search form verknalt layout

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lynk

lynk

26/03/2009 23:56:00
Quote Anchor link
hallo, ik zit met een irritant probleem, namelijk na dat deze script uit is gevoerd, vern**kt het mijn website layout, en dit omdat de script alles war er onder komt te liggen niet meer laat zien.

Aldus hier de script, probeer een query. zodra hij wat vind gaat het mis. bij lege queries en geen resultaten gaat het prima.

http://lynkfm.atlas2wielers.nl/?p=sc_song/search.php

alvast erg bedankt :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<form style="padding:5px;" name="search_form" action="" method="POST">
<input type="text" name="sq" value="<?=$_POST['sq']?>">
<select name="select">
<option value="artist" <? if($select=="artist") {?> selected="selected" <? }?> >Artist</option>
<option value="title" <? if($select=="title") {?> selected="selected" <? }?>>Title</option>
</select>
<select name="limit">
<option value="">all</option>
<option value="LIMIT 50" <? if($limit=="50") {?> selected="selected" <? }?> >50</option>
<option value="LIMIT 25" <? if($limit=="25") {?> selected="selected" <? }?> >25</option>
</select>
<input type="submit" name="submit" value="search">
</form>

<? if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST"){

if(empty($sq)){echo"<div style=\"padding:5px;background-color:coral;\"><b>Your query was empty!</b></div>";}
else { ?>


<div style="padding:10px; color:#999999;">You searched for '<b><?=$sq?></b>'</div>

<? $msq = "SELECT * FROM `lynk_fm` WHERE $select LIKE '%$sq%' ORDER BY id DESC $limit";

$lol = mysql_query($msq);
if (mysql_num_rows(mysql_query($msq)) == 0) {echo "<div style=\"padding:3px;color:#999999;\"><b><i>No results found!</i></b></div>";}
else {
while($results1 = mysql_fetch_object($lol) or die(mysql_error())) { $i++ ?>

<div id="k<?=$i & 1?>" style="padding-bottom:5px;"><?=$results1->artist?> - <?=$results1->title?> </div>
<? }}}} ?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lynk
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 13:48:05
 
- SanThe -

- SanThe -

27/03/2009 00:23:00
Quote Anchor link
Je hebt de <div> in de while() staan. Lijkt mij niet de bedoeling.
 
Lynk

lynk

27/03/2009 00:24:00
Quote Anchor link
dat is het probleem nie hoor, ik kan em weg laten en gewoon <br> gebruiken, krijg ik nog steeds hetzelfde resultaat.

als je naar de bron code kijkt, naa een search query, dan eindigd de pagina gewoon na deze script, en de rest van men site, is foetsie :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door lynk
 
W W

W W

27/03/2009 01:10:00
Quote Anchor link
Maak die code van je eens eerst overzichtelijk en netjes. Meestal vind je de fout dan snel zelf.

En wtf, $lol = mysql_query($msq);
Je $var geef je ook al lekkere namen. Als je grote applicaties wilt bouwen, ga je hier een keer door de mist in.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door W W
 
Lynk

lynk

27/03/2009 02:26:00
Quote Anchor link
ik waardeer alle hulp die ik kan krijgen. uiteingelijk heeft een goeie vriend van me het gefixed. hij had het briljante idee om die die() weg te halen. problem solved.

nogmaals bedankt voor jullie inzet.
 
W W

W W

27/03/2009 12:10:00
Quote Anchor link
Bij het fetchen van je resouce hoef je te controleren met mysql_error(). je kunt dmv van mysql_num_rows kijken of je resultaat hebt. met mysql_error() geef je een error als de query mislukt is.

En lees mijn post hierboven. Het is echt belangrijk om je code netjes te maken zodat je zelf goed kunt debuggen. En geef je $vars een fatsoenlijke naam!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.