meldingen in te gaan, of deze te verhelpen.
wel dan heb ik hetvolgende voorstel:
een soort report outdated button waarbij je dan een beschrijving geeft van wat er fout is en dan controleren de mods gewoon dat, scheelt zoekwerk:)
een soort report outdated button waarbij je dan een beschrijving geeft van wat er fout is en dan controleren de mods gewoon dat, scheelt zoekwerk:)
@reinhout, helaas hebben de mods er niets aan..
alleen bas
alleen bas
bij deze, bas
een tip ---> zo'n button zou wonderen doen
een tip ---> zo'n button zou wonderen doen
Je kan al meldingen maken van scripts, maar dat werkt nog niet optimaal. Dit is al overlegd met de Mods/ Admins, en zal worden aangepast. Elke melding van jullie wordt nu een apart topic. Het is goed dat meldingen worden gedaan, maar we moeten overzicht krijgen, bijv doordat (volgens de nieuwe methode) meldingen van eenzelfde script/ tutorial in hetzelfde topic komen voor de mods. Daar kunnen we dan wat mee en ernaar kijken.
Aanpassen zullen we echter niet doen, denk ik. Ik vind ook niet dat dat hoort, we kunnen de poster (indien die hier nog rondhangt) wel een berichtje doen dat hij/ zij het aan moet passen en dat die anders vrijwaring krijgt om gewist te worden.
Aanpassen zullen we echter niet doen, denk ik. Ik vind ook niet dat dat hoort, we kunnen de poster (indien die hier nog rondhangt) wel een berichtje doen dat hij/ zij het aan moet passen en dat die anders vrijwaring krijgt om gewist te worden.
Is het ook bekend wanneer de nieuwe versie online komt? Of hoever Bas er mee is?
[tevreden]
sry voor dit topic
maar wij kunnen dat niet ruiken dat daar aan gewerkt word ook he ;)
sry voor dit topic
maar wij kunnen dat niet ruiken dat daar aan gewerkt word ook he ;)
Och wanneer die on-line komt? Hij staat nog voor de herfst gepland....
Zelf schat ik op binnen 2 jaar.
Zeg Bas hoever ben je al?
Zelf schat ik op binnen 2 jaar.
Zeg Bas hoever ben je al?
Bas zegt eind van de zomervakantie.
Ik heb nu vakantie en begin met een klein team vanaf volgende week te proggen.
zijn er ergens screenshots en meer info te vinden?
Ja, onder de knop Print Screen (PrtScn) zijn de screenshots te zinden.
'Bas:
Aah! Hoe groot is een 'klein team'? Zijn het phphulp'ers?Ik heb nu vakantie en begin met een klein team vanaf volgende week te proggen.
'Kasper:
Mag ik een gok gaan doen wie ik denk dat er in het team zitten:'Bas:
Aah! Hoe groot is een 'klein team'? Zijn het phphulp'ers?Ik heb nu vakantie en begin met een klein team vanaf volgende week te proggen.
- Bas Kreleger
- Peter Dorn
- Arjan Halma