Search string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koosje Derks

Koosje Derks

18/11/2007 04:00:00
Quote Anchor link
Is er een php-script welke uit een willekeurige SQL kan zoeken en de resultaten weergeeft? Dus niet eentje die een eigen SQL database heeft.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:39:52
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/11/2007 09:10:00
Quote Anchor link
Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste sql query gebruiken? Het uitvoeren ervan en het uitlezen van de resultaten gaat altijd hetzelfde...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$sql
= // Je query
if(!$result = mysql_query($sql))
{

    trigger_error(mysql_error().'<br>In query: '.$sql);
}

else
{
    while($row = mysql_fetch_assoc($res))
    {

        // In de array $row staan nu alle gegevens van een record
        // 1 record per loop.

    }
}

?>
 

18/11/2007 09:16:00
Quote Anchor link
Voorbeeldje van de SQL query die je zou kunnen gebruiken:

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE naam LIKE '%" . mysql_real_escape_string($_GET['q']) . "%';"

Waarbij q natuurlijk het trefwoord is.

Stel dat je tabel nu de volgende namen bevat
Jansen
Yohakiem
Anne
Nazar
An
Janneke
En je zal zoeken op an. Dan zal de query teruggeven
Jansen
Anne
An
Janneke
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/11/2007 09:25:00
Quote Anchor link
Oh, nog een toepasseling linkje voor dit topic:

Database beginners uitlees guide
 
Koosje Derks

Koosje Derks

18/11/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Alvast bedankt voor jullie antwoord. Ik ben een beginner. Ik werk wel met php/MySQL omdat dat soms nodig is om een mooie site te maken. Ik kijk dus niet verder dan wat ik nodig heb. Een programmeur ben ik niet, maar misschien komt dat zo nog wel. Overigens is het probleem ontstaan omdat ik nu met een script werkt, welke start met een php bestand die op zijn beurt een html template opvraagd. In deze html bestand kan ik wel een include zetten. Maar zo gauw als daar een zoek opdracht wordt dan geeft het geen resultaat weer. Ik ga binnenkort aan de slag met bovenstaande gegevens, hopende dat jullie mij later verder willen helpen.
 
Koosje Derks

Koosje Derks

25/11/2007 02:07:00
Quote Anchor link
Via MySQL admin kan ook zoeken. Daarna kan ik de zoekquery opvragen in PHP codes. Als ik dat in een bestand wegschrijf geeft het geen resultaat maar ook geen foutmelding. Als ik dat probeer in bovenstaand te verwerking geeft het aan dat er geen datat te vinden is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.